Brukalų platintojai jau spalį gyveno Kalėdų ir Naujųjų metų laukimu

„Kaspersky Lab“ duomenimis, brukalų dalis pašto sraute spalio mėnesį, lyginant su rugsėju, sumažėjo 4,5 proc. ir sudarė apie 68 proc. Taigi spalį šis rodiklis buvo žemiausias nuo metų pradžios. Tačiau brukalų pavojus liko gana aukštas: laiškų su kenkėjiškais priedais dalis spalio mėnesį sudarė 3,25 proc., o tai – tik 0,15 proc. mažiau nei rugsėjį.
Išjungtas tinklalapis
Išjungtas tinklalapis / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Aktualiausios siunčiamų brukalų temos spalį – JAV prezidento rinkimai, taip pat rudens ir žiemos šventės. Taip, Kalėdos ir Naujieji metai jau spalio mėnesį buvo minimi reklaminiuose pranešimuose, kuriuose vartotojams siūlyta įsigyti saldumynų, suvenyrų, šventinių ekskursijų, bilietų į pramoginius renginius ir daugybę kitų dalykų. Šios prekės buvo reklamuojamos atsižvelgiant į vietinės rinkos ypatumus.

Įvairius produktus ir paslaugas brukalų siuntėjai bandė įsiūlyti ir pasinaudodami JAV bei Europoje populiaria Helovino švente.

JAV prezidento rinkimai tapo dar vienu masalu, kuriuo pavyko suvilioti interneto vartotojus. Šią temą eksploatuojančių pranešimų tikslas – įvilioti vartotojus į apgavikišką ar kenkėjišką tinklalapį arba priversti juos įrašyti savo elektroninio pašto adresą į specialią formą. Šlamštlaiškių siuntėjai ėmėsi įvairiausių gudrybių: pvz., rinkimų kampanijos įkarštyje jie siūlė vartotojams išreikšti savo nuomonę, kas taps JAV prezidentu, ir dovanų gauti kortelę „Visa“ su 250 JAV dolerių.

Informacijos išgavimo socialiniuose tinkluose atakų dalis spalio mėnesį sumažėjo 10,23 proc., tad socialinė žiniasklaida iš pirmos reitingo eilutės, kurioje ji buvo visą vasarą, nusileido į ketvirtąją. Po tradicinės vasaros ramybės dėl informacijos išgavimo labiau pradėtos atakuoti finansinės ir mokėjimo organizacijos (2,85 proc. augimas) ir internetinės parduotuvės bei aukcionai (5,42 proc. augimas). Visų šių atakų tikslas – pasiekti asmeninius vartotojo duomenis, suteikiančius prieigą prie jo mokėjimo sistemų.

Daugiausia brukalų į viso pasaulio valstybes, kaip ir iki šiol, siunčia Kinija ir JAV – daugiau nei pusę (apie 58 proc.) visų brukalų.

„Brukalų dalis spalio mėnesį sumažėjo, bet jie netapo saugesni. Mes stebėjome didelį kiekį kenkėjiškų programų bei informacijos išgavimo laiškų, skirtų pavogti vartotojų pinigines lėšas. Prieš Kalėdas ir Naujuosius metus ši tendencija turėtų išlikti. Vartotojai turi būti itin atsargūs pirkdami internetu, įvesdami konfidencialius duomenis, nereikėtų naudotis brukalų nuorodomis ir atversti nuo nežinomų siuntėjų gaunamų laiškų priedų. Ir, be abejo, būtina laiku atnaujinti programinę įrangą bei naudoti antivirusinę apsaugą“, – pabrėžė Darja Gudkova, „Kaspersky Lab“ Turinio analitikų skyriaus vadovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis