„Google“ kovai su „Islamo valstybe“ sukūrė visiškai naują technologiją

„Google“ gimininga bendrovė pristatė naują technologiją, skirtą kovoti su ISIS. Panaudojus šią technologiją asmenys, internete ieškantys informacijos, kaip prisijungti prie „Islamo valstybės“, mato specialiai jiems skirtas reklamas ir vaizdo klipus, kurie iš pradžių atrodo kaip palankūs ISIS, tačiau iš tiesų paneigia ISIS skleidžiamą propagandą, praneša independent.co.uk.
„Islamo valstybės“ vėliava
„Islamo valstybės“ vėliava / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Technologija „Redirect Method“ veikia pasitelkdama „Google“ paieškos algoritmus. Kai apie ISIS daugiau sužinoti norintis asmuo į „Google“ paieškos lauką įveda žodžius, kuriuos dažniausiai įveda prie ISIS norintys prisijungti asmenys, jis išvysta reklamas ir „YouTube“ vaizdo grojaraščius anglų ir arabų kalbomis.

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad šios reklamos ir vaizdo klipai pritaria „Islamo valstybės“ idėjoms, tačiau iš tiesų jie neigia ISIS propagandą.

Kai kurie videoklipai yra sumontuoti iš medžiagos, nufilmuotos „Islamo valstybės“ teritorijoje. Pavyzdžiui, juose rodomos ilgos eilės prie maisto produktų parduotuvių Rakos mieste arba interviu su jaunais žmonėmis paslėptais veidais, kurie pasakoja, kaip iš tiesų jaučiasi žmonės, gyvenantys „Islamo valstybės“ valdomoje teritorijoje.

Kituose klipuose rodomi interviu su asmenimis, pabėgusiais iš „Islamo valstybės“, arba musulmonų šventikais, kurie aiškina, kad ISIS ideologija nedera su islamu.

Technologijos bandymo laikotarpis užtruko beveik du mėnesius. Per šį laiką prieš ISIS nukreiptus vaizdo klipus pažiūrėjo daugiau negu 320 tūkst. žmonių. Visi jie į „Google“ paieškos sistemos lauką įvedė raktažodžius, susijusius su „Islamo valstybe“.

Kūrėjai pažymi, kad technologiją bus galima pasitelkti ne tik kovai prieš ISIS, bet ir prieš kitokius radikalus: jau planuojama, kad netolimoje ateityje technologija bus pritaikyta ir interneto vartotojams Šiaurės Amerikoje, kurie ieškos informacijos, susijusios su smurtiniu dešiniuoju ekstremizmu.

„Redirect Method“ nerinks informacijos apie asmenis, kurie „Google“ ieškos su ISIS siejamų raktažodžių. Jos kūrėjai taip pat teigia, kad technologija nebuvo kuriama kaip teisėsaugos darbo įrankis.

„Kai kurie žmonės priima sprendimus, pasiremdami tik nepilna, bloga informacija. Mes galime sumažinti užsieniečių, prisijungiančių prie „Islamo valstybės“ skaičių, leisdami jiems prieiti prie daugiau ir geresnės informacijos“, – portalui „Wired“ sakė Yasmina Green, „Jigsaw“ tyrimų ir inovacijų padalinio vadovė.

Techologiją sukūrė bendrovė „Jigsaw“, kuri iki 2015 m. vadinosi „Google Ideas“ ir kuri priklauso technologijų konglomeratui „Alphabet“. Tam pačiam konglomeratui priklauso ir „Google“. Jigsaw“ technologiją sukūrė kartu su Londono startuoliu „Moonshot CVE“ ir Libane įsikūrusia bendrove „Quantum Communications“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų