„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Bitė“ išvykusiems į ES šalis neatsiklaususi įjungia naujus planus: ar tai teisėta?

Nuo kovo mėnesio visiems į Europos Sąjungos šalis išvykstantiems „Bitės Lietuva“ klientams automatiškai įjungiamas naujas mokėjimo planas, kuris kainuoja 2,6 euro. Telekomunikacijų operatorius apie pokyčius klientus informuoja ir leidžia naujų planų atsisakyti, tačiau vartotojų leidimo neklausiama. Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) atstovų teigimu, prieš įjungdama paslaugą klientams „Bitė“ turėtų gauti jų sutikimą.
Žmogus naudojasi telefonu
Žmogus naudojasi telefonu / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Bitės“ naujas planas EUROPA 1 (iš viso jų yra trys) už 2,6 mokestį euro automatiškai aktyvuojamas visiems į ES šalis išvykusiems įmonės klientams, jei jie būdami užsienyje paskambina arba parašo žinutę. Jei vartotojas nenori, kad jam būtų užsakytas planas, jis apie tai privalo informuoti „Bitę“.

Jeigu asmuo dirba užsienyje ir keliauja po Europą, taip ir visą atlyginimą galima sumokėti už telefono sąskaitą, – rašė Eimantė.

Į 15min kreipėsi naujaisiais planais nepatenkinta skaitytoja Eimantė V., kuri teigia, kad kai kurie vartotojai dėl planų gali patirti nuostolių.

„Bitė“ nusprendė, kad, jeigu įvažiuojame į kitą Europos šalį, ji turi teisę mums užsakyti planą už „simbolinį“ 2,59 euro mokestį. Jeigu užsienyje būname ilgiau nei vieną parą, jie po 24 valandų vėl gali užsakyti mums tą patį planą už tą patį „simbolinį“ 2,59 euro mokestį. Jeigu asmuo dirba užsienyje ir keliauja po Europą, taip ir visą atlyginimą galima sumokėti už telefono sąskaitą“, – rašė Eimantė ir dar pridūrė, kad ne kiekvienas, viešintis užsienyje, puls ieškoti teisybės ir atsisakinėti planų.

Taip pat skaitykite: „Bitės“ nauji planai keliaujantiems padės sutaupyti, tačiau neatidūs mokės daugiau

EP reglamente galimybės neatsiklausus įvesti planą nėra

RRT atstovų nuomone, telekomunikacijų operatorius, negavęs išankstinio vartotojo sutikimo, neturėtų automatiškai užsakyti plano.

RRT direktoriaus pavaduotojas Giedrius Pūras primena, kad šiuo metu galiojančiame Europos Parlamento ir Tarybos Reglamente skelbiama, jog Tarptinklinio ryšio paslaugų teikėjai automatiškai taiko Europos skambučio tarifą visiems esamiems tarptinklinio ryšio vartotojams, išskyrus tuos, kurie sąmoningai pasirinko konkretų tarptinklinio ryšio tarifą arba paketą.

Kitaip tariant, EP akte nenumatoma galimybė operatoriui už vartotoją nuspręsti, kokį planą vartotojas pasirinks – vartotojai turi pasirinkti sąmoningai.

Jei operatorius negauna vartotojo sutikimo, RRT nuomone, sudaryta sutartis liks nepakeista, todėl turėtų būti taikomos anksčiau galiojusios sąlygos, t.y. ne didesni nei Reglamente nustatyti tarptinklinio ryšio tarifai“, – aiškino G.Pūras.

Pasak jo, jei vartotojai turi skundų, turėtų kreiptis į RRT, kuri kiekvieno vartotojo skundą nagrinės atskirai.

Advokatų kontoros „Glimstedt“ teisininkės advokatės Astos Macijauskienės nuomone, šiuo atveju telekomunikacijų operatorius vartotojų teisių nepažeidžia.

Teisininkė situacijos vertinimą pateikia remdamasi Civilinio kodekso nuostatomis, kuriose teigiama, kad paslaugų teikėjai aiškiai ir suprantamai privalo vartotojui suteikti informaciją apie paslaugų kainą dar prieš sudarant sutartį, o prieš keisdami paslaugų kainą ar nustatydami papildomus mokesčius, paslaugų teikėjai (tarp jų – ir telekomunikacijų operatoriai) turėtų  informuoti vartotoją apie jos pasikeitimą iš anksto.

„Tokia situacija, kai vartotojui išvažiavus į užsienį automatiškai įjungiamas kitas planas, jei apie tai vartotojas buvo informuotas iš anksto ir jam buvo sudaryta galimybė atsisakyti sutarties, neturėtų būti pripažinta vartotojų teisių pažeidimu“, – sakė A.Macijauskienė.

Vartotojus informuoja maksimaliai

„Bitės“ Korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovės Žanos Jakevičienės teigimu, „Bitės“ planai vartotojo teisių nepažeidžia, o  apie pokyčius vartotojai buvo informuoti maksimaliai.

Anot jos, informacija apie naujuosius nuo kovo įsigaliosiančius planus buvo išsiųsta su sausio mėnesio sąskaitomis, o kiekvienas į užsienį atvykęs vartotojas SMS žinute iškart gauna informaciją su prašymu pasirinkti planą arba nemokamu numeriu pranešti, kad nori kalbėti senaisiais tarifais. Apie norą likti prie standartinių tarifų vartotojas gali pranešti ir būdamas Lietuvoje.

„Tais atvejais, kai klientai praneša, kad norėtų mokėti senaisiais tarifais už kiekvieną sunaudotą minutę, SMS ar megabaitą, sąskaitos jiems perskaičiuojamos“, – kalbėjo Ž.Jakevičienė.

Anot jos, „Bitė“ pirmaisiais naujų planų galiojimo mėnesiais susisiekia su klientais, kuriems naujieji planai gali būti nepalankūs, ir pasitikslina, pagal kokius tarifus klientas norėtų mokėti.

Nuo kitų metų ES bus panaikinti tarptinklinio ryšio mokesčiai – iš ES šalių skambučiai ir naršymas kainuos tiek pat, kaip ir Lietuvoje.

RRT primena, kad jau nuo šių metų balandžio mėn. 30 d. įsigalios pereinamasis laikotarpis, kurio metu tarptinklinio ryšio kainos žymiai sumažės – iki 4 kartų, lyginant su šiuo metu taikomomis kainomis.

Nuo 2016 m. balandžio mėn. 30 d. tarptinklinio ryšio paslaugų teikėjai papildomai prie taikomos nacionalinių paslaugų kainos galės pridėti ne daugiau nei  5 euro centus/min. be PVM už inicijuotą skambutį, 2 euro centus be PVM už siunčiamą trumpąją žinutę bei 5 eurocentus be PVM už 1MB duomenų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs