„Facebook“ kuria „Instagram“ versiją, skirtą jaunesniems nei 13 metų vaikams

Bendrovė „Facebook“ pranešė kurianti „Instagram“ versiją, skirtą jaunesniems nei 13 metų vaikams, kurie dėl federalinių privatumo apsaugos taisyklių šiuo metu negali naudoti esamos programėlės.
Instagram
Instagram / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Bendrovė patvirtino naujienų portalo „Buzzfeed News“ penktadienį paskelbtą pranešimą nurodydama, kad „Instagram“ šiuo metu „vertina tėvų kontrolės patirtį“.

Vos diena anksčiau „Facebook“ paskelbė apie virtinę naujų priemonių, skirtų paaugliams apsaugoti platformoje „Instagram“, tačiau šiame pranešime nebuvo paminėti ketinimai sukurti vaikams skirtą tinklo versiją.

Kritikai iškart išreiškė susirūpinimą ir sakė, jog vaikams pritaikytas „Instagram“ tebus dar vienas būdas „Facebook“ išplėsti savo vartotojų bazę ir sudaryti sąlygas vaikams naudotis savo produktais, kad vėliau galėtų iš jų pelnytis.

„Kalbant apie vaikų privatumo apsaugą, „Facebook“ kelia vieną didžiausių grėsmių, – pareiškė teisių gynimo organizacijos „Amnesty International“ padalinio „Amnesty Tech“ direktorė Rasha Abdul-Rahim. – Didinti vaikų apsaugos priemones internete yra nepaprastai svarbu, tačiau išlieka faktas, kad „Facebook“ kaups vaikų duomenis ir naudosis jų išsamia informacija.“

„Facebook“ 2017 metais paleido programėlę „Messenger Kids“, suteikusią vaikams galimybę kalbėtis su šeimos nariais ir tėvų patvirtintais draugais, tačiau vaikai negali kurti atskirų „Facebook“ ar „Messenger“ paskyrų.

Programa veikia kaip tėvų paskyros plėtinys, o tėvai turi galimybę spręsti, su kuo jų vaikai gali kalbėtis.

Visgi daugelis vaikų ugdymo ekspertų paragino įmonę ją atšaukti, sakydami, kad vaikams nereikia būti socialiniuose tinkluose.

Savo ruožtu „Facebook“ pažymėjo, kad vaikai vis dažniau prašo tėvų leisti prisijungti prie programų, kurios padėtų jiems bendrauti su draugais.

„Šiuo metu tėvams nėra sudaryta daug galimybių, todėl dirbame kurdami papildomus produktus, kaip padarėme su „Messenger Kids“ – programėle, kuri tinka vaikams ir kurios naudojimą prižiūri vaikų tėvai“, – nurodė kompanija.

Paleidusi „Messenger Kids“, „Facebook“ teigė neplanuojanti rodyti skelbimų ar rinkti duomenų vaikams skirtos rinkodaros tikslais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis