E.Vaičiukynaitė: alkanas pirkėjas išleidžia daugiau

Kauno technologijos universiteto tyrėja Eglė Vaičiukynaitė mokslo festivalyje sukvietė žmones pasikalbėti apie emocijas versle ir mene. Tyrėjos teigimu, galimybė tirti žmogaus emocijas rinkodaros srityje atvėrė šūsnį naujų galimybių.
Mergina su kauke
Mergina su kauke / K. Vanago BFL nuotr.

Pastaruoju metu pastebimas didėjantis emocijų tyrimus atliekančių mokslininkų, tyrėjų ir įvairių kompanijų skaičius. Daugiausia emocijų tyrimai atliekami politinės reklamos, prekės pakuotės, emocinio maisto produktų kūrimo, internetinės svetainės dizaino srityse. Emocijų tyrimams dažniausiai pasitelkiama kompiuterinė emocijų matavimo programa, identifikuojanti septynias pagrindines emocijas veide: nuostabą, džiaugsmą, liūdesį, pyktį, baimę, panieką ir pasibjaurėjimą.

KTU nuotr./Eglė Vaičiukynaitė
KTU nuotr./Eglė Vaičiukynaitė

Moksliškai įrodyta, kad teigiamos emocijos skatina žmones išlaidauti, ilgiau tyrinėti internetines svetaines ar daugiau laiko praleisti prekybos centruose.

„Emocijos sukelia nuotaiką, nuotaika emocijų sukelti negali“, – sakė E.Vaičiukynaitė. Moksliškai įrodyta, kad teigiamos emocijos skatina žmones išlaidauti, ilgiau tyrinėti internetines svetaines ar daugiau laiko praleisti prekybos centruose. Taip pat atskleidė reklaminių plakatų triuką: „Jei reklaminiame plakate esančio žmogaus žvilgsnis bus nukreiptas į stebėtoją, žmogus retai pastebės užrašą ar prekę, esančią šone, todėl reklaminiuose stenduose pagrindinio veikėjo žvilgsnis visuomet būna nukreiptas į prekę.“

Anot tyrėjos, dažniausiai vartotojas stengiasi priimti racionalius sprendimus, bet mūsų racionalumą stipriai riboja laiko neturėjimas. „Čia atsiranda emocinių sistemų skirstymas. Pirmoji sistema yra veikiama emocijų galia ir veikia automatiškai, antroji – paskirsto dėmesį, reikalauja protinių pastangų. Kadangi šiuolaikinis vartotojas dažniausiai jaučia laiko stygių, vadovaujasi būtent pirmąja sistema“, – pasakojo E.Vaičiukynaitė.

Alkanas pirkėjas yra linkęs išleisti daugiau pinigų.

Pradėjus tyrinėti įvairias reklamines žinutes, E.Vaičiukynaitė pastebėjo, kad populiariausias ir daugiausiai naudojamas fonas reklamose yra baltas, todėl, norint patraukti žiūrovų dėmesį, siūlo rinktis įdomesnį sprendimą.

„Taip pat atlikę tyrimą pastebėjome, kad žmonės reklamose mėgsta matyti žmones. Reklama, su gyva būtybe joje, yra kur kas veiksmingesnė, nei tiesiog produkto demonstravimas. O reklamuotojo veide suponuota emocija nulemia ir pirkėjo apsisprendimą. Pavyzdžiui, organizacijos, turinčios tikslą rinkti labdarą, niekuomet ant skrajutės nedės laimingo veido. Į skausmą mums sunku žiūrėti, todėl taip greičiau surenkami pinigai, – apie naudojamus triukus pasakojo tyrėja. – Taip pat įrodyta, kad alkanas pirkėjas yra linkęs išleisti daugiau pinigų.“

Vida Press nuotr./Alkis
Vida Press nuotr./Alkis

Taip, galbūt ir pasitelkiama viena ar kita gudrybe daugiau, bet tai – ne manipuliacija.

E.Vaičiukynaitė džiaugėsi naujausiomis technologijomis, leidžiančiomis tirti tiek reklamas, tiek ir žiūrovo reakcijas į tai, kas jam pateikiama, bet manipuliacija to vadinti ji nenorėtų.

„Kaip rinkodaros ekspertės, mano pagrindinis noras yra suteikti vartotojui tai, ko jam labiausiai reikia ir emocijas matuojančių technologijų dėka mes tai galime daryti kokybiškiau. Taip, galbūt ir pasitelkiama viena ar kita gudrybe daugiau, bet tai – ne manipuliacija. Smegenų mygtukas, kurį paspaudus vartotojas perka tai, kas yra siūloma, dar neatrastas“, – sako E.Vaičiukynaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų