Bendrovė jau ir taip draudžia skelbimus, kuriuose yra melagingos informacijos apie vakcinas, tokios kaip klaidingas teiginys, jog skiepai sukelia autizmą. Pagal naująją politiką šis draudimas bus taikomas ir reklamai, raginančiai vengti vakcinų dėl bet kokių kitų priežasčių.
Tačiau „Facebook“ antradienį taip pat atskleidė, kad ir toliau bus leidžiama skelbti reklamą, kuria „pasisakoma už ar prieš teisės aktus ar vyriausybės politiką, susijusius su vakcinomis“, įskaitant vakciną nuo COVID-19.
Bendrovė vis tiek turės patvirtinti šiuos skelbimus kaip politinę reklamą, žymimą etikete „apmokėta“, nurodant finansavimo šaltinį.
Be to, asmenims ir grupėms bus tebeleidžiama skelbti nemokamas žinutes, raginančias nesiskiepyti – naujoji politika taikoma tik mokamai reklamai.
Socialinis tinklas nurodė, kad taip pat vykdys informacinę kampaniją, raginančią žmones šiemet pasiskiepyti nuo gripo.
„Facebook“ ėmėsi ir kitų veiksmų, siekdama užkirsti kelią su vakcinacija ir koronavirusu susijusios dezinformacijos platinimu savo platformoje. Praėjusiais metais bendrovė pranešė, kad jos svetainės paieškoje bus slepiamos grupės ir puslapiai, kuriuose skleidžiama klaidinga informacija apie skiepus.
Nuo pandemijos pradžios bendrovė sugriežtino taisykles dėl klaidinančios su COVID-19 susijusios informacijos platinimo.
Pavyzdžiui, socialinis tinklas skatina skaityti tūkstančius naujame informaciniame centre „Sužinok faktus“ skelbiamų straipsnių, kuriuose demaskuojama tokia informacija. „Facebook“ taip pat draudžia skleisti „pavojingą“ dezinformaciją apie koronavirusą ir pagal šią politiką jau pašalino kelias JAV prezidento Donaldo Trumpo žinutes.
Vis tik kai kurie ekspertai skeptiškai vertina vėliausią socialinio tinklo žingsnį.
„Facebook“ šiuo metu kovoja ne su 2020-ųjų, o su 2014-ųjų vadinamųjų antivakserių judėjimo strategija, įsitikinęs Davidas Broniatowskis, George'o Washingtono universiteto Inžinerijos ir taikomųjų mokslų mokyklos docentas, paskelbęs keletą tyrimų apie klaidinančią informaciją apie vakcinas.
D.Broniatowskis pernai paskelbė darbą, kuriame nustatyta, kad didžiąją dalį antivakcininės dezinformacijos, skelbiamos per „Facebook“ reklamą, platina dvi organizacijos. Vienai iš jų vadovauja Robertas F. Kennedy jaunesnysis, o kita yra Kalifornijoje įsikūrusi grupė „Stop Mandatory Vaccination“.
„Nors „Facebook“ ir uždraudė antivakcininę reklamą, daugiau nei pusė skelbimų veikiausiai liks neuždrausti, – pažymėjo docentas. – Suprantu, kuo jie vadovaujasi, kad jie nori paskatinti pilietiškumą, bet visgi ketinant sumažinti antivakcininės dezinformacijos apimtį, nesiimama veiksmų prieš didžiausią dezinformacijos šaltinį.“