Patikėjo šimtai tūkstančių
Šis patarimas lygiai prieš mėnesį buvo paskelbtas azerbaidžaniečių puslapyje šiame socialiniame tinkle „Disput.Az“, kuris turi 45 tūkst. sekėjų.
„Įrašykite komentaruose @, o tada spustelėkite mygtuką „paryškinti“ (angl. highlight), kad pamatytumėte, kas nuolat tikrina jūsų paskyrą, – rusiškai patarė puslapio šeimininkai. – Jei komentaras nusidažo mėlynai, vadinasi, turite puslapio stebėtojų.“
Panašu, kad praėjus mėnesiui įrašas gauna dar daugiau dėmesio nei anksčiau. Iki šiol jis sulaukė 38 tūkst. reakcijų (per pusantros paros pastaruoju metu jų padaugėjo 7 tūkst.), įrašu pasidalyta 950 kartų (beveik 200 kartų – per pusantros paros).
Bet įspūdingiausiai atrodo siūlymu patikėjusių žmonių skaičius – po įrašu palikta jau daugiau nei 285 tūkst. komentarų (kone visi žmonės parašė @highlight). Per pusantros paros gruodžio pabaigoje atsirado 46 tūkst. naujų komentarų.
Funkcija yra, bet veikia kitaip
Paieška pagal įvairius raktinius žodžius, pavyzdžiui, „@ higlight button“ (angl. „@ paryškinti mygtukas“), „@ highlight Facebook meaning“ („@ paryškinti Facebook reikšmė“) rodo, kad šiuo patarimu buvo jau ne kartą dalytasi anksčiau.
Bet ji nenuveda į jokį puslapį socialiniame tinkle, kuriame būtų paaiškinta, kaip ši kombinacija (@ + highlight) veikia. Priešingai, galima rasti ne vieną straipsnį (čia, čia, čia, čia), kuriuose įspėjama, kad tai tėra interneto apgavystė.
Komentaruose parašius „@highlight“, pasirodo draugų, su kuriais „Facebook“ dažniau vienaip ar kitaip bendraujama. Tai gali būti šeimos nariai, geri draugai, kolegos ir pan. Savaime suprantama, kad jie gali lankytis žmogaus paskyroje vien dėl artimesnių ryšių, be jokios kitos priežasties.
Tačiau tai visiškai nieko neatskleidžia. Frazė „@highlight“ komentaruose leidžia išskirti tam tikrą įrašą „Facebook“. Panaudojus šią funkciją, socialinio tinklo vartotojo „draugai“ gauna pranešimą, kuriuo atkreipiamas jų dėmesys į įrašą. Tokiu būdu galima nebent išpopuliarinti vieną ar kitą įrašą, bet ne sužinoti, kas nuolat lankosi paskyroje.
Anksčiau kompanijoje „Meta“ dirbusio programinės įrangos inžinieriaus Satyamo Dharo žodžiais, cituotas patarimas yra laužtas iš piršto.
Taip pat skaitykite: „Facebook“ problemos įkvėpė fantazijoms: socialinį tinklą „nulaužė“ ne paauglys
„Ši funkcija leidžia vartotojams pažymėti bet kurį turinį savo draugams, neatsižvelgiant į tai, kas juo pasidalijo, – paaiškino jis portalo „India Today“ faktų tikrintojams. – Bet kurio įrašo komentare įrašius „@highlight“, bus išsiųstas pranešimas tai padariusio internauto draugams.
Tas pats įvyksta, kai bet kuris vartotojas paskelbia tokius komentarus, kaip „@friends“ arba „@everyone“ („draugams“, „visiems“).
Anot jo, „Meta“, kuriai priklauso „Facebook“, privatumo politika neleidžia socialinio tinklo vartotojams patikrinti, kas lankosi jų paskyrose.
Neleidžia sužinoti lankytojų
Socialinio tinklo privatumo politikoje aiškiai nurodyta, kad interneto vartotojai negali nustatyti, kas peržiūrėjo jų paskyrą. Trečiųjų šalių programėlės ar plėtiniai taip pat negali suteikti šios informacijos.
„Facebook“ neleidžia žmonėms sekti, kas peržiūri jų paskyrą, – rašoma čia. – Trečiųjų šalių programėlės taip pat negali suteikti šios funkcijos. Jei susidūrėte su programėle, teigiančia, kad ji suteikia tokią galimybę, praneškite apie ją.“
Tinklalapyje „Rick's Daily Tips“ teigiama, kad kai kurie asmenys ir puslapiai sąmoningai skleidžia apgaulingą informaciją, siekdami sustiprinti matomumą patiktukų, komentarų ir pasidalinimų pagalba. Tokia strategija gali padėti išauginti sekėjų būrį, taip padidindama puslapio ar paskyros vertę, jei ateityje jie būtų parduodami.
Tekstas reklamų nesumažins
„Facebook“ nuolat pasirodo virusinių įrašų apie tariamas šio socialinio tinklo funkcijas ar taisykles.
Pavyzdžiui, nuolat atgimsta klaidinanti rekomendacija savo paskyroje paskelbti draudimą naudoti nuotraukas, įrašus ir kitą medžiagą, kitaip esą „naujos taisyklės“ suteiks neribotą prieigą prie paskelbto turinio.
Taip pat skaitykite: Neužkibkite: įrašai apie naują „Facebook“ taisyklę dėl privatumo yra melagingi
Tai nėra tiesa – šios „naujos taisyklės“ turėjo įsigalioti jau prieš keletą ar keliolika metų, bet nieko panašaus nenutiko. Vartotojai gali bet kada pakeisti savo privatumo nustatymus ir apriboti, kas ir kurią informaciją gali matyti.
Be to, buvo platinamas melagingas teiginys, esą nukopijavus į savo paskyrą tam tikrą tekstą bus galima matyti mažiau reklamų ir daugiau draugų skelbiamo turinio. Tai irgi nėra tiesa.
15min verdiktas: melas. Pagal „Facebook“ privatumo politiką, interneto vartotojai negali nustatyti, kas peržiūrėjo jų paskyrą.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.