Didžiausias ir ilgiausias serijoje
Pradžiai patraukime į šoną tai, kas gali būti laikytina trūkumais. Pirmasis potencialus „God of War Ragnarök“ trūkumas yra tai, kad jis visiškai tiesiogiai tęsia 2018-ųjų metų „God of War“ žaidimą. Ir ne tik siužetu, bet ir žaismu, todėl tie, kas dar nėra susipažinę su praeita dalimi, turėtų tai būtinai padaryti.
Nežaidus 2018-ųjų žaidimo, naujasis „Ragnarök“ gali pasirodyti painokas ir tarsi prasidėjęs nuo istorijos vidurio. Kita vertus, tiems, kam pirmoji dalis patiko – gali atsipūsti bei trinti rankomis: „Ragnarök“ ne tik sąžiningai pratęsia praėjusio „God of War“ nuotykius, bet ir pakelia juos į tokį lygį, apie kokį buvo galima tik pasvajoti.
Tiesa, „Ragnarök“ pradžioje siūlo itin glaustą pirmos dalies priminimą, tačiau nežaidusiems praėjusio žaidimo jis niekuo nepadės. Todėl nežaidusiems nuoširdžiai rekomenduojame dabar mesti šią apžvalgą ir eiti žaisti 2018-ųjų „God of War“. O paskui, žinoma, sugrįžti ir pabaigti skaityti.
Tęsiant apžvalgą, verta išskirti, kad šių metų „God of War“ yra didžiausias ir ilgiausias šios serijos žaidimas nuo pat jos atsiradimo. „God of War“ prasidėjo dar 2005 metais ir iš visų beveik 10 šios serijos žaidimų „Ragnarök“ vien siužetinė kampanija bei sauja šalutinių misijų, kurias natūraliai norėsis vykdyti, jums užtruks nuo 35 iki 40 valandų, bet tikėtina, kad ir dar ilgiau. Ypač, jei žaidžiate neskubėdami. Na, o jei turite ambicijų surinkti, įveikti bei pamatyti viską – tuomet prie žaidimo praleistų valandų skaitliuką nusiteikite matyti ties 70 ar net 80 ir dar daugiau valandų riba.
Visi 9 skandinavų mitologijos pasauliai
Be to, kad žaidimas labai didelis, jis ir tikrai epiškas. Jei lygintume tarpusavyje, 2018-ųjų „God of War“ šalia „Ragnarök“ atrodo tarsi prologas. Naujajame žaidime turime kur kas didesnę lygių įvairovę ir taip, čia pagaliau pabuvosime visuose 9-iuose skandinavų mitologijos pasauliuose, iš kurių praėjusioje dalyje matėme tik dalį.
Maža to, didžioji dalis pasaulių „Ragnarök“ bus tikrai smarkiai išplėtoti, juos galėsime nevaržomai naršyti ieškodami šalutinių misijų ar slaptaviečių. Tiesą sakant, „Ragnarök“ vietomis toks didelis, kad judėjimui po plačias aplinkas kūrėjai mums išskyrė ne tik valtis, bet ir vilkų kinkinius.
Taip pat, jei praeita dalis buvo tiesiog pirmas šuolis į skandinavų mitologiją, „Ragnarök“ neria giliai iki galo. Jūsų labui apie patį siužetą, istorijos vingius arba personažus mes nerašysime nė žodžio – lai tai lieka jūsų malonumui – bet čia, kaip žinia, pagaliau pasirodo Toras. Ar žaidime daug vietų, kai atvimpa apatinis žandikaulis? Tikrai taip ir nors jų daug – tegul tai ir būna vienintelis dalykas, ką mes parašėme apie „Ragnarök“ istoriją bei svarbiausius veikėjus.
Aukšti kūrėjų kokybės standartai
Kita vertus, nesileidžiant į kalbas apie žaidimo siužetą, tiesiog privalu paminėti, kaip gerai parašyti ir įgarsinti žaidimo šalutiniai veikėjai. Tiek iš ankstesnės dalies jau pažįstami veikėjai, tiek nauji veidai čia vos pasirodę iškart tampa savotiškais scenų vagimis – į juos norisi žiūrėti bei jų visada įdomu klausytis. Taip, netgi tų, kurie pasirodo vos dešimčiai minučių ir daugiau niekada su mumis nebeturi reikalų. Matyti, kad kūrėjai vienodai rimtai gludino tiek mažiausiai svarbias dialogų eilutes, tiek ir žaidimo pasaulį ar didžiausius jo lygius. Kokybės kartelė „Ragnarök“ iškelta vienodai viskam.
