Paaiškėjo, kad problemų kilo dėl nekorektiškai sukonfigūruoto programinės įrangos atnaujinimo, skirto serveriams ir duomenų apdorojimo centrams.
Įdiegtas atnaujinimas ėmė nekorektiškai interpretuoti kai kurių duomenų centrų tarnybinius pranešimus ir palaikė juos nedarbingais. Apkrovos paskirstymo komponentai į tokią klaidą neatsižvelgdavo ir toliau nukreipdavo vartotojų duomenų srautus per priverstinai užblokuotus mazgus. Dėl to vartotojai gaudavo 502 klaidos pranešimą.
Tiesa, paieškos, žemėlapių, tikslinės reklamos „AdWords“ ir „Google Analytics“ tarnybos nebuvo atnaujintos, todėl tęsė savo darbą dėl kitokios konfigūracijos jų serveriuose.
Problemų turėjo ir „Google Chrome“ naršyklės vartotojai. Jų informacijos sinchronizavimo mechanizmas „Chrome Sync“ buvo susietas su „GMail“ serveriais, todėl naršyklei bandant prisijungti prie vartotojo paskyros, sinchronizacijos mechanizmas susidurdavo su klaida, kuri išvesdavo iš rikiuotės pačią naršyklę.
Vidinis kompanijos „Google“ tyrimas atskleidė, kad klaidą įvėlė žmogus, išpublikavęs atnaujinimą. Netrukus „Google“ specialistai probleminį atnaujinimą pašalino – teigiama, kad tam prireikė 18 minučių, po kurių visos tarnybos atsigavo.
Kompanijos darbuotojai pažymėjo, kad klaida nepakenkė vartotojų duomenims, o taip pat atsiprašė klientų už patirtus nepatogumus.