Vis dėlto planas tuomet suveikė: dabar daugiau nei 900 mln. žmonių naudoja „Messenger“ – keturis kartus daugiau, negu 2014-aisiais. Tačiau kai kurie vartotojai priverstiniam programėlės skatinimui priešinosi ir toliau. Kad atrašytų žinutes jie jungėsi prie „Facebook“ mobilaus tinklalapio per naršykles kaip „Safari“ arba „Chrome“.
O dabar „Facebook“ nori susidoroti su likusiais maištininkais. Kai kuriose rinkose bendrovė jau užblokavo prieigą iš mobilių naršyklių prie žinučių „Android“ telefonuose. Kitur vartotojai perspėjami, kad visi pokalbiai greit persikels į „Messenger“, rašo „Associated Press“.
Per artimiausius keletą mėnesių „Facebook“ galutinai uždraus atrašyti žinutes neturintiems programėlės didesnėje dalyje pasaulio, taip pat ir „iPhone“ vartotojams.
Socialinis tinklas teigia, kad tokiu būdu tik nori „suteikti geriausias patirtis“ vartotojams ir kad „Messenger“ programėlė leidžia gauti patikimesnius perspėjimus apie gaunamas žinutes ir veikia greičiau.
Priverstinis raginimas įsirašyti „Messenger“ daugeliui gali neatrodyti kaip labai rimtas iššūkis, ypač tiems, kuriems „Messenger“ patinka. Tačiau tai priverstinis „Messeger“ „stūmimas“ kelia šių dienų dilemą: mes gauname nemokamą prieigą prie visuomet besiplečiančio paslaugų ir programinės įrangos masyvo, tačiau palaipsniui netenkame šio masyvo naudojimo kontrolės.
Ir nemėgstančius „Messenger“ tai erzina. Vien JAV pernai beveik 149 mln. žmonių aplankė „Facebook“ tinklalapį išmaniame telefone arba planšetėje, teigia tyrimų bendrovė „comScore“.
Žiūrint vien iš verslo perspektyvos, „Facebook“ žingsnis priverstinai skatinti „Messenger“ įrašymą yra labai logiškas. „Messenger“ įrašymas į didesnį skaičių telefonų reiškia potencialiai didesnes pajamas iš reklamos ir potencialias kitas uždarbio galimybes. „Facebook“ savo planų dėl „Messenger“ kol kas nekomentuoja. Programėlėje nėra jokių reklamų, tačiau analitikai mano, kad „Messenger“ įdiegus reklamą vos per keletą mėnesių galėtų generuoti milijardus dolerių įplaukų.
„Facebook“ nori turėti daugiau „Messenger“ vartotojų, nes tokiu būdu gali gauti daugiau asmeninių duomenų ir pasiūlyti naujų funkcijų, kurios padėtų uždirbti dar daugiau, mano „eMarketer“ analitikė Debra Aho Williamson. Ji teigia, kad reklamas „Facebook“ susirašinėjimo programėlėje pasirodys dar iki šių metų galo.
„Facebook“ vadovai teigia, kad „Messenger“ dabar juda į „antrą evoliucijos stadiją“, tačiau kaip iš programėlės bus žadama uždirbti, nepaaiškina.
„Facebook“ vadovai teigia, kad „Messenger“ dabar juda į „antrą evoliucijos stadiją“, tačiau kaip iš programėlės bus žadama uždirbti, nepaaiškina.
Socialinis tinklas turi ilgą priverstinių produktų „stūmimo“ istoriją. Prieš dešimtį metų „Facebook“ ėmė būsenos atnaujinimus, kuriuos vartotojai publikavo savo asmeniniuose puslapiuose, rodyti socialiniame tinkle.
Ši koncepcija vėliau tapo žinoma kaip „naujienų srautas“, ir yra šių dienų „Facebook“ pamatas. Dabar jau mažai kas pamena, kad iš pradžių toks žingsnis sukėlė protestus dėl privačios informacijos paviešinimo.
Žinutės yra milžiniška technologijų pasaulio industrijos dalis: „Google“ ir „Apple“ dabar deda išteklius į jų nuosavas susirašinėjimo programėles siekdamos užtikrinti, kad jų paslaugos užims svarbią vietą žmonių gyvenime. Prieš kelerius metus „Facebook“ už „WhatsApp“ sumokėjo 21,8 mlrd. dolerių. Platforma turėjo daugiau nei milijardą vartotojų ir iki šiol ji vis dar yra visiškai atskirta nuo „Messenger“.
„Facebook“ ir toliau tobulina „Messenger“ programėlę, kurios paskutinė atnaujinta versija vis dar pasiekia vartotojus. Joje dabar galima matyti draugų gimtadienius, mėgstamų žmonių sąrašus ir rodoma, kas konkrečiu metu yra prisijungęs. „Facebook“ savo programėlę taip pat siūlo įdiegti prekybininkams ir per ją komunikuoti su klientais.
Kai kurie „Android“ įrenginių savininkai teigia, kad socialinis tinklas ėmė taip agresyviai siūlyti „Messenger“, kad įėjus į socialinį tinklą per naršyklę ir paspaudus žinučių ikoną jie automatiškai nukreipiamai tiesiai į programėlės atsisiuntimo puslapį.
Tie, kas nori išvengti „Messenger“, gali siųsti ir rašyti žinutes „Facebook“ įprastiniame tinklalapyje – ne per planšetę ar telefoną.