Taip vadinamas techninės pagalbos sukčiavimas yra naudojamas nusikaltėlių ne vienerius metus. Gana dažnai tokių atakų metu ne tik platinamos kenksmingos programos, bet ir pelnomasi iš brangių tarptautinių skambučių, kai sukčiai aukas įtikina neva kilusią problemą spręsti telefonu.
Kenksminga programa „HTML/FakeAlert“ pirmą kartą buvo nustatyta 2009 m. pabaigoje, tačiau iki šiol nepasižymėjo dideliu aktyvumu. Kenkėjas suaktyvėjo šių metų antrąjį ketvirtį. Rugsėjo 17 d. globalus „HTML/FakeAlert“ užkrato lygis pasiekė rekordinius 2,21 proc.
ESET saugumo tyrėjai nustatė, kad kenksminga programa per mėnesį pasiekė 24,98 proc. paplitimo lygį Prancūzijoje, 24,78 proc. – Kanadoje, 15,43 proc. – JAV, 10,40 proc. – Jungtinėje Karalystėje, 8,98 proc. – Ispanijoje.
„Techninės pagalbos sukčiavimas itin populiarus tarp angliškai kalbančių vartotojų, nes tai didelė ir ekonomiškai perspektyvi tikslinė vartotojų grupė. Tačiau „HTML/FakeAlert“ atveju matome, kad sukčiai taikosi ir į kitomis kalbomis bendraujančias vartotojus“, – teigia ESET EMEA regiono IT saugumo specialistas Ondrejus Kubovicas.