40 mokslininkų pasirašė kreipimąsi į JAV įstatymų leidėjus, prašydami reguliuoti korporacijų bandymus daryti įtaką žmonių sapnams. Teigiama, kad tokios korporacijos kaip „Coors'“ ar „Burger King“ aktyviai stengiasi kurti klientų sapnus. Ši technologija, žinoma kaip TDI („targeted dream incubation“), būtų labai efektyvi, nes tai būtų netiesioginė reklama – žmonės manytų, kad mintis naudoti vieną ar kitą produktą jiems kilo spontaniškai.
Kelia etinius klausimus
Mokslininkai mano, kad TDI kelia ne vieną etinį klausimą. Visų pirma, ar be žmonių sutikimo apskritai galima aktyviomis pastangomis formuoti jų sapnus? Ir ar tai yra tinkamas būdas parduoti produktus, kurie, galbūt, yra žalingi jų sveikatai? Mokslininkai ragina politikus neleisti sapnų paversti dar viena reklamos erdve.
Manote, kad TDI yra tik dyzelinių variklių technologija ir mokslininkai kalba apie kažką iš fantastinių filmų? Ne, tai jau iš tikrųjų vyksta.
„Coors'“ nusamdė mokslininkus, kurie kompanijai padėjo sukurti „sapnus koreguojantį vaizdo įrašą“. Eksperimente dalyvavę žmonės žiūrėjo tą filmuką prieš eidami miegoti ir ne vienas iš jų vėliau sapnavo „Coors'“ produktus. Be to, jiems buvo pažadėta po 12 skardinių „Coors'“ alaus, jei jie pasidalins filmuku su draugais.
Aišku, tai buvo laboratorinis eksperimentas. Praktiškai TDI yra sunkiai pritaikoma technologija, bet galite įsivaizduoti, kad radijo ir televizijos reklamos vakarais atrodys kitaip. Ir ryte pabudę norėsite alaus, net jei tai nebus šeštadienio rytas. Tik ar mokslininkų noras reguliuoti sapnų programavimą yra pagrįstas? Ir kaip tai būtų daroma?