Britų kariškiai išbando „nematomumo apsiaustą“, kuris leistų pranykti mūšio lauke

Britų kariškiai testuoja Hario Poterio stiliaus „nematomumo apsiaustą“, leisiantį pasislėpti nuo priešininkų mūšio metu, rašo „The Telegraph“.
Snaiperis
Snaiperis / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Armija Kareivis

Kariškiai iš trečio bataliono „The Rifles“ dalyvavo JAV aukštųjų technologijų maskuotės medžiagos „Vatec“ bandymuose. Naujoji medžiaga kariškius leido paslėpti netgi nuo infraraudonųjų spindulių ir šilumą fiksuojančios įrangos.

Pratybose maskuotę išbandę britų snaiperiai dabar šalies vyriausybės prašo į ją investuoti.

„Kariai nori, kad kariuomenė ją įsigytų. Užuot nešiojęsi dažus ir terminius apsiaustus mes galėtume naudoti tik šią medžiagą, kuri labai lengva“, – sakė snaiperis Tyrone‘as Hoole‘as iš trečiojo bataliono.

Medžiagos bandymai kartu su JAV kariškiais buvo vykdomi šiais metais JAV Kariuomenės Eksperimentinių karybos technikų centre Džordžijos valstijoje.

Dalyvavę pratybose kariškiai sakė, kad jų neaptiko net ir kiti priešininkus imitavę kolegos, kurie naudojo šilumą aptinkančią ir infraraudonųjų spindulių įrangą.

Šiuo metu kuriamos ir dar pažangesnės maskuotės technologijos, kurios, manoma, maždaug po penkerių metų bus taikomos kovos lauke.

Mokslininkai kurdami technologijas stengiasi pamėgdžioti cefalopodus, tokius kaip galvakojai ar aštuonkojai. Jie geba prisiderinti prie aplinkos ir išvengti užpuolikų.

Proceso, vadinamo vizualine vaizdavimo moduliacija, metu, naudojamos pažangios medžiagos, sudarytos tūkstančių mažyčių elementų, galinčių aptikti aplinkos spalvas. Tuomet panaudojami elektriniai signalai, kurie leidžia atkurti spalvas panaudojant šilumai jautrius dažus.

Technologija pirmą kartą sukurta Masačusetso technologijos institute ir Ilinojaus valstijos universitete. Ji ateityje taip pat gali leisti užmaskuoti ir karines transporto priemones.​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis