„Dreams“ apžvalga: kas bendro tarp sapnų ir kompiuterinių žaidimų?

Yra manančių, kad tiek kompiuteriniai žaidimai, tiek sapnai – nerimta. Kita vertus, tiek apie sapnus, tiek apie kompiuterinius žaidimus juos išgyvenus galima kalbėti net ir dvi dienas iš eilės. Bet svarbiausias aspektas lyginant šiuos du iš pirmo žvilgsnio nelabai palyginamus dalykus yra šis: ir sapnų, ir kompiuterinių žaidimų variklis yra vaizduotė. Ir tik nuo vaizduotės priklauso, kiek įspūdingi bus sapnuojami sapnai ar kuriami žaidimai. O dabar ribos tarp šių dviejų nepalyginamų dalykų dar labiau apsitrynė ir dėl to kaltas naujasis žaidimas „Dreams“.
Žaidimas „Dreams“
Žaidimas „Dreams“ / V.Lukaševičiaus iliustr.

Britų žaidimų kūrėjų studija „Media Molecule“ nežino, kas yra vaizduotės ribos ir tai liudija visi jų sukurti žaidimai. Pavyzdžiui, 2008 metais visus sužavėjęs „LittleBigPlanet“, 2013-ųjų žaidimas „iš popieriaus ir kartono“ pavadinimu „Tearway“ ir pats ambicingiausias kūrėjų žaidimas iki šiol – „Dreams“, išleistas išskirtinai PS4 konsolei. Arba žaidimas, kuris leidžia žaidėjams patiems kurti... eee... meną? Ir daryti tą taip, kaip dar niekada neteko iki šiol – naudojantis kūrėjų iš anksto paruoštais įrankiais, patogiais patarimais ir taip, tarsi pats žaidimo kūrimas būtų atskiru žaidimu. Kas iš to išėjo? Praktiškai begalinis žaidimas, kaip ir sapnai, kuris tęsis tol, kol bus žmonių, kurie vis kurs kažką naujo.

Kaip veikia „Dreams“?

Įsijungus žaidimą ir perėjus keletą trumpų mokomųjų pratimų bei pasirinkus savo mielą palydovą (impą), „Dreams“ žaidėjui atveria duris į du skirtingus režimus – „dream surfing“ ir „dream shaping“. Vienas („dream surfing“) skirtas tam, kad galėtume žaisti kitų žaidėjų bei pačių kūrėjų „Media Molecule“ sukurtus žaidimus-sapnus, o kitas skirtas tiems, kas nori žaidimus-sapnus kurti patys. Abu režimai yra visiškai savarankiški ir jeigu žaidėjas nori tik sapnuoti (žaisti kitų sukurtą turinį), jis tą gali daryti nevaržomai ir žaidimas jį už tai apdovanos. Tuo metu jei žaidėjas nori kurti sapnus (pagaminti ir į platųjį pasaulį paleisti savo žaidimą), tam taip pat suteikiamos neribotos galimybės. Taip pat „Dreams“ nuolat stebi žaidėją ir pagal tai, ką jis daugiausiai veikia, šiek tiek modifikuojasi bei bando prisitaikyti prie žaidėjo, nežiūrint į tai, ar jis daugiau stebėtojas ar kūrėjas.

V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas „Dreams“
V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas „Dreams“

Žaidimas, kuris niekada nesibaigia

Nusipirkus „Dreams“ atsiranda rizika daugiau nebepirkti ir nebežaisti kitų žaidimų. Kodėl? Nes pačiame „Dreams“ yra neišsenkama ir nuolat atsinaujinanti žaidimų bazė. Tūkstančiai žaidėjų iš viso pasaulio kasdien įkelia ką nors naujo, o šiam įkeliamumui turiniui nėra ribų. Tai gali būti žaidimas, vaizdo klipas, muzikinis intarpas, ar bet kas kita! Žaidėjai arba kūrėjai visame pasaulyje tuo naudojasi: vieni atkuria žinomus žaidimus ar filmus, pavyzdžiui, „Tomb Raider“, kiti realizuoja savo žaidimų idėjas, kurių, neturėdami tokio įrankio kaip „Dreams“, niekaip kitaip nebūtų realizavę. Todėl viską apjungus mes gauname milžinišką bazę turinio, kuris niekaip neribojamas, tad telieka atsifiltruoti įdomiausius dalykus ir juos tyrinėti. Galima žaisti tai, kas šiandien yra populiariausia, galima ieškoti pagal turinio žanrą (žaidimas, filmas, galerija ar pan.), o galima tiesiog spausti ant to, kas labiausiai patraukia akį. Žaidžiant „Dreams“ įdomu ir tai, kad čia galima susidurti ir išmėginti labai keistų, netikėtų ir įdomių japonų žaidimų arba nustebti netikėtai pamačius, ką gali mūsų tautiečiai.

