Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Facebook“ cenzūruoja ne tik pagrindines naujienas, bet ir naujienų srautą

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad visą naujienų „Facebook“ sraute matomą informaciją tvarko algoritmai ir kompiuterinės programos, tačiau svarbiausias istorijas, mūsų supratimą apie internetą, remdamiesi savo korporacijos interesais, valdo žmonės, rašo „The Guardian“.
Facebook
facebook-5707afbe51373

Labiausiai stebina ne tai, kad svarbiausių „Facebook“ istorijų redaktoriai kartais būna šališki ir renkasi patiems labiau mėgstamas istorijas, o kad net ir naujienas redaguojant žmonės, jos dažnai būna klaikiai neįdomios ir netikslios.

Kaip rodo „Gizmodo“ tyrimas, „Facebook“ naujienų srauto informaciją valdo speciali rašytojų komanda, kuri skatinama pateikti naujienas iš pagrindinių naujienų kanalų, kaip BBC ir CNN, o dešiniųjų pažiūrų leidinius nustumti į šalį.

„Facebook“ neigia, kad cenzūruoja naujienų srautą ir netgi aiškina, kad to padaryti būtų „techniškai neįmanoma“.

Tačiau, kaip atkreipia dėmesį „The Guardian“ žurnalistas Alexas Hernas, „Facebook“ yra kupinas cenzūruos ir tuo gali įsitikinti kiekvienas, savo naujienų sraute publikavęs Aborigenės su tradicine suknele (iki pusės apsinuoginusi) nuotrauką – ji greitai bus išimta.

Temas atrenkanti bendrovės komanda žinoma dėl jos griežto požiūrio į nudizmą, nors „Facebook“ nuolat peikia šalių vyriausybės, kad socialinis tinklas nesugeba greitai reaguoti į prašymus pašalinti terorizmą šlovinančius įrašus.

Dauguma vartotojų nenumano, kad jų naujienų srautas yra redaguojamas: 2015-aisiais atliktas tyrimas rodo, kad 60 proc. socialinio tinklo lankytojų tiki, jog srautą valdo algoritmai.

Naujienų srauto algoritmas, atrinkdamas svarbiausias srauto naujienas, atsižvelgia į tokią gausybę kriterijų, kad greičiausiai joks „Facebook“ darbuotojas jų neišvardintų.

Tačiau mes žinome, kad algoritmas skatina tiesiogines vaizdo įrašų transliacijas, įkeliamus vaizdo įrašus ir tik tuo atveju, jei vaizdo įrašai įkeliami į „Facebook“ platformą.

Jis taip pat skatina ilgai skaitomų straipsnių ir jūsų gerų draugų pasidalintų nuorodų rodymą naujienų sraute. Jei turite verslo tinklalapį „Facebook“, jo įrašai bus rodomi labai mažai daliai jo sekėjų, ir „Facebook“ už parodymus paprašys susimokėti.

Daugelis tokiais sprendimais nesipiktina, nes socialinis tinklas juos paslepia po nekaltumo skraiste ir aiškina, kad to nori patys skaitytojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos