Pirmadienį įvykusiame renginyje, kuris „Apple“ pavertė tiesiogine didžiausio pasaulyje vaizdo transliuotojo internetu „Netflix“ ir kitų pramogų sektoriaus žaidėjų konkurente, dalyvavo režisierius Stevenas Spielbergas, televizijos laidų vedėja Oprah Winfrey ir kino žvaigždės Jennifer Aniston, Reese Witherspoon ir Steve'as Carrellas.
„Visi mes norime būti išgirsti, tačiau mums taip pat reikia klausytis gebėti įgyvendinti savo viltis ir svajones ir spręsti tarpusavio nesutarimus“, – kalbėjo O.Winfrey gausiam būriui svečių, susirinkusių Steve'o Jobso vardu pavadintoje auditorijoje „Apple“ Silicio slėnio miestelyje.
„Štai kodėl suvienijau jėgas su „Apple“. „Apple“ platforma man suteikia galimybę visiškai kitaip daryti tai, ką darau.“
Bendrovė pranešė, jog užsakomoji prenumeruojama paslauga „Apple TV+“ be reklamos jau šiemet bus pradėta teikti 100 pasaulio šalių.
„Tvirtai tikime kūrybiškumo galia“, – pareiškė „Apple“ vadovas Timas Cookas .
„Didžios istorijos gali pakeisti pasaulį. Jaučiame, jog per nuostabiai papasakotas istorijas galime prisidėti prie mūsų kultūrai ir visuomenei svarbių dalykų.“
„Apple“ atskleidė tik keletą programų, kurias ketina transliuoti, tačiau paskelbė bendradarbiaujanti su įvairiomis garsenybėmis abiejose kameros pusėse, įskaitant Octavią Spencer, J.J. Abramsą, Jasoną Momoa ir M. Nightą Shyamalaną.
Naujasis turinys bus prieinamas naudojant atnaujintą programėlę „Apple TV“, kuri bus įdiegta išmaniuosiuose televizoriuose ir trečiųjų šalių platformose, įskaitant „Roku“ ir „Amazon Fire TV“.
„Apple“ klientams taip pat suteiks galimybę naudojant tą pačią programėlę prenumeruoti trečiųjų šalių paslaugas, pavyzdžiui, HBO ar „Starz“. Bendrovė neatskleidė nei paslaugos kainos nei finansinės susitarimų su turinio kūrėjais informacijos.
„Apple“ siekia išnaudoti savo padėtį tarp maždaug 900 mln. žmonių, kurie visame pasaulyje naudoja bent vieną jos prietaisą. Visgi yra manančių, jog bendrovės kelias bus sunkesnis negu ji pati tikisi.
„Nenoriu žinoti, kokios garsenybės prisijungė prie „Apple“. Noriu žinoti, ar metinis biudžetas yra 1 mlrd., ar 10 mlrd. JAV dolerių“, – tviteryje parašė Silicio slėnio investuotojas ir tinklaraštininkas Benedictas Evansas.
„Televizijos platformos auditorijos rinkimas yra tarsi dangaus mechanika – kilti aukštyn galima tik deginant daugiau degalų.“
Ir nors kai kurie šį „Apple“ žingsnį vertina kaip visame pasaulyje garsios bendrovės atsinaujinimą, analitikas Richardas Windsoras savo „Radio Free Mobile” tinklaraštyje parašė manąs, jog vaizdo paslauga „vargu ar kada nors įgis tokį mastą, kad „Apple“ galėtų atsikratyti savo įsisenėjusios priklausomybės nuo aparatinės įrangos pardavimo“.
Daugiau nei 300 žurnalų
Tuo tarpu naujoji paslauga „Apple News+”, kainuosianti 9,99 JAV dolerio per mėnesį, apims skaitmeninius „The Los Angeles Times“ ir „The Wall Street Journal“ leidinius, skaitmenines naujienų svetaines ir daugiau nei 300 žurnalų, įskaitant „The Rolling Stone“, „The Time“, „The National Geographic Wired“ ir „The New Yorker“.
„Manome, kad „Apple News+” bus labai naudinga ir klientams, ir leidėjams“, – pareiškė T. Cookas.
Bendrovė pranešė, kad paslauga „Apple News+” jau pradėta teikti Jungtinėse Valstijose ir Kanadoje anglų ir prancūzų kalbomis, o vėliau šiais metais bus pasiūlyta ir Jungtinėje Karalystėje bei Australijoje.
Taip pat šiais metais „Apple“ pradės teikti naują žaidimų prenumeratos paslaugą, pavadintą „Apple Arcade“, kurios naudotojams iš pradžių bus siūlomas mažiausiai 100 žaidimų.
„Apple Arcade“ pasiūlys naujovišką prieigą prie visiškai naujų žaidimų kolekcijos, kuri nebus prieinama jokiose kitose mobiliosiose platformose ar prenumeruojamose paslaugose“, – teigiama „Apple“ pranešime.
„Vietoj išankstinio mokėjimo už kiekvieną žaidimą, „Apple Arcade“ žaidėjams suteiks galimybę išbandyti kitus į paslaugą įtrauktus žaidimus be jokios rizikos.“
Žaidimų paslauga bus prieinama 150 šalių, o paslaugos kaina bus paskelbta vėliau.
„Apple“ siekia stiprinti savo padėtį skaitmeninio turinio ir kitų paslaugų rinkoje, kad galėtų kompensuoti kadaise itin sparčiai augusios išmaniųjų telefonų rinkos silpimo poveikį savo pajamoms. Į naujienų rinką bendrovė žengia tuo metu, kai įvairios pasaulio naujienų organizacijos atkakliai stengiasi užsidirbti iš savo internetinių paslaugų.
Privatumo apsauga
Atsižvelgusi į vartotojų nuogąstavimus dėl asmeninės informacijos, kurią perka ir parduoda Silicio slėnio bendrovės, „Apple“ pabrėžė, jog savo naująsias paslaugas teiks užtikrindama privatumą ir duomenų apsaugą.
Bendrovė pareiškė, jog reklamos užsakovai negalės sekti naujienų paslaugos prenumeratorių aktyvumo, o platformoje „Arcade“ nebus rodoma jokios reklamos ir nebus taikoma jokių reklamos efektyvumo stebėjimo ar papildomų priemonių.
Kalbėdama apie papildomas paslaugas, „Apple“ pareiškė, jog bendradarbiaudama su banku „Goldman Sachs“ leis kredito korteles, kuriomis bus galima atsiskaityti per „Apple Pay“. Bendrovė pranešė, jog skaitmeniniai mokėjimai bus atliekami per tris mokėjimo sistemas Jungtinėse Valstijose.
Užsiregistravę vartotojai gaus po fizinę ir virtualią kortelę. Ir „Apple“, ir „Goldman Sachs“ žada nesidalyti duomenimis su trečiosiomis šalimis rinkodaros ar reklamos tikslais ir jų neparduoti.
Beje, naujoji „Apple“ kredito kortelė „Apple Card“ gali sukelti perversmą kredito kortelių rinkoje, nes jos naudotojams nebus taikomi administravimo ir kitokie mokesčiai, jie galės atgauti dalį pinigų už pirkinius ir naudotis įvairiomis priemonėmis, kurios leis geriau valdyti savo skolas.