Pirmasis serijos žaidimas pasirodė 2004 metais. Tuo metu tai buvo žaidimas, daugeliu prasmių sukurtas tam, kad pademonstruotų, kokia iš tiesų galėtų būti šaudyklių grafika, net nekalbant apie atvirą žaidimo pasaulį. Šis žaidimas buvo viskas, ko tuometinė žaidėjo širdis galėjo norėti: didelis, išskirtinės grafikos, ilgos trukmės ir suteikiantis žaidėjui pavydėtiną laisvę. Tiesa, pirmasis „Far Cry“ labiau akcentavo pagrindinį veikėją, kuris priminė komiškus 90-ųjų žaidimus, tokius kaip „Duke Nukem“. Vis tik daugelį žaidėjų nustebino tai, kad nepaisant klaidinančio pirmojo įspūdžio, pats žaidimo siužetas buvo ypač efektingas ir net turėjo sunkiai nuspėjamų vingių.
Po milžiniškos pirmojo žaidimo sėkmės serija sulaukė be galo daug tęsinių, kurių kiekvienas akcentavo vis naujus dalykus. „Far Cry 2“ atsisakė linijinės istorijos tėkmės ir pasiūlė misijas vykdyti savo nuožiūra, „Far Cry 3“ padovanojo žaidėjams vieną įsimintiniausių antagonistų žaidimų istorijoje, o „Far Cry 4“ pateikė žaidėjams dar niekada nematytą šalutinių užduočių kiekį.
Tiesa, verta paminėti ir tai, kad po pirmųjų keturių žaidimo dalių, „Ubisoft“ išleido ir ekspermentinį bandymą šaudyklės žanrą perkelti į akmens amžių. „Far Cry Primal“ tapo išties gaivaus oro gurkšniu modernių šaudyklių prisotintoje rinkoje, nes iš žaidėjo buvo atimti visi tradiciniai šaunamieji ginklai, o pagrindiniais kovos įnagiais patapo kuoka, ietis ir lankas. Nors žaidėjai šiltai ir priėmė drastiškai pasikeitusią aplinką bei žaismą, žaidimo turinys nemažai daliai auditorijos pasirodė monotoniškas, šalutinių ar pagrindinių užduočių turinys pernelyg pasikartojantis ar net nuobodokas.
Prabėgus dar dvejiems metams po paskutinio serijos nuotykio, mes kimbame į „Far Cry 5“, kuris ir vėl reprezentuoja tai, kuo tapo „Far Cry“. Šios dalies išskirtinumas yra nauja žaidimo lokacija — Jungtinės Amerikos Valstijos. Nors žaidimas akivaizdžiai semiasi įkvėpimo iš JAV egzistuojančių religinių kultų, o jau pirmos žaidimo minutės merkia akį Deividui Korešui, šių dienų socialinis ir politinis kontektas, tarsi reikalauja iš žaidimo daugiau. Tačiau kūrėjai nebūtinai pasirengę peržengti tam tikras ribas, ar nukrypti tuo pagrindinės temos, liberalių idėjų vardan ir tai lengva paaiškinti. JAV, skirtingai nei negyvenamos salos, ar tibetas yra didžiausia žaidimų industrijos rinka pasaulyje. Vadinasi kuriant šį žaidimą, kūrėjai suvokė, kad jis gali tiesiog įžeisti milijonus potencialių pirkėjų ir natūraliai stengėsi to nedaryti.
Daugiau apie „Far Cry“ seriją ir naująją jos dalį galite sužinoti šios savaitės „Žaismo DNR“ naujienų laidoje.