„Android“ nepakenkė konkurencijai. Priešingai, ji ją padidino“, – pareiškė „Google“ vyresnysis viceprezidentas ir vyriausiasis teisės patarėjas Kentas Walkeris.
ES „Google“ yra iškėlusi iš viso tris bylas – kitos dvi susijusios su įtariamu piktnaudžiavimu dominuojančia padėtimi dirbtinai ribojant galimybę trečiųjų šalių svetainėse rodyti „Google“ konkurentų paieškos reklamas ir su įtariamu piktnaudžiavimu dominuojančia padėtimi paieškos rezultatų puslapiuose sistemingai teikiant pirmenybę savo lyginamojo apsipirkimo paslaugai. Kaltinimus šiose dviejose bylose „Google“ atmetė prieš savaitę.
Šį kartą „Google“ išreiškė savo poziciją dėl ilgo sąrašo kaltinimų, susijusių su „Android“, kuriuos ES pareiškė balandį.
ES tuomet, be kita ko, pareiškė, kad „Google“, pavyzdžiui, moka telefonų gamintojams ir ryšių operatoriams už tai, kad jie telefonuose iš anksto diegtų tik rinkoje pirmaujančią „Google“ paieškos sistemą.
„Atsakyme, kurį šiandien pateikėme, parodyta, kaip „Android“ ekosistemoje yra kruopščiai užtikrinama naudotojų, programinės įrangos kūrėjų, aparatinės įrangos gamintojų ir mobiliojo ryšio operatorių interesų pusiausvyra“, – pareiškė K.Walkeris.
„Nė vienas gamintojas nėra įpareigotas „Android“ telefonuose iš anksto įrašyti jokių „Google“ taikomųjų programėlių“, – tikina „Google“.
„Android“, „Google“ nemokama operacinė sistema, įdiegta daugumoje pasaulio išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių – paprastai kartui su „Google“ el. pašto, žemėlapių ir vaizdo programine įranga. Dėl to, pasak ES, konkuruojančios taikomosios programos netenka šansų pasiekti klientus, taigi ir šansų gauti pajamų iš reklamos.
Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad „Android“ sistema šių metų trečiąjį ketvirtį užėmė rekordinius 87,5 proc. pasaulio išmaniųjų telefonų rinkos.
Tyrimų įmonės „Strategy Analytics“ skaičiavimais, „Android“ rinkos dalis padidėjo nuo 84,1 proc. tuo pat laikotarpiu pernai, tuo tarpu „Apple“ iOS dalis sumažėjo nuo 13,6 iki 12,1 procento.
„Android“ pirmavimas pasaulio išmaniųjų telefonų rinkoje šiuo metu atrodo neįveikiamas“, – pareiškė Woody Oh iš „Strategy Analytics“.