Lietuvos oro uostų atstovas spaudai Tadas Vasiliauskas teigė, kad „Wizzair“ ir „Ryanair“ oro bendroves Lietuvoje aptarnaujančios antžeminių paslaugų bendrovės patvirtino, kad yra tam tikrų sutrikimų IT sistemose.
„Mūsų žiniomis, didesnės įtakos keleiviams nebus. Dėl šio laikino sutrikimo keleivių registracijos į skrydžius nemokamai bus daromos oro uoste. Rekomendacija keleiviams – atvykti įprastu laiku prieš skrydį tai yra dvi valandos iki skrydžio. Ankstesnis atvykimas šiuo metu nėra būtinas“, – 15min sakė T.Vasiliauskas.
Visame pasaulyje penktadienį pranešta apie didelius techninius sutrikimus. Dėl jų pristabdyta oro uostų, bankų, daugybės įmonių veikla. Su problemomis susidūrė ir skrydžius iš Lietuvos vykdančios aviakompanijos. Pirminiais duomenimis, sutrikimai atsirado dėl operacinės sistemos „Windows“ klaidos. JAV technologijų milžinė „Microsoft“ skelbia bandanti taisyti situaciją.
Bendrovės „Eset“ informacinių technologijų inžinierius Lukas Apynis 15min teigė, kad nors poveikis pasaulinis, tačiau problema susijusi su viena konkrečia JAV IT kompanija „CrowdStrike“.
„Po vienų iš jų saugumo sprendimo atnaujinimo daugelis sistemų pradėjo lūžti, nebeveikia pati operacinė sistema. Tas, kas naudoja „CrowdStrike“ sprendimus, jiems greičiausiai išsijungia sistemos, galima taip sakyti“, – nurodė kibernetinio saugumo ekspertas.
Žiniasklaidoje skelbiama, kad problema susijusi su „CrowdStrike“ debesų kompiuterijos produktu „Falcon Sensor“, ji paveikė kompiuterius, naudojančius „Windows“ operacinę sistemą.