Skleisdami zvimbiantį žydrą spindesį, mokslininkai eksperimentuoja su plazma, kaip sparnus aptekančio oro manipuliavimo įrankiu, mažinančiu pasipriešinimą ir padedantį sumažinti kaštus. Be to, lėktuvo sparnai švytėtų elektriškai melsvai, ir jau vien tai, tiesą sakant, pakankama paskata.
Mažučiai plazmos aktuatoriai, pavyzdžiui, ant lėktuvo sparnų, galėtų padėti lėktuvams skristi saugiau, efektyviau, stabiliau ir labiau kontroliuojamai.
Tyrėjų vertinimu, jie gali pagreitinti, sulėtinti ar išsklaidyti oro srautą taip, kad oro pasipriešinimas, kuro sunaudos bei anglies dvideginio emisija sumažėtų 25 procentais. Kai kurie ekspertai netgi mano, kad šie prietaisai galėtų pakeisti įprastas oro srauto valdymo plokštumas – užsparnius ir eleronus.
Įsivaizduokite pamėklišką švytėjimą per tarpžemyninio reiso lainerio langą. Ateities lėktuvai galės kurti nuosavas šiaurės pašvaistes.
O kol kas aerodinamikos inžinieriai ketina tokią technologiją pritaikyti didžiulėms, pažeidžiamoms ir brangioms vėjo turbinų mentėms, ir taip padidinti jų efektyvumą, pailginti tarnavimo laiką ir netgi padėti geriau susidoroti su gūsingu vėju.
Štai kaip tai atrodo ant sparno šono:
O štai taip – ant sparno viršaus:
Plazmos naudojimo aerodinamikoje mokslas nėra itin naujas: Sovietų sąjungoje vykdyta jo tyrinėjimo programa, ir po Berlyno sienos griuvimo ne vieną dešimtmetį vyko tarptautiniai tyrimai.
Per tą laiką pasikeitė tiek lėktuvai, kurie galėtų šį būdą naudoti, tiek ir prieinama galia. Plazma, kaip oro srauto valdymo įrankis itin patrauklus mažuose elektriniuose orlaiviuose, dronuose, kur vietos labai mažai.
O patobulėjus baterijoms ir elektros generavimui, plazmos aktuatorius prasminga naudoti ir didesniuose lėktuvuose, ypač, jeigu taip sumažinamos kuro sąnaudos.