Danijos „Podimo“ Vilniuje kurs pasaulinę tinklalaidžių ir garso knygų platformą

Pasaulinė podkastų ir garso knygų platforma „Podimo“ bus plėtojama Lietuvoje – vienas didžiausių Danijos startuolių kuria technologijų plėtros padalinį Vilniuje
„Podimo“
„Podimo“ / Gamintojo nuotr.

Žinomo Danijos investuotojo Morten Strunge prieš dvejus metus įkurta „Podimo“ šiemet lapkritį pritraukė beveik 70 mln. EUR, o nuo veiklos pradžios – jau per 100 mln. EUR investicijų platformos technologijų ir turinio plėtrai, teigiama „Proto vėtra“ pranešime spaudai.

Planuojama, kad biure Vilniuje dirbs gausi aukščiausio lygio IT ir platformos dizaino kūrėjų komanda, kuri plėtos platformos technologinius, turinio pritaikymo ir dizaino sprendimus visame pasaulyje.

Šiuo metu „Podimo“ garso įrašų prenumeratos paslauga teikiama Danijoje, Vokietijoje, Ispanijoje, Norvegijoje ir visoje Lotynų Amerikoje. Bendrovė turi biurus Kopenhagoje, Berlyne, Barselonoje, Madride, Londone, Amsterdame, Meksike, Osle ir Vilniuje, kuriame biuras įkurtas 2019 metais. Šiuo metu „Podimo“ grupėje dirba per 100 darbuotojų.

„Podimo“ platforma ne tik skelbia įvairių pasaulio autorių kūrinius, tačiau ir pati jau sukūrė apie 950 pavadinimų originalų turinį, panašų į „Netflix“ bei jau sudarė partnerystės susitarimus su didžiausiais Europos turinio gamintojais ir autoriais, įskaitant „iHeartMedia“, „Sony Music Entertainment“ kompanija „Somethin' Else“ ir „Amazon Music“ priklausančią „Wondery“, pirmaujančią Vokietijos garso įrašų platformą FYEO ir Norvegijos kriminalinių bestselerių rašytoją Jo Nesbo.

Lietuvoje sieks pritraukti aukštos kvalifikacijos IT ir interneto sprendimų kūrimo profesionalus

„Turėdami tvirtą finansinį pagrindą ir tarptautinių investuotojų pasitikėjimą, galime sparčiau investuoti į aukščiausios kokybės originalų ir išskirtinį garso turinį, pritraukti daugiau naudotojų ir mokėti didesnes išmokas kūrėjams, o savo patirtį pritaikyti naujoms rinkoms plėsti. Esame pasirengę didinti visos įmonės pajėgumus, spartinti investicijas į nuosavą gamybą, produktų inovacijas ir tolesnę geografinę plėtrą. Vilniuje per metus subūrėme technologinių sprendimų komandos branduolį ir esame labai patenkinti vietos specialistų kompetencija bei darbo etika. Matome didelį potencialą čia toliau plėsti komandą sparčiai „Podimo“ platformos plėtrai“, – sako „Podimo“ vadovas Morten Strunge.

Asmeninio archyvo nuotr./Podimo komanda
Asmeninio archyvo nuotr./Podimo komanda

Pasak „Podimo Lithuania“ vadovo Tomo Šereikio, Lietuvoje „Podimo“ taps puikiu pasirinkimu aukštos kompetencijos profesionalams. „Esame pasirengę kurti pasaulinio lygio platformą Lietuvoje, sieksime pritraukti aukštos kvalifikacijos savarankiškus IT sistemų kūrimo ir interneto sprendimų profesionalus, norinčius realizuoti savo kūrybinius gebėjimus korporatyvinių taisyklių nesuvaržytoje komandoje“, – sako T.Šereikis.

„Podimo“ platformą kurs komanda Lietuvoje, tačiau turinio lietuvių kalba dar teks palaukti

Pasak „Podimo“ produkto vadovės Gabrielės Sinkevičiūtės, jau dabar lietuvių komanda yra sukūrusi didelę dalį „Podimo“ dizaino sprendimų. „Lietuvių kūrėjų profesionalumas buvo viena iš priežasčių, kodėl produktas bus kuriamas ir plėtojamas būtent Lietuvoje“, – sako G.Sinkevičiūtė.

Asmeninio archyvo nuotr./Morten Strunge
Asmeninio archyvo nuotr./Morten Strunge

Vis dėlto paties produkto, skirto Lietuvos rinkai, dar teks palaukti. „Šiuo metu esame susitelkę į plėtrą didesnėse Europos rinkose. Pagrindinis mūsų uždavinys dabar – sukurti ekosistemą, kuri būtų patogi ir lengvai suprantama ir klausytojams, ir turinio kūrėjams, kurių pajamos tiesiogiai priklausys nuo klausytojų pasirinkimų“, – sako G.Sinkevičiūtė.

Orientuosis į turinį klausytojų gimtosiomis kalbomis

„Podimo“ platforma tiesiogiai remia kūrėjus –„Podimo“ narystės mokesčiai kiekvieną mėnesį padalijami tiesiogiai kūrėjams, taip ne tik atlyginant turinio kūrėjams, bet ir skatinant tiesioginį ryšį su gerbėjais. „Mūsų modelis reiškia, kad dalijamės pajamomis su visais kūrėjais. Taigi, jei naudotojas klausosi turinio, kūrėjas gauna dalį mūsų generuojamų pajamų“, – sako M. Strunge. Jis sako, kad tai padės kūrėjams daugiau investuoti į būsimo turinio kūrimą.

Asmeninio archyvo nuotr./Gabrielė Sinkevičiūtė
Asmeninio archyvo nuotr./Gabrielė Sinkevičiūtė

„Podimo duomenimis, 93 proc. podkastų ir trumpų garso įrašų klausytojų pirmenybę teikia gimtajai kalbai, todėl „Podimo“ verčia tarptautinį turinį į vietinių rinkų gimtąsias kalbas ir padeda sulaukti didelio atgarsio naujose rinkose.

Pasak, „Podimo“ vadovo, tikimasi, kad per ateinančius 5-6 metus podkastų ir garso įrašų rinka išaugs daugiau nei 50 milijardų JAV dolerių. „Tai didžiulė galimybė, o mes, strategiškai orientuodamiesi į turinį vietinių rinkų gimtąja kalba, jaučiamės gerai pasirengę užimti didelę šios rinkos dalį. Beveik 6 mln. gyventojų turinčios Danijos rinkoje „Podimo“ jau turi 100 tūkst. platformos abonentų. Mums buvo svarbu parodyti, kad tai ne nišinis dalykas, o iš tikrųjų masinės rinkos dalykas, kažkas, ką tokioje rinkoje kaip pavyzdžiui, Vokietijos, prenumeruotų ne tūkstančiai, o milijonai žmonių“ – sako M.Strunge.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų