Šiuo metu vaikinas, pasinaudojęs studijų siūlomomis mainų galimybėmis, yra išvykęs į Latviją, kur įmonėje „airBaltic“ atlieka praktiką aviacijos mechanikos – techninio orlaivių aptarnavimo srityje.
„Esu didelės komandos dalis, kuri atlieką orlaivių bazinę techninę priežiūrą ir užtikrina nepertraukiamą tinkamumą skraidyti. Angare orlaivis stovi nuo 1 iki 20 dienų ar net ilgiau, tuo metu jam atliekami iš anksto numatyti darbai, pavyzdžiui – defektų suradimas ir jų pašalinimas, komponentų patikros ir jų pakeitimas, korozijos prevencija ir kiti“, – apie darbo ypatybes pasakojo studentas.
Patirtis ateina su darbu
Pašnekovas neneigia, kad pradžioje sunkumų buvo tikrai daug: „teko susidurti su nemažai naujovių, nes iki tol turėjau minimalią patirtį komercinių orlaivių techninėje priežiūroje. Bet patirtis ateina su darbu, kiekviena diena tampa vis lengvesnė. Dirbu puikioje komandoje, su savo srities profesionalais, kurie noriai dalijasi sukaupta patirtimi.“
Komandinis darbas šioje srityje tampa kertiniu akmeniu – suskirstytoms grupėms vadovauja sertifikuoti technikai, o kiekvieną kartą naujam orlaiviui atvykus į angarą grupės perskirstomos prie naujų sistemų. „Dirbdamas pastebiu, kad su rutina kol kas nesusidūriau“, – pozityviai atsiliepė pašnekovas.
Pirmasis išleistas skrydis – į Vilnių
Galbūt tai likimas, bet prabėgus vos kelioms savaitėms nuo E.Titoveco praktikos pradžios, pirmasis lėktuvo komercinis skrydis po atliktos patikros buvo į Vilniaus oro uostą.
„Komanda, kurioje dirbau ir aš, buvo paskirta keisti lėktuvo variklį. Tai užtruko 4 dienas. Po to sekė engine run‘as – variklio paleidimas, išbandymas ir bandomasis skrydis. Po kelių dienų nuo sėkmingo lėktuvo išleidimo komerciniams skrydžiams sužinojau, kad pirmasis skrydis po variklio keitimo buvo būtent į mano gimtąjį miestą Vilnių!“, – darbo pradžios įspūdžiais dalijosi pašnekovas.
Traukianti sritis – civilinė aviacija
Nors niekada nesvajojo, kad aukštai skraidantys įspūdingi objektai taps jo gyvenimo dalimi, vaikino akys dažnai nukrypdavo į dangų.
„Negaliu teigti, kad technika mane lydėjo nuo ankstyvos vaikystės. Nors joje visiškai žalias nebuvau – kartais padėdavau tėčiui ar draugams prie jų automobilių ar motorolerių, negalvojau, kad tai gali tapti mano ateities dalimi. Pamenu, kaip vaikystėje kartu su tėvais važiuojant į kaimą pralenkdavome Paluknio aerodromą, kuriame grožėdavausi kylančiais ir besileidžiančiais lėktuvus“, – pasakojo jis.
Pati aviacija yra skirstoma į karinę, sportinę ir civilinę. Susipažinęs su kiekviena iš jų studentas galiausiai išsirinko civilinę aviaciją.
Praktika užsienyje – kitokia, nei Lietuvoje
„Kiekviena įmonė atliekanti orlaivių bazinę techninę priežiūrą turi EASA part-145 techninės priežiūros sertifikatą, kuris leidžia reguliariai atlikti orlaivių techninę priežiūrą, remontą, modifikacijas ir kitas operacijas. Skirtumas tas, kad kiekviena tokio tipo įmonė nebūtinai aptarnauja tokio pat tipo orlaivius. Taip atsitiko ir mano atveju. Iki atvykstant į „airBaltic“ su Airbus A220-300 akis į akį susidurti neteko, todėl man tai buvo nauja patirtis.“
„AirBaltic“ taip pat pirmoji įmonė pasaulyje ir vienintelė Baltijos šalyse pradėjusi naudoti A220-300 orlaivius.
Tokia praktika susijusi ir su baigiamuoju darbu, teigia studentas.
„Mano kasdienybė labai susijusi su mano bakalaurinio darbo tema – technine priežiūra. Tiek Boeing, tiek Airbus naudoja segmentuotus daugiadiskius stabdžius pagamintus iš anglies pluošto. Skirtumas tas, kad Boeing 737 NG yra sumontuota hidraulinė stabdžių sistema, o Airubs A220 family – naujos kartos elektriniai stabdžiai, kurie padidina stabdymo efektyvumą ir sumažina nusidėvėjimą. Kol kas sukaupiau patirtį dirbdamas su orlaivių varikliais, taip pat keleivių kabinoje, krovinių skyriuose bei uodegoje“, – pasakojo vaikinas.
„Kiekvieną dieną vis labiau džiaugiuosi pasirinkęs būten šią studijų kryptį. Gerai suprantu, kad siekiant tapti licencijuotu techniku/inžinieriumi, tai yra tik pirmas laiptelis, o prieš akis laukia dar ilga kelionė siekiant konkretaus orlaivio tipo licencijos“, – ateities planais dalijosi E.Titovecas.