Kompozitinė metalo puta tikriausiai bus naujas evoliucijos žingsnelis lengvųjų metalų metalurgijos pramonėje. Tai nėra naujas išradimas, tačiau mokslininkai vis dar tobulina tokios putos gamybos metodus. Kol kas vis dar sunku kontroliuoti burbulų susidarymą, kad jie būtų išsidėstę tobulai pagal gamintojo nustatymus, tačiau kompozitinės metalo putos jau yra pakankamai pažengusios, kad būtų naudojamos įvairiose srityse.
Plieno puta gali būti naudojama ir šarvams gaminti. Plieno-plieno kompozitinė puta, kurios matricą ir poras sudaro plienas, atlaiko šūvius iš .50-o kalibro ginklų, 8000C temperatūrą ir net šalia vykstančius sprogimus. Tyrimai parodė, kad kompozitinė plieno puta gali būti tokia pat tvirta kaip ir tradiciniai vientiso plieno šarvai.
Naujausias Šiaurės Karolinos valstijos universiteto mokslininkų pasiekimas įdomus tuo, kad plieno putų burbulai yra pripildomi epoksidine derva. Tai šiai medžiagai suteikia tvirtumo, bet išlaiko jos lengvumą. Epoksidine derva pamaitintos plieno putos svoris prilygsta panašaus dydžio aliuminio blokui, tačiau ji yra tvirtesnė ir kai kuriais atžvilgiais labiau tinka lėktuvų gamybai.
Įdomu tai, kad mokslininkai išbandė nuostabą keliančias naujos medžiagos savybes. Jie išsiaiškino, kad ji yra atsparesnė vandeniui ir vabzdžiams. Skamba kaip pakankamai nesvarbios savybės, tačiau lėktuvai skrisdami su savimi dažnai pasiima nemažai vandens ir vabzdžių, kurie mažina aerodinaminį efektyvumą ir, aišku, blogina estetinį vaizdą. Kita vertus, turbūt daug svarbiau tai, kad epoksidine derva praturtinta plieno puta ne taip greitai pasiduoda erozijai.
Šią medžiagą dar galima tobulinti. Šiuo metu epoksidinė derva užpildo 88 proc. visų ertmių. Pats gamybos procesas nėra labai paprastas - reikalingos vakuumo kameros, kurios tarsi įsiurbia skystą hidrofobinę masę į metalo matricą. Tačiau mokslininkai yra įsitikinę, kad kada nors ateityje ši medžiaga galės bent iš dalies pakeisti lėktuvų pramonėje naudojamą aliuminį.