Virtualus pasaulis
„Metavisata“ – terminas, kurį sukūrė mokslinės fantastikos rašytojas Nealas Stephensonas, – reiškia internetinį pasaulį, kuriame įvairūs vartotojai galės bendrauti, leisti pinigus, naudotis žiniasklaidos priemonėmis ir galbūt net dirbti kartu naudodami VR prietaisus.
„Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas projektą laiko „esminiu“ bendrovės ateičiai ir apibūdino jį kaip „įkūnytą internetą, kuriame ne tik žiūrite turinį, bet ir jame dalyvaujate“.
Pasak „Facebook“ papildytos ir virtualiosios realybės viceprezidento A.Boswortho, „Facebook“ jau siūlo įrangą ir įrankius, leidžiančius žmonėms išgyventi artumo pojūtį, nepaisant jų skiriančio atstumo, pavyzdžiui, išmanieji ekranai „Portal“ ir virtualios realybės įranga „Oculus“.
Metavisatos ištakos
Metavisatos koncepcija populiari tarp technologijų bendrovių, kurios mano, kad tai galėtų būti naujas 3D internetas, jungiantis skaitmeninius pasaulius, kuriuose žmonės bendrauja virtualioje realybėje.
Technologijų įmonės bandė įdiegti metavisatos elementus populiariuose žaidimuose, įskaitant „Animal Crossing“, „Fortnite“ ir „Roblox“.
Populiariojo vaizdo žaidimo „Fortnite“ kūrėja „Epic Games“ šių metų pradžioje paskelbė pritraukusi 1 mlrd. JAV dolerių naujo finansavimo, kurių dalį skirs savo metavisatos vizijos įgyvendinimui.
Pandemijos metu tokie vaizdo žaidimai kaip „Fortnite“ labai išpopuliarėjo, o jų kūrėjai regi galimybes plėsti veiklą kuriant priemonės virtualiems vakarėliams, susibūrimams ar darbo renginiams rengti.