Priežasčių, kodėl sumažėjo auditorijos įsitraukimas „Facebook“ ir „Instagram“ platformose, gali būti įvairių.
„Socialinės žiniasklaidos platformos nuolat keičia savo algoritmus, todėl gali pasikeisti turinio prioritetai ir jo rodymas naudotojų kanaluose. Platformos tampa vis labiau perpildytos, tai reiškia, kad sunkiau išsiskirti ir būti pastebėtam. Veikia ir reklamos nuovargis – vartotojai yra perkrauti reklamomis, o tai lemia ir mažesnį įsitraukimą į reklamuojamą turinį“, – priežastis vardijo „Telia“ skaitmeninių kampanijų vadovas Ignas Butkus.
Bendrovė „Rival IQ“ paskelbė kasmetinę 2023 m. socialinės medijos lyginamąją ataskaitą, kurioje teigiama, kad per pastaruosius ketverius metus įsitraukimas „Facebook“, „Instagram“ ir „Twitter“ soc. tinkluose mažėjo.
Tiesa, „Facebook“ ir „Twitter“ įsitraukimo pokytis buvo nežymus – „Facebook“ 2021 m. ir 2022 m. jis sumažėjo po 0,06 proc, „Twitter“, 2019–2022 m. jis sumažėjo 0,01 proc.
Savaitinis pranešimų skelbimas laikui bėgant abiejuose tinkluose sumažėjo nuo 5,8 iki 5 pranešimų per savaitę „Facebook“ tinkle ir nuo 5,4 iki 3,9 pranešimų per savaitę „Twitter“ tinkle.
Kita vertus, įsitraukimas į „Instagram“ sumažėjo kur kas labiau – nuo 1,22 proc. iki 0,47 proc. Tačiau priešingai nei „Facebook“ ir „Twitter“, šioje platformoje padaugėjo savaitinių įrašų – nuo 4,3 iki 4,5 įrašo per savaitę.