V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas „Dreams“
V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas „Dreams“

Jeigu galvojate, ar „Dreams“ tėra vien kūrėjų-mėgėjų žaidimų kalvė ir būdas jiems pasireikšti, tai – tik pusė tiesos. Tiems, kas ieško vien kokybiškų, išdirbtų ir iš kojų verčiančių įspūdžių, „Media Molecule“ paruošė savo žaidimus. Šiuo metu pagrindinis ir didžiausias yra „Art`s Dream“. Šiame žaidime kūrėjai naudoja profesionalų veikėjų įgarsinimą, muziką bei parodo, ką galima sukurti naudojantis jų įrankiais, esančiais žaidime „Dreams“. Taigi, „Art`s Dream“ pats savaime yra vienas įspūdingiausių žaidimų, kokius gali tekti išbandyti – jame viskas prasideda kaip nuotykių žaidimas, tada peršoka į arkadinį žaidimą, tada šonu slenkančią šaudyklę, tada į veiksmo nuotykių ar tiesiog ritmo žaidimą ir t.t. „Art`s Dream“ yra tarsi visų žinomiausių kompiuterinių žaidimų žanrų „showreel‘as“, pristatytas „Dreams“ kūrimo įrankių pagalba. Savo žaidimus „Media Molecule“ taip pat kuria visiškai naudodamiesi „Dreams“ įrankiais ir jų taip pat periodiškai išleidžia. O šiuos žaidimus galima arba žaisti ir žavėtis, arba naudoti kaip inspiraciją bandant sukurti kažką savo.

Ar sunku sukurti savo kompiuterinį žaidimą?

Tie žaidėjai, kurie mėgsta kurti patys ir kurių neatbaido daugiau nei valandą praleisti prie kūrimo proceso, „dream shaping“ režimą turėtų įsimylėti iš pirmo žvilgsnio. Taip, jis neleis esamomis priemonėmis sukurti fotorealistiškos grafikos žaidimų ar tikro filmo, bet „Dreams“ leidžia įspūdingai arti prie to priartėti. Pavyzdžiui, kai kurie žaidėjai sugeba išgauti itin realistiška grafiką ir naudojantis ja atkurti netgi labai žinomus žaidimus, pavyzdžiui, „Red Dead Redemption“. Kiti, praleidę nemažai laiko, sukuria tęsinius žaidimams, kurių, galbūt, laukė visą gyvenimą, bet taip ir nesulaukė. Geras ir daugelio žaidime jau patikrintas pratimas – pabandyti atkurti, pavyzdžiui, klasikinį „Mario“.

V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas „Dreams“
V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidimas „Dreams“

Taigi, ar sudėtinga, žaidžiant „Dreams“, sukurti kažką savo? Atsakymas – visiškai ne, bet prireiks kantrybės. Tiesa, ką nors sukurti čia gali net tie, kas visiškai nėra nieko iki šiol kūrę. Taip yra todėl, kad „Media Molecule“ paruošė itin išsamias bei tikslias pamokas, kurias, įsijungus „dream shaping“ režimą, būtina pereiti. Kiekviena pamoka, praktiškai tvirtai laikydama žaidėją už rankos, detaliai paaiškina, kaip veikia kiekvienas įrankis, „Dreams“ funkcija ir kaip juos panaudoti kuriant kažką savo. Instrukcijos ir pamokos yra tokios išsamios ir jų tiek daug, kad žaidime aprėpta viskas – nuo elementarių pradmenų iki sudėtingiausių procesų. Maža to, visos pamokos ir pratimai nėra sausi, bet sužaidybinti, todėl net mokantis kurti žaidimą – ar jį jau kuriant – neapleidžia jausmas, kad vis dar žaidi žaidimą, o ne kuri jį pats/pati.

Taigi, žaisti ar sapnuoti?

Sugrįžtant prie šio teksto pradžios, verta pabrėžti, kad žaidimas „Dreams“ daugiau skirtas mėgstantiems kūrybiškus dalykus. Nesvarbu, ar kurti ar tik juos žiūrėti, bet pabrauktas turėtų būti būtent žodis kūrybiškus. Taip pat šis žaidimas yra geras argumentas vis dar teigiantiems, kad kompiuteriniai žaidimai ir menas neturi sąlyčio taškų. Tuo metu tiems, kas mėgsta didelio biudžeto, ilgus, išbaigtus ar sudėtingus, iššūkio reikalaujančius žaidimus „Dreams“ gali nepatikti. Vis dėlto, kad ir koks platus ar begalinis, „Dreams“ nėra skirtas visiems, o jo žaidimu paremtas mokymosi procesas taip pat gali atbaidyti. Kita vertus, viena aišku jau dabar – „Dreams“ yra vienas unikaliausių, kūrybiškiausių ir įdomiausių kompiuterinių žaidimų, kurį įsigyti ar išbandyti verta vien dėl to.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų