Į gamybos kainą įtraukiamos ne tik gamybos, bet ir rinkodaros sąnaudos, nes pastarosios sudaro didžiąją išlaidų dalį.
Tinklalapis businessinsider.com pateikia brangiausių kompiuterinių žaidimų dešimtuką. Kad būtų įmanoma palyginti skirtingais laikotarpiais išleistus žaidimus, pateikiamos ir žaidimo kūrimo sąnaudos apskaičiavus infliacijos įtaką.
„Tomb Raider“ – 100 mln. dolerių
2013 m. šis žaidimas dėl plačios reklaminės kampanijos buvo sutiktas su trenksmu ir susilaukė žaidėjų pagyrų. Vien per pirmąsias 48 valandas parduota per milijoną žaidimo kopijų, o iki praėjusio mėnesio pabaigos – jau 6,5 milijono.
Žaidimų pramonės analitikų bendrovės „Billy Pidgeon“ apskaičiavimais, sukurti „Tomb Raider“ kainavo 100 mln. dolerių.
Kaina įvertinus infliacijos įtaką: 102 mln.
„Red Ded Redemption“ – 100 mln. dolerių
Išleisdama „Red Ded Redemption“ bendrovė „Rockstar Games" norėjo parodyti, kad ji yra šis tas daugiau nei tik bendrovė, sukūrusi „Grand Theft Auto“.
Žaidimo kūrimas truko daugiau nei šešerius metus, jo pristatymą teko ne kartą atidėti. „New York Times“ apskaičiavimais, žaidimo kūrimas galėjo kainuoti nuo 80 iki 100 mln. dolerių.
Kaina įvertinus infliacijos įtaką: 109 mln. dolerių
„Grand Theft Auto IV“
Per pirmąsias 24 valandas nuo žaidimo pasirodymo parduotas rekordinis kopijų skaičius – 3,6 milijono.
2008 m. pasirodęs „Rockstar Games" žaidimas „Grand Theft Auto IV“ tuomet buvo brangiausias iki tol pasirodęs žaidimas.
Jo kūrėjas Leslie Benziesas sako, kad sąnaudos sudarė 100 mln. dolerių.
Per pirmąsias 24 valandas nuo žaidimo pasirodymo parduotas rekordinis kopijų skaičius – 3,6 milijono.
Kaina įvertinus infliacijos įtaką: 110 mln. dolerių
„Infinity“ – apytiksliai 100 mln. dolerių
Nuo 2008 m. iki 2013 m. „Disney's“ žaidimų kūrimo padalinys buvo finansinėje duobėje ir per tuos metus prarado 1,4 mlrd. dolerių.
Bendrovė nusprendė į žaidimų pramonę pasižiūrėti kitu kampu – taip ir atsirado „Infinity“. Žaislų ir pagalbinių figūrų gamybai, pasak „Wall Street Journal“, išleista maždaug 100 mln. dolerių.
Tačiau tai tik lašas jūroje palyginus su suma, kurią „Disney“ ketina iš žaidimo uždirbti: tikimasi milijardo dolerių.
Kaina įvertinus infliacijos įtaką: 102 mln. dolerių
„Max Payne 3“ – apytiksliai 105 mln. dolerių
Dar vienas „Rockstar Games“ žaidimas. „Max Payne 3“ gerbėjai turėjo laukti net 3 metus – iš pradžių tikėtasi, kad „Max Payne“ pasirodys 2009 m., tačiau žaidimas pasirodė tik 2012 metais.
Debiutas nebuvo sėkmingas – per pirmąjį mėnesį parduota 440 tūkst. žaidimo kopijų. Analitikai skaičiavo, kad tam, jog žaidimo kūrimo savikaina atsipirktų, turi būti parduota bent 4 mln. kopijų. Galiausiai, praėjus metams nuo žaidimo pasirodymo, tikslas buvo pasiektas.
Kaina įvertinus infliacijos įtaką: 108 mln. dolerių
„Final Fantasy VII“: 145 mln. dolerių
Didžiąją „Final Fantasy VII“ savikainos dalį sudarė rinkodarai skirti pinigai: jo kūrimas kainavo 45 mln., o rinkodarai išleista 100 milijonų.
Žaidimas pasirodė 1997 m. po aktyvios 3 mėnesius trukusios reklaminės kampanijos.
Kaina įvertinus infliacijos įtaką: : 214 mln. dolerių
„Star Wars: The Old Republic“ – nuo 150 iki 200 mln. dolerių
Per tris dienas žaidimas turėjo jau 1 mln. prisiregistravusių vartotojų ir tapo greičiausiai vartotojų skaičiumi augančiu internetiniu vaidmenų žaidimu.
Ir „Star Wars: The Old Republic“ buvo lipdoma vieno brangiausių visų laikų kompiuterinių žaidimų etiketė. Bendrovė „BioWare“ skaičiavo, kad žaidimo kūrimo kaina siekė 150 – 200 mln. dolerių.
Kompiuterinio žaidimo kopija kainavo 60 dolerių, o žaidėjai už teisę žaisti kas mėnesį turėjo mokėti po 15 dolerių.
Per tris dienas žaidimas turėjo jau milijoną. prisiregistravusių vartotojų ir tapo greičiausiai vartotojų skaičiumi augančiu internetiniu vaidmenų žaidimu.
Kaina įvertinus infliacijos įtaką: nuo 155 iki 207 mln. dolerių
„Call of Duty: Modern Warfare 2“ – 200 mln. dolerių
„Call of Duty: Modern Warfare 2“ yra pirmojo asmens šaudyklė, išleista 2009 metais. Tai buvo jau šeštasis šio žaidimo serijos papildymas ir „Call of Duty 4: Modern Warfare" įpėdinis. Nepasikliaukite tik skaičiais.
Pasak „New York Times“, žaidimo kūrimas kainavo apytiksliai 50 mln. dolerių, tačiau paskaičiavus rinkodaros ir kitas sąnaudas, žaidimo biudžetas siekė 200 milijonų.
Kaina įvertinus infliacijos įtaką: 221 mln. dolerių
„Grand Theft Auto V“ – nuo 137 iki 265 mln.
Šis žaidimas pamušė 7 Guinesso rekordus, įskaitant ir geriausiai parduodamo veiksmo – nuotykių žaidimo per 24 valandas nuo pasirodymo (per pirmąją dieną gauta 800 mln. įplaukų už pardavimus) bei greičiausiai pasiekusio 1 mlrd. dolerių įplaukų.
Kaina įvertinus infliacijos įtaką: nuo 139 iki 270 mln. dolerių
„Destiny“ – 500 mln. dolerių
Šį rudenį pasirodysiantis „Destiny“ jau dabar vadinamas brangiausiu visų laikų žaidimu.
Iš nutekintų dokumentų tarp žaidimo vystytojo „Bungie“ ir leidėjo „Activision“ sprendžiama, kad žaidimo vystymas kainavo 140 mln. dolerių, o visa kita – rinkodarai skirtos išlaidos.
Palyginimui, brangiausias visų laikų filmas „Karibų piratai: pasaulio pakrašty“ kainavo 300 mln. dolerių.