Tyrimas, kurio autoriai yra mokslininkai iš Tarpdisciplininės teisės ir informacinių technologijų centro ir Industrinės kriptografijos departamento Leuveno universitete Belgijoje, žiniasklaidos, taip pat informacijos ir telekomunikacijų departamento prie Vrije universiteto, buvo paskelbtas po pradinės ataskaitos, kurioje skelbta, kad „Facebook“ privatumo politikos nuostatos pažeidžia Europos teisę, skelbia „The Guardian“.
„Facebook“ įdiegia „sausainėlius“ (angl. cookies) vartotojų kompiuteriuose tuomet, jei šie aplanko bet kokį Facebook.com puslapio domeną
Tyrėjai sako, kad „Facebook“ seka vartotojų kompiuterius be jų sutikimo, nepriklausomai nuo to, ar jie prisiregistravę „Facebook“, ar ne. Taip daroma reklamos tikslais.
„Facebook“ įdiegia „sausainėlius“ (angl. cookies) vartotojų kompiuteriuose tuomet, jei šie aplanko bet kokį Facebook.com puslapio domeną, įskaitant gerbėjų puslapius ir kitus, kuriems nebūtina turėti „Facebook“ paskyros.
Kai vartotojas apsilanko kokiame nors trečiosios šalies tinklalapyje, kuris turi vieną iš „Facebook“ įskiepių, jis surenka ir išsiunčia sekimo „sausainėlius“ atgal į „Facebook“, net jei vartotojas nespaudžia mygtuko „Patinka“, „Facebook“ prisijungimo ar kito plėtinio socialinės žiniasklaidos tinklalapyje.
Europos Sąjungos privatumo nuostatuose skelbiama, kad prieš sekant vartotoją ar išleidžiant slapuką turi būti gautas vartotojo sutikimas, išskyrus tuos atvejus, kai to reikalauja tinklas norint prisijungti prie paslaugos arba teikti specifinę paslaugą vartotojui.
Tas pats įstatymas reikalauja tinklalapį įspėti vartotojus apie naudojamus sausainėlius pirmojo vizito tinklalapyje metu ir tam paprašyti leidimo.
„Sausainėliai“ – tai nedidelės bylos, kurias į vartotojo kompiuterį įdeda tinklalapis, kaupiantis nustatymus, informaciją apie ankstesnį naršymą ir kitus nedidelius informacijos vienetus, reikalingus tinklalapio veikimui. Jie yra nusiunčiami kiekvieno vizito metu ir gali būti panaudoti tam, kad būtų identifikuotas vartotojo kompiuteris, taip pat ir vartotojo sekimui internete.
„Mes renkame informaciją tuomet, kai jūs aplankote ar naudojate trečiųjų šalių tinklalapius ar programėles. Į tai patenka informacija apie tinklalapius ir programėles, kurias aplankote, jūsų naudojimasis mūsų paslaugomis tuose tinklalapiusoe ir programėlėse, taip pat ir informacija, kurią vystytojas ar leidėjas teikia jums arba mums“, – rašoma „Facebook“ duomenų naudojimo politikoje, kuri buvo atnaujinta dar šįmet.
Tyrėjai taip pat analizavo ir „opt – out“ mechanizmą, kurį naudoja „Facebook“ ir daugelis interneto bendrovių, įskaitant „Google“, „Microsoft“ ir kitas.
Vartotojai, norintys nebūti sekami, skirtingose vietose yra nukreipiami į atitinkamus tinklalapius. Europoje tuo rūpinasi Skaitmeninės reklamos sąjunga.
Apsilankius tinklalapyje http://www.youronlinechoices.com/lt/ galima pasirinkti, jog jūsų nesektų sąraše esantys tinklalapiai. Tačiau tyrėjai paskelbė, kad „Facebook“ įkelia naują slapuką tų vartotojų kompiuteriuose, kurie nebuvo sekami iki tol.