„Facebook“ ir „Instagram“ apribos reklamos užsakovų prieigą prie paauglių duomenų

„Facebook“ ir „Instagram“ sugriežtins apribojimus, susijusius su duomenimis, kuriais gali naudotis įmonės, norinčios nukreipti reklamą į paauglius vartotojus, pranešė platformas patronuojančioji bendrovė „Meta“.
Facebook slaptažodis
Facebook slaptažodis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Nuo vasario mėn. reklamuotojai nebegalės matyti naudotojų lyties ar jų paskelbtų įrašų tipo, kad galėtų nukreipti į juos reklamas. Pagal sugriežtintus apribojimus reklamai rodyti bus naudojamas tik naudotojo amžius ir buvimo vieta, rašo „The Guardian“.

Socialinių tinklų milžinė taip pat patvirtino, kad kovo mėn. bus įdiegtos naujos kontrolės priemonės, leidžiančios paaugliams įeiti į abiejų programėlių nustatymus ir pasirinkti, kad tam tikrų tipų reklamos būtų rodomos mažiau.

Daugelis interneto saugumo kampanijos dalyvių teigia, kad socialinės žiniasklaidos platformos turi labiau kontroliuoti jaunesniems naudotojams rodomos reklamos tipus, sakydami, kad netinkamos reklamos gali padaryti tiek pat žalos, kiek ir kitų skelbiamas įžeidžiantis ar užgaulus turinys.

„Meta“ jau anksčiau įtraukė apribojimus, kurie neleidžia reklamuotojams nukreipti reklamos į paauglius, atsižvelgiant į jų interesus ir veiklą. Bendrovė teigė, kad naujausi atnaujinimai atsirado atsižvelgiant į šios problemos tyrimus, tiesioginius ekspertų atsiliepimus ir pasaulinį reguliavimą.

„Toliau siekdami, kad mūsų programėlės atitiktų paauglių amžių, toliau keičiame jų reklamos patirtį“, – rašoma „Meta“ tinklaraštyje, – „Pripažįstame, kad paaugliai nebūtinai yra taip gerai pasirengę kaip suaugusieji priimti sprendimus dėl to, kaip jų internetiniai duomenys naudojami reklamai, ypač kai jiems rodomi produktai, kuriuos galima įsigyti.“

Tai jau ne pirmas kartas, kai „Meta“ buvo priversta išnagrinėti savo poveikį paaugliams. Airijos priežiūros institucijos 2022 m. rugsėjį „Meta“ priskyrė 405 mln. eurų baudą už Bendrojo duomenų apsaugos reglamento pažeidimą.

2021 m. rugsėjį „Facebook“ informatorė Frances Haugen laikraščiui „Wall Street Journal“ taip pat pirmą kartą atskleidė, kad bendrovė žinojo ir atliko tyrimus, kurie parodė, jog jos nuotraukų dalijimosi programa „Instagram“ daro žalingą poveikį paauglių mergaičių psichikos sveikatai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis