Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Facebook“ taps nauju virtualiu pasauliu – „Metavisata“

„Facebook“ pirmadienį pranešė burianti komandą iš įvairių aparatinės įrangos, žaidimų ir virtualiosios realybės padalinių specialistų, kuriems bus patikėta sukurti įtraukųjį skaitmeninį pasaulį – vadinamąją metavisatą. M.Zuckerbergas teigia, kad tai planuojama įvykdyti per ateinančius 5-erius metus.
„Facebook“ logotipas
„Facebook“ logotipas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Virtualus pasaulis

„Metavisata“ – terminas, kurį sukūrė mokslinės fantastikos rašytojas Nealas Stephensonas, – reiškia internetinį pasaulį, kuriame įvairūs vartotojai galės bendrauti, leisti pinigus, naudotis žiniasklaidos priemonėmis ir galbūt net dirbti kartu naudodami VR prietaisus.

„Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas projektą laiko „esminiu“ bendrovės ateičiai ir apibūdino jį kaip „įkūnytą internetą, kuriame ne tik žiūrite turinį, bet ir jame dalyvaujate“.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Markas Zuckerbergas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Markas Zuckerbergas

Pasak „Facebook“ papildytos ir virtualiosios realybės viceprezidento A.Boswortho, „Facebook“ jau siūlo įrangą ir įrankius, leidžiančius žmonėms išgyventi artumo pojūtį, nepaisant jų skiriančio atstumo, pavyzdžiui, išmanieji ekranai „Portal“ ir virtualios realybės įranga „Oculus“.

Metavisatos ištakos

Metavisatos koncepcija populiari tarp technologijų bendrovių, kurios mano, kad tai galėtų būti naujas 3D internetas, jungiantis skaitmeninius pasaulius, kuriuose žmonės bendrauja virtualioje realybėje.

Technologijų įmonės bandė įdiegti metavisatos elementus populiariuose žaidimuose, įskaitant „Animal Crossing“, „Fortnite“ ir „Roblox“.

Populiariojo vaizdo žaidimo „Fortnite“ kūrėja „Epic Games“ šių metų pradžioje paskelbė pritraukusi 1 mlrd. JAV dolerių naujo finansavimo, kurių dalį skirs savo metavisatos vizijos įgyvendinimui.

„Fortnite“
„Fortnite“

Pandemijos metu tokie vaizdo žaidimai kaip „Fortnite“ labai išpopuliarėjo, o jų kūrėjai regi galimybes plėsti veiklą kuriant priemonės virtualiems vakarėliams, susibūrimams ar darbo renginiams rengti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos