Bendrovės pranešime teikiama, kad šis vertikaliai pakilti ir nusileisti galintis bepilotis dronas taps prototipu, leisiančiu įmonės inžinieriams sukurti komercinės paskirties autonomines skraidykles, kurios ateityje skraidins krovinius ar net keleivius.
Skraidyklę sukūrę „Boeing“ inžinieriai sako, kad tą padaryti jiems prireikė vos trijų mėnesių – jie jau spėjo išbandyti naująjį aparatą bendrovės bandymų „poligone“ Misūryje.
„Šis krovininės skraidyklės prototipas žymi dar vieną svarbų žingsnį, kuriant tokio tipo skraidykles. „Boeing“ turi visas sąlygas iš esmės pakeisti oro transporto sritį – ateityje šį bandomąjį skrydį prisiminsime, kaip vieną svarbesnių pirmųjų žingsnių šioje kelionėje“, – sako vyriausiasis „Boeing“ technologijų direktorius Gregas Hyslopas.
Naująją skraidyklę į orą kelia aštuoni sraigtai – jie leidžia aparatui pakilti visiškai vertikaliai. Daugiau nei puspenkto metro ilgio, beveik pusšešto metro pločio ir 1,2 metro aukščio bei 339 kilogramus sveriantis dronas atrodo lyg tikras milžinas, lyginant su elektronikos parduotuvėse siūlomais kompaktiškais bepiločiais orlaiviais, skirtais fotografavimui iš paukščio skrydžio. Tiesa, „Boeing“ nepateikė jokios informacijos apie pirmąjį aparato skrydį, pavyzdžiui, neaišku, kiek jis truko, ar kokios talpos akumuliatoriai jame sumontuoti.
Naujoji skraidyklė pristatyta praėjus vos keturiems mėnesiams po to, kai „Boeing“ įsigijo „Aurora Flight Sciences“ – aviacijos ir aeronautikos tyrimų bendrovę. Kiek anksčiau ši įmonė, kartu su keliomis kitomis firmomis sutarė bendradarbiauti su populiariąja pavežėjimo paslaugas teikiančia bendrove „Uber“ – visos partnerės iki šiol dirba, kurdamos „oro taksi“ paslaugų tinklą. „Boeing“ atstovai neatmeta galimybės, kad naujasis skraidyklės prototipas galėtų prisidėti, kuriant skraidančius taksi aparatus „Uber“ kompanijai.
Krovininiai dronai ir oro taksi nėra vieninteliai vertikaliai kylančių skraidyklių prototipai, kuriuos savo laboratorijose kuria „Boeing“ inžinieriai. Aeronautikos bendrovė taip pat finansuoja inžinerinį konkursą, kurio dalyvių užduotis – sukurti veikiančią reaktyvinę kuprinę, kuri būtų saugi, tyli, kompaktiška ir lengva. Dar viena sąlyga – tokia kuprinė turėtų vieną žmogų nuskraidinti bent 30 ar daugiau kilometrų be papildomo įkrovimo ar kuro užpylimo. Šio konkurso laimėtojų komanda gali tikėtis pasidalinti 2 mln. JAV dolerių prizą.
Panašu, kad „Boeing“ vadovybė mokslinės fantastikos kino filmuose, tokiuose kaip „Penktasis elementas“ ar „Bėgantis skustuvo ašmenimis“, vaizduojamus ateities miestus, kuriuose knibžda skraidančių automobilių, laiko realiai įgyvendinamais projektais.