Ar norint pavogti lėktuvą reikalingi rakteliai?

Kai jūs kur nors pastatote savo automobilį, jį mikliai užrakinate. Vienas mygtuko paspaudimas ir bent jau jums ramiau, kad niekas lengvai neatidarys durelių ir nepavogs jūsų turto. O kaip būna su lėktuvais? Ar kas nešiojasi didžiųjų lainerių raktelius, o gal jie paliekami oro uoste?
„Boeing 727“
„Boeing 727“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Mažieji lėktuvai iš tikrųjų turi rakteliu rakinamas dureles. Centrinio užrakto ten dažnai nėra, tačiau įvairūs keturviečiai propeleriniai lėktuvai dažnai turi spyneles, kuriomis pilotai mielai naudojasi. Tuo tarpu šiek tiek didesni verslo klasės privatūs reaktyviniai lėktuvai tokių raktelių jau nebeturi. Jų neturi ir „Boeing 737“, „Airbus 320“ ar milžinai B747 ir A380 – jokių raktelių niekas nesinešioja, nes jų nėra. Tai kaip nuo pašalinių užrakinamos lėktuvo durys?

Jei prieš jūsų akis atsidurtų gražuolis milžinas „Airbus 380“, jūs galėtumėte palipėti laipteliais ir atidaryti jo duris. Aišku, tikriausiai prireiktų poros sekundžių, kol susigaudytumėte, kaip veikia lėktuvų durų rankenos, tačiau vėliau patektumėte į vidų. Taip, šie lėktuvai nebūna rakinami – jų duryse nėra jokių spynų. O jau jei būtumėte viduje, galėtumėte nužingsniuoti iki pilotų kabinos ir pradėti variklių paleidimo procedūrą – tam taip pat nereikia jokių raktelių. Bet kodėl taip yra? Negi nepasitaiko lėktuvų vagysčių?

Pasitaiko. 2003 metais iš Luandos oro uosto Angoloje taip buvo nušvilptas „Boeing 727“. Du vyrai nužingsniavo iki lėktuvo, įlipo į vidų ir nuvažiavo iki pakilimo tako. Nepaisant visų bandymų susisiekti su lėktuvu, niekas neatsakė. Lėktuvas šiaip ne taip pakilo ir nuskrido Atlanto vandenyno link. Nepaisant FTB, CŽV ir Angolos pareigūnų pastangų, lėktuvas taip niekada ir nebuvo rastas. Manoma, kad jį pavogė skrydžių inžinierius ir mechanikas.

Kartais tikrieji lėktuvo savininkai susipyksta su lėktuvo valdytojais. Taip dažnai nutinka dėl pinigų – į tokią padėtį patenka ir privatūs verslo klasės lėktuvai, ir laineriai. Tuomet gali tekti imtis ir specialių priemonių, jei lėktuvo sugrąžinimas neįvyksta taikiu būdu. Privatūs sekliai suseka lėktuvą ir tiesiog parskraidina jį šeimininkui – tam jie turi leidimus, todėl tai nėra vagystė. Tačiau techninis principas yra panašus, išskyrus tai, kad kylama įprasta tvarka bendraujant su skrydžių valdymo centrais.

Tai kodėl įvairūs keturviečiai „Cessna“ turi spyneles, o „Boeing 737“ – ne? Viskas priklauso nuo oro uostų. Didžiuosiuose oro uostuose saugumas yra patikimas kameroms, tvoroms, saugos tarnyboms. Jei ir įveiksite spygliuotą tvorą, prie lėktuvų priartėti nesuspėsite. Ir kiek žmonių yra pakankamai kvalifikuoti lėktuvo vagystei? Tuo tarpu mažieji „Cessna“ skraido į mažus aerodromus, dažnai veža pilotų asmeninius daiktus. Todėl spynos yra reikalingesnės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų