Prieš pradedant – trumpas įspėjimas: jeigu jūs norite šokti į žaidimą „Star Wars Jedi: Survivor“ prieš tai nežaidę jo pirmtako „Fallen Order“ – nedarykite to. Tikrai nerekomenduojame. „Survivor“ ne tik tęsia „Fallen Order“ istoriją, bet ir yra sukurtas taip, kad nežaidę pirmosios dalies tiesiog gali nesuprasti daugelio sąsajų, emocinio fono ar įvairių personažų poelgių. „Survivor“ dalyje mums siūloma pirmtako santrauka, bet ji tikrai per skurdi ir trumpa – verčiau tiesiog patiems sužaisti „Fallen Order“. Užtikriname, kad dėl to nesigailėsite.
Tęsinys visomis prasmėmis
Na, o kalbant apie naujosios dalies siužetą, tai būtent jo mes beveik neatskleisime, tik paminėsime, kad čia toliau vystoma pagrindinio veikėjo Cal Kestis kelionė, kuri yra ne vien asmeninis personažo augimas, bet ir naujų, netikėtų prasmių ar horizontų atradimas jau pamėgtoje bei žinomoje „Žvaigždžių karų“ visatoje.
Pirmosios dalies gerbėjams – gera žinia, nes didžioji dalis pamėgtų personažų iš „Fallen Order“ sugrįžta ir taip pat yra plėtojami toliau. Kita vertus, kūrėjai labai sumaniai randa būdų į pasakojimą įtraukti ir naujus veikėjus, tiek teigiamus, tiek neigiamus, tad šioje dalyje žaidimas nei kiek nesusvyruoja. Beje, ypatingai smagu matyti ir girdėti tą tik „Žvaigždžių karams“ būdingą humorą, kurį kūrėjai ne tik perprato, bet ir randa būdų įterpti į žaidimą.
Kitas privalumas ir net pranašumas prieš kitus žaidimus, kurį turi „Survivor“ – tęstinumas. Dažna problema žaidimų tęsiniuose yra ta, kad perėjus vieną dalį, kitoje iš mūsų veikėjo atima visus sugebėjimus bei galias ir žaidimo eigoje turime viską rinkti iš naujo. „Survivor“ to išvengia – žaidimą pradedame su tomis galiomis, su kuriomis baigėme „Fallen Order“, tačiau tam, kad atrakintume didžiąją dalį praėjimų ar kliūčių, šios dalies eigoje turėsime išmokti naujų galių.
Tai – labai pagyvina žaismą, nes „Survivor“ jau pradedame pakankamai stiprūs, o žaidimo eigoje mūsų veikėjas tik stiprėja, todėl žaisti niekada nenusibosta, o pradžia taip pat netampa nuobodi, nes jau turime nemažai sugebėjimų.
Taip pat norisi pagirti kūrėjus už tai, kad atrado pakankamai kūrybiškų Cal Kestis sugebėjimų praplėtimo būdų. Pavyzdžiui, šiame žaidime atsiranda specialios džedajaus stovėsenos, iš kurių viena leis netgi naudotis „blasteriu“, o kita – naudotis tokiu šviesos kardu, kurį turėjo naujosios filmų trilogijos blogietis Kylo Ren. Viso žaidimo metu atrakinsime 5 stovėsenas ir kiekvieną jų atskirai galėsime tobulinti sugebėjimų medžiuose.
Kova ir žaismas
Kova. Na, jeigu žaidėte „Fallen Order“, tuomet jūsų niekas čia neturėtų nustebinti. Iš esmės tai gana juntamai žaidimų seriją „Dark Souls“ primenantis žaismas, tik jame galime naudotis šviesos kardu ar kardais bei pasitelkti džedajaus galią. Ar kova, būnant džedajumi, lengva?
Atsakymas – taip, nes net žaidžiant normaliu sudėtingumo lygiu čia beveik niekada nepajausite didesnio spaudimo, ypač jei esate susipažinę su veiksmo žaidimais ir juos žaidžiate. Sunkumų čia kels nebent slapti bosai, bet net ir juos, atrakinus daugiau sugebėjimų, įveiksite be didesnio vargo.
Tiesa, pačių priešų žaidime pasitaikys labai įvairių, o įvairovė čia netgi pralenkia pirmąją dalį, bet atradus savo mėgstamą stovėseną, pavyzdžiui, dviejų šviesos kardų atskirose rankose, beveik visus priešus ar jų derinius galima nesudėtingai įveikti. Tenka pripažinti, kad jei esate „Žvaigždžių karų“ gerbėjas – kova naudojantis šviesos kardais apskritai nepabosta, todėl net ir įgudus kiekvieną kartą bus smagu išgirsti šviesos kardo garsinius efektus arba atlikti juo sudėtingas kovos kombinacijas.
Be kovos čia lygiai tiek pat mūsų dėmesio suris du dalykai – pasaulių tyrinėjimas ir galvosūkiai. Į pasaulio tyrinėjimą įeina ir karstymasis bei visi platforminio žaidimo džiaugsmai, o galvosūkiais – lengvesniais arba sudėtingesniais – bus paženklintas beveik kiekvienas nuklydimas nuo pagrindinės siužetinės linijos.
Tiesa, didžioji dalis įvairių randamų daiktų bus užrakinti tol, kol negausime atitinkamos galios, bet atrasti slaptus kelius ar paslėptas dėžes visuomet bus netikėtai malonu. Kita vertus, tarp randamų daiktų dažniausiai bus pagrindinio veikėjo išvaizdos pakeitimo elementai, naujos spalvų paletės mūsų palydovui droidui BD-1 arba naujos dalys „blasteriui“ bei šviesos kardams. Tuo pačiu paminėtina ir tai, kad čia laisvai galėsime keisti Cal Kestis rūbus, koreguoti droido dalis ar rinktis šviesos kardo spalvą, skirtingas rankenų dalis bei nuolat atrasti naujų, tad eksperimentams vietos neturėtų trūkti.
