Meksikoje pagamintais „Hyundai“ ir KIA automobiliais užpildytas „Golden Ray“ 2019-ųjų rugsėjo 8 dieną pajudėjo iš Bransviko uosto Džordžijos valstijoje. Prieš plaukdamas į Artimuosius Rytus „Golden Ray“ dar turėjo sustoti Baltimorės uoste, tačiau jo nepasiekė. Laivas stipriai pakrypo, o galiausiai ir visai apvirto visai šalia Bransviko.
Visus „Golden Ray“ įgulos narius pavyko išgelbėti, tačiau laivas kėlė rimtų baimių dėl aplinkos. Jame buvo daugiau nei milijonas litrų degalų. Ir labai daug automobilių. Iš pradžių buvo svarstoma, kad laivą pavyks išgelbėti, tačiau tuomet jis pradėjo degti ir spalį teko pripažinti, kad „Golden Ray“ niekada nebeplaukios. Jį reikia supjaustyti ir atiduoti perdirbimui.
Tam buvo kruopščiai ruošiamasi. „Golden Ray“ turėjo būti grandinėmis supjaustytas į kelias sekcijas, kurias būtų lengviau iškelti iš vandens. Per porą mėnesių išpumpuoti laivo degalai, o inžinieriai apžiūrėjo praktiškai vienodą „Silver Ray“ laivą, kad geriau suprastų jo vidinę struktūrą. Ir vasarį turėjo prasidėti „Golden Ray“ šalinimo darbai.
Tačiau „Golden Ray“ tebeguli ten pat, kur ir nuvirto. Laivą kelis kartus niokojo ugnis. Tiesą sakant, manoma, kad „Golden Ray“ avarija įvyko dėl gaisro ir/ar neteisingai pritvirtinto krovinio. Kiek automobilių buvo laive? Na, draudimo bendrovė įvertino „Golden Ray“ 70-80 milijonų dolerių, o jo krovinį - 80 milijonų.
Tai ko jis nepjaustomas? Paprasta - COVID-19 pandemija. Socialinės distancijos taisyklėse galima padaryti išimčių, darbuotojai galėtų nešioti kaukes ir izoliuotis. Tačiau apie tai net nebuvo galima pagalvoti, nes 10 žmonių, kurie turėjo pjaustyti laivą, susirgo COVID-19, dar 50 teko izoliuoti. 10 iš tų 60 žmonių, kurie buvo paveikti COVID-19, yra kritiškai svarbūs projekto sėkmei. Taigi dabar „Golden Ray“ pjaustymas atidedamas iki spalio.