Kaip teigiama bendrovės išplatintame pranešime spaudai, būtent tiek kainuos sandėliuose užsigulėjusių ir vis dar neparduotų „BlackBerry PlayBook“ planšetinių kompiuterių išlaikymas.
Nors tiksli trečiojo ketvirčio finansinė ataskaita šiuo metu dar rengiama, pasak pirminių gamintojo duomenų, per šį laikotarpį mažmenine prekyba užsiimančioms įmonėms RIM pardavė 150 tūkst. „PlayBook“ planšečių. Palyginimui, „DigiTimes“ neseniai atliktas rinkos tyrimas rodo, kad konkurento „Apple“ gaminamų „iPad“ įrenginių per tą patį ketvirtį buvo parduota 13 mln. vienetų.
„BlackBerry PlayBook“ įrenginio prekyba nuo pat jo debiuto nebuvo itin sėkminga. Dėl didėjančios konkurencijos gamintojui teko net kelis kartus mažinti produkto kainą. Pirmą kartą tai buvo padaryta rugsėjį, kuomet ankščiau 499 JAV dolerius (beveik 1,3 tūkst. Lt) kainavęs įrenginys parduotuvėse pradėtas pardavinėti už 299 dolerius (770 Lt). Šiam sprendimui tikriausiai įtakos turėjo tą patį mėnesį „Amazon“ pristatytas, nė 200 dolerių nekainuojantis „Kindle Fire“ planšetinis kompiuteris.
Dar 100 dolerių kaina laikinai „apkarpyta“ buvo lapkričio 23 dieną JAV vykusios „Juodojo penktadienio“ apsipirkimo karštinės proga.
Kita priežastis, lėmusi prastus pardavimus, yra vėluojantis operacinės sistemos atnaujinimas. Tai minėtame pranešime nurodo ir pati bendrovė. Tik kitų metų vasarį pasirodysianti „PlayBook OS 2.0“ versija turės vidinę programinę įrangą, kurios iki šiol taip trūko vartotojams – el. pašto klientą, kalendoriaus programėlę, kontaktų tvarkyklę ir kt.
Dar apie 50 mln. JAV dolerių bendrovei kainavo spalio mėnesį kelias dienas trukę „BlackBerry“ tarnybų techniniai sutrikimai. Dėl jų dauguma vartotojų iš viso pasaulio (taip pat ir Lietuvos) negalėjo prisijungti prie interneto, naudotis tiesioginio susirašinėjimo bei el. pašto paslaugomis. Po kelių dienų gedimai buvo pašalinti, o kiekvienam vartotojui suteikta galimybė nemokamai atsisiųsti norimų programėlių, kurių bendra vertė neviršija 100 dolerių.