O kalbant apie nuklydimus nuo pagrindinės siužetinės linijos, šalutiniai keliukai mus kartais nuves prie kiek didesnių lygių, kuriuose spręsime galvosūkius arba mažesnių iššūkių lygių, kuriuose laikui turėsime įveikti daug skirtingų priešų arba perbėgti kliūčių ruožą. Šie kliūčių ruožai bus vienas sudėtingiausių dalykų žaidime, nes juose turėsime pademonstruoti daug precizikos ir greitą reakciją bei, tikėtina, kad nei vieno iš jų neįveiksime iš pirmo karto. Išskyrus, nebent, tuos, kuriuose kovosime su priešais.
Didžiausias žaidimo minusas
Ar šis žaidimas turi minusų, ypač, jeigu lygintume jį su „Follen Order“ arba kitais panašiais žaidimais? Mano akimis – taip ir didžiausias iš jų, kaip tai beskambėtų, yra planetos arba patys pasauliai, kuriuos galėsime tyrinėti. Praeitame žaidime tokių pasaulių buvo 7, o iš jų pilnai naršomi buvo 5.
Žaidime „Survivor“ gauname 6 pasaulius, jie visi naršomi, tačiau toli gražu ne visi vienodo dydžio. Be to, „Fallen Order“ pasižymėjo labai skirtingais pasauliais, nuo žiemos iki džiunglių, o „Survivor“ ta skirtis yra ne tokia ryški. Be to, labai neproporcingi planetų dydžiai. Pavyzdžiui, viena naujosios dalies planetų, Koboh, bus tiek milžiniška, kad į ją grįžti turėsime dažnai, o be to ji sukurta kaip centrinė planeta, kurioje bus ir baras arba vieta, kur rinksis visi mūsų sutikti veikėjai ir kur galėsime rasti mini žaidimų ar kitų veiklų.
Ši planeta iš pirmo žvilgsnio yra miškinga bei svetinga, tačiau ją naršant nuklysime į skirtingas teritorijas, kurios net neprimins šios planetos sąlygų. Lygiai taip pat čia gali pasitaikyti bent kelios nuobodesnės ar mažiau išradingai išpildytos planetos, todėl natūralu, kad būnant jose, jas naršant ar vykdant misijas mes būsime mažiau įsitraukę. Kita vertus, kūrėjai bando praturtinti planetų naršymo patirtį ir siūlo mums jas tyrinėti pasikinkius skirtingus gyvūnus, kas yra pakankamai patogu, nes gyvūnais didžiąsias žemėlapių atkarpas įveiksime kur kas greičiau.
Grafika ir paliktos klaidos
Tiems, kas tai vertina bei mėgsta, žaidimas siūlo nemažai šalutinių misijų, kurių dalis bus tęstinės – pavyzdžiui, surasti daugiau nei 10 skirtingų rūšių žuvų, nugalėti skirtingus premijų medžiotojus arba žaisti atskirą „Survivor“ ėjimų žaidimą, kur pasirinkę kovotojus turėsime virtualiame kovos lauke įveikti kitus veikėjus.
Šia prasme – žaidimas tikrai gausus šalutinio turinio, todėl klausimas labiau ne ar žaidimas turi ką pasiūlyti, bet ar jums užteks kantrybės išbandyti ir pereiti iki galo viską.
Tuo metu „Survivor“ grafika nėra tiek gera, kad būtų verta liaupsių – čia net vis dar galima pastebėti klaidų, mirguliavimo ar neišdirbimo pėdsakų, o viskas labai primena pirmąjį žaidimą, bet progresą pajausti irgi galima. Tiesa, kartais žaidimas pats sau pakiša koją, kai turime kautis su labai dideliu kiekiu priešu, arba naudoti BD-1 galias užduočių sprendimui ir tai sudaro pernelyg didelę apkrovą žaidimui, dėl ko jis gali tiesiog išsijungti arba striginėti, tačiau tokie momentai nėra dažni ir, tikėtina, kūrėjai juos bėgant laikui visiškai sugaudys ir ištaisys.
Verdiktas
Einant link pabaigos ir apibendrinant „Star Wars Jedi: Survivor“, verta išskirti, kad tai mažiausiai 30 valandų žaidimas. Per tokią laiko žymą įveiksite žaidimą, jei pakeliui norėsite paslampinėti į šoną ar patyrinėti pasaulius.
Tad čia turime tikrai solidžią, netgi ilgą trukmę, per kurią gauname tiek kokybiškų kovų, tiek galvosūkių, tiek ir „Žvaigždžių Karų“ visatos. Kita vertus, bežaidžiant kartais neapleidžia jausmas, kad pirmoji dalis – „Fallen Order“ – nustebino labiau ir buvo geresnė savo planetomis, pagrindiniais priešais ar siužetiniais netikėtumais.
Bet tokia jau tęsinio dalia – kai kas pavyksta geriau, o kai kas niekaip nepraspjauna pirmosios dalies. Šiaip ar taip, „Star Wars Jedi: Survivor“ yra labai solidus ir įsimintinas tęsinys, be to, labai smalsu, kokia gausis sekanti ir trilogiją uždaranti dalis, tad šiam žaidimui tikrai verta duoti šansą.