Kaip BNS sakė BPC vadovas Audrius Čiuplys, nauja programėlė nuo 2018-ųjų pabaigos galėtų pakeisti dabartinę programėlę „GPS 112“, kuria nėra galimybių užmegzti vaizdo pokalbio, taip pat apribotos galimybės operatyviai gauti duomenis kviečiančiojo pagalbą buvimo vietą – tai naujasis produktas leistų padaryti.
„Mes norime padaryti integruotą, kompleksinį sprendimą, kad būtų oficiali pagalbos centro programėlė visiems – tiek kurtiesiems, tiek nekurtiesiems, bet vaizdo skambutis būtų skirtas kurtiesiems, kad jie galėtų susisiekti ir gestų kalba perduoti pranešimus. Be to, prašoma, kad būtų teksto, balso ryšys, kad informacija būtų atskiriama ir pasiektų bet kurią darbo vietą“, – sakė A.Čiuplys.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) skelbiamo viešojo pirkimo dokumentuose nurodoma, kad „Android“ ir „iOS“ sistemoms pritaikyta programėle turėtų būti galima išsikviesti pagalbą tiesioginio vaizdo, teksto ar balso pokalbio režimu.
Anot A.Čiuplio, sistema turėtų atskirti kuriuo būdu kviečiama pagalba ir taip nukreipti kviečiantįjį arba į bet kurį operatorių, bendraujantį balsu, arba tik į tas darbo vietas, kuriose dirbtų gestų kalbos vertėjai ar operatoriai, dirbantys su tekstiniais pranešimais. Šiuo metu kurčiuosius tekstiniais pranešimais aptarnauja dvi operatorės – tą, įdiegus programą, darytų šeši gestų kalbos specialistai.
Be kitų funkcijų, lietuvių, anglų, rusų, lenkų kalbomis veikianti programėlė turėtų leisti nustatyti kviečiančiojo pagalbą buvimo vietą naudojantis tiek globalios padėties nustatymo sistema, tiek mobiliojo ir bevielio ryšio tinklais – duomenys turėtų būti atnaujinami kas pusę minutės ir automatiškai siunčiami į BPC. Turėtų būti numatyta galimybė BPC gauti ir tų abonentų, kurie nesinaudoja programėle, duomenis, kurie būtų susieti su jų telefono numeriu. Anot A.Čiuplio, dabartinė sistema nors ir siunčia GPS duomenis, tačiau vistiek neleidžia bet kuriam operatoriui matyti skambinančio buvimo vietos.
Konkurso dalyviai taip pat turėtų sukurti ir darbo vietą su reikiama įranga pačiame BPC, kur operatorius galėtų aptarnauti besinaudojančius programėle: pageidaujama 6 aukštos raiškos interneto kamerų, serverių ir kitos įrangos.
Pasak A.Čiuplio, vaizdo skambučiams naujos 6 darbo vietos būtų sukurtos Vilniuje ir Klaipėdoje, tačiau operatorių ieškotų ne pats BPC o siektų pasirašyti bendradarbiavimo sutartį su gestų kalbos vertėjų centrais, kurie ir siųstų vertėjus.
Be to, programėlės kūrėjai turėtų užtikrinti galimybę laikinai – pusvalandžiui parai ar dviems paroms – blokuoti BPC operatoriui siunčiamas teksto žinutes, tuo pat metu abonentas būtų informuojamas, kad jo numeris yra užblokuotas konkrečiam laikui.
Planuojama su programėlės kūrėjais pasirašyti dviejų metų sutartį – dokumentuose nurodoma, kad programėlė visiškai veikti turėtų jau kitų metų gruodį, o jos techninei priežiūrai būtų suteikiama garantija iki 2019-ųjų pabaigos.
Dar vienas svarbus reikalavimas tiekėjams – sukurti saugaus duomenų ryšio kanalą per Vidaus reikalų ministerijos telekomunikacinį tinklą.
„Tai svarbu, kad mūsų sistema nebūtų pažeidžiama, kad mes neprarastumėme galimybės sulaukti pagalbos skambučių, kitaip tariant, kad mūsų „nenulaužtų“, – teigė R.Čiuplys.