19-mečiui kinui Ke Jie nepavyko iškovoti pergalės, nors jis buvo stipriausias oponentas, kada nors žaidęs prieš „AlphaGo“, sakė kompanijos, sukūrusios tą programą, įkūrėjas Demisas Hassabis.
„AlphaGo“ įveikė kiną ir antradienį per pirmąją partiją, kuri buvo surengta per „Google“ dirbtinio intelekto forumą Udženo mieste, esančiame į vakarus nuo Šanchajaus. Trečioji dvikova įvyks šeštadienį.
Anksčiau ši programa yra nugalėjusi Europos ir Pietų Korėjos go čempionus, o tokia pažanga itin nustebino žaidėjus, kurie manė, kad dar bent dešimtmetį kompiuteriai šio žaidimo įvaldyti nesugebės.
Interneto vartotojai, gyvenantys ne Kinijoje, galėjo stebėti kompiuterio ir Ke Jie žaidimo tiesioginę transliaciją, tačiau šalies valdžia neleido daugumai kinų jos pasižiūrėti, nes transliaciją organizavo „Google“. Nė viena iš Kinijoje veikiančių vaizdo įrašų svetainių žaidimo taip pat netransliavo, tačiau vėliau jo įrašą galima buvo pasižiūrėti populiariame tinklapyje Youku.com.
Valstybinės žiniasklaidos pranešimai apie go čempiono partijas su kompiuteriu buvo itin negausūs; veikiausiai todėl, kad Pekinas jaučia antipatiją „Google“. Ši kompanija 2010-aisiais uždarė šalyje veikusią paieškos sistemą, kai kilo ginčas dėl cenzūros ir programišių veiklos. Pasak „Google“, pernai kovą „AlphaGo“ ir Pietų Korėjos go čempiono dvikovą Kinijoje stebėjo 60 mln. žmonių.
Oficiali reakcija į šį turnyrą, kuris yra itin svarbus įvykis go ir dirbtinio intelekto pasauliuose, atspindi konfliktą tarp valdančiosios Komunistų partijos technologinių ambicijų ir jos noro kontroliuoti viską, ką kinai mato, girdi ir skaito.
Vyriausybė skatina naudoti internetą verslo ir švietimo sektoriuose, tačiau bando užblokuoti prieigą prie informacijos, laikomos ardomąja.
Nėra aišku, kodėl valdžia leido „Google“ rengti šalyje minėtą forumą, bet apribojo informacijos apie jį sklaidą. Cenzūros nurodymai kinų žiniasklaidai yra laikomi paslaptyje, ir vyriausybės pareigūnai nesutinka atskleisti, ar yra blokuojama medžiaga internete.
Ketvirtadienį „AlphaGo“ programa „manė, kad Ke Jie tobulai žaidė“ pirmus 50 ėjimų, per spaudos konferenciją sakė D.Hassabis.
„Maždaug pirmus 100 ėjimų tai buvo lygiausias žaidimas, kokį tik esame matę, kad kas nors žaistų prieš „AlphaGo“ meistro lygiu“, – teigė jis.
Ke Jie sakė, kad kompiuteris šįkart padarė keletą netikėtų ėjimų, o antradienį jis esą žaidė nuosekliau.
„Vertinant žmogiškais terminais, jis buvo šiek tiek įsitempęs, o aš kai kada buvau nustebęs“, – teigė jis.
„Žaidimui įpusėjus, aš dar maniau, kad buvau labai arti pergalės, – sakė Ke Jie. – Jaučiau, kaip daužosi mano širdis. Tačiau galbūt todėl, kad pernelyg džiaugiausi, padariau keletą neteisingų ar kvailų ėjimų. Manau, tai silpniausia žmonių vieta.“
Žaisdami go, du žaidėjai paeiliui dėlioja juodus ir baltus akmenukus ant nupiešto tinklelio, kurį sudaro 19 vertikalių ir 19 horizontalių linijų. Laimi tas žaidėjas, kuriam pavyksta apsupti didesnę teritoriją. Šis žaidimas ilgą laiką buvo itin kietas riešutėlis dirbtinio intelekto kūrėjams, nes žaidimo taisyklės gana sudėtingos, o jo potencialių konfigūracijų skaičius yra beveik begalinis. Dėl šios priežasties programa turi turėti žmogišką „intuiciją“, kūrybingai mąstyti ir gebėti mokytis.
Šios savaitės go žaidimai vyksta salėje, kur vyksta Pasaulio interneto konferencija, kurioje dalyvauja pasaulinės interneto kompanijos.
Kinijoje yra daugiausiai pasaulyje interneto vartotojų. Vyriausybės surinkti duomenys rodo, kad praėjusių metų pabaigoje internetu naudojosi apie 730 mln. žmonių.
Visgi šalyje veikia griežta cenzūra, blokuojanti prieigą prie socialinių tinklų ir vaizdo įrašų svetainių, tokių kaip „Facebook“ ir „YouTube“. Interneto kompanijos privalo turėti savo cenzūros komandas, kurios stebi socialinius tinklus ir trina neleistiną informaciją.
Įgudę interneto vartotojai paprastai mėgina apeiti blokavimą naudodamiesi virtualiaisiais privačiais tinklais (Virtual Private Network, VPN). Visgi Pekinas siekia panaikinti ir šią landą.