Žaidžiant pasirodė, kad tam tikra prasme paeksperimentavę su 2018-ųjų „God of War“, kūrėjai šį kartą jautėsi dar užtikrinčiau ir todėl savęs nebevaržė nei lygių dizaino, nei sutinkamų priešų prasme. „Ragnarök“ mus palydi į įspūdingas lokacijas, priverčia kryžiuoti ginklus su skirtingais oponentais ar lygių bosais ir pasiūlo pavydėtiną įvairovę. Patikėkite, tikrai reta žaidimų, kuriuose taip gerai derėtų kovos, galvosūkiai ir aplinkos tyrinėjimas.
Visame žaidime nerasite atkarpos, kur kovos truktų perdėm ilgai arba lygio, kur būtų vien galvosūkiai. Visi elementai taip gražiai supinti į vieną pynę, kad žaidžiant beveik niekada nepavargsti ar nesinori „Ragnarök“ atidėti į šalį. Puikus balansas. Prie to reikėtų pridėti ir tai, kad visi šie elementai – tiek kova, tiek galvosūkių sprendimas, tiek laipiojimas ar judėjimas po aplinkas – labai intuityvūs. Mūsų valdomas veikėjas Kratos labai klusniai klausys nurodymų tiek kabarodamasis po uolas, tiek mosuodamas kirviu kovos lauke.
Neįkyrus minusas
Deja, bet su aukščiau paminėtais dalykais yra susijęs ir vienas neįkyrus, bet vis tiek vertas paminėjimo žaidimo minusas. Ilgainiui pradeda atrodyti, kad „Ragnarök“ yra kiek ištęstas.
Vėlgi, tam koją pirmiausiai kiša tai, kad mes kalbame apie 35-40 valandų žaidimą, nes į tokią trukmę lengvai sutilptų bent trys šiuolaikiniai veiksmo nuotykių žaidimai. Tad užpildyti tokį valandų skaičių vienam žaidimui yra Sizifo darbas, bet kūrėjams pavyksta! Taip, vietomis jau pradeda atrodyti, kad jau tas pats per tą patį ar tam tikri dalykai ima kartotis, bet toks jausmas pradeda rastis tik po kokių 25 valandų, praleistų prie žaidimo.
Ir tai nei kiek neatima malonumo – vis tiek norisi šokti atgal į skandinavų mitus prikėlusį pasaulį bei tęsti kovą. Be to, žaidime itin gerai išpildytos „požaidiminės“ galimybės. Tai yra perėjus pagrindinę siužetinę kampaniją, pasaulis paliekamas tolesniam tyrinėjimui ir jame tiek daug visko, kad žaisti toliau bus linkę ne tik tie, kas norės papildomo iššūkio kovos prasme. Čia apsčiai liks ir įdomių galvosūkių ar slaptaviečių, ir dar daugiau siužeto bei papildomos informacijos 2018-ųjų metų žaidimo gerbėjams ar tiesiog tiems, kam patinka skandinavų mitai.
Kaip žaidimas atrodo ir skamba?
Žinoma, neabejotinais karaliumi ir karaliene žaidime tampa garsas ir grafika. Klausytis, kaip per pultelio garsiakalbį žvanga vilkų kinkinys ar švilpia atšiaurus vėjas – niekada neatsibosta.
O kalbant apie grafiką – turbūt dar niekur neteko matyti geresnio įrodymo, kaip po vieno žaidimo stogu galima sutalpinti tokias spalvingas, gyvas ir vešlias vietoves su tokiomis atšiauriomis, kraupiomis ir tamsiomis kaip tą padarė „Ragnarök“ kūrėjai. Net testuojant apžvalgai skirtą žaidimo versiją, jis niekur nelėtėjo, pasižymėjo stabiliu kadrų sekos greičiu bei nepasitaikė jokių, net menkiausių, grafikos klaidų. Žaidimas toks, tarsi imk ir nešk į Olimpą – pasididžiavimas, ne kitaip.
Vietoje epilogo
Galiausiai, kalbėti apie „Ragnarök“ turbūt galima maždaug tiek, kiek trunka ir pats žaidimas, bet esmė vis tiek liks tokia pati – tai vienas geriausių ir įspūdingiausių žaidimų, kurį išbandyti nuoširdžiai rekomenduojame.
Ir linkime „Ragnarök“ pažaisti neišgirdus, neperskaičius bei nepamačius jokių siužetinių detalių ar įspūdingiausių žaidimo vietų. Patikėkite, visko išgyvenimas patiems – tikrai to vertas. Na, o mes šiai dar didesnei, geresnei ir epiškesnei 2018-ųjų „God of War“ versijai tikrai neliekami abejingi, tad skiriame žaidimui „God of War Ragnarök“ aukščiausią įvertinimą. Jis tikrai to vertas.
Žaidimas „God of War Ragnarök“ pasirodys prekyboje šių metų lapkričio 9 d. ir bus skirtas konsolėms „PlayStation 5“ ir „PlayStation 4“. Ši apžvalga parengta (įskaitant ir ekrano paveikslėlius) testuojant konsolei „PlayStation 5“ skirtą žaidimo versiją. Žaidimą apžvalgai suteikė leidėjas.