„Google“, „Vinted“, „Bored Panda“ Vilniuje mokys vaikus verslumo

Vilniuje netrukus startuos stovykla, kurioje 11–18 metų moksleiviai kartu su garsių įmonių atstovais mokysis vystyti idėjas ir jas parduoti. Tačiau, kaip teigia stovyklą organizuojančios akademijos „CodeAcademy Kids“ programų vadovas Andrius Laška, joje moksleiviai pirmiausia bus skatinami pasitikėti savo jėgomis.
Informatika / VDU nuotr.
Kompiuteris/ VDU nuotr.

Penkių dienų stovyklos, kuri prasidės liepos pradžioje, metu į komandas paskirstyti moksleiviai vystys savo verslo idėjas, kurioms bus skirtas virtualus finansavimas, dalyvaus seminaruose, idėjų dirbtuvėse, klausysis garsių bendrovių atstovų patarimų, o galiausiai savo idėjas pristatys potencialiems investuotojams.

„Įkvėpimo stovyklos koncepcijai sėmėmės iš Silicio slėnio, kuriame įsikūrusios garsiausios ir pažangiausios įmonės. Dirbantys ten sako, jog tai yra ne vieta, o būsena. Tą būseną ir įkvepiančią atmosferą mes siekiame perkelti į stovyklą, taigi visas penkias stovyklos dienas darysime Silicio slėnio verslo simuliaciją“, – 15min pasakojo A.Laška.

Jo teigimu, kiekvieną dieną rengiami simuliacinai žaidimai, diskusijos bei refleksijos padės išlaikyti stovyklautojų susidomėjimą ir motyvaciją kurti savo verslus.

„Visos stovyklos metu komandas įtrauksime į įdomias situacijas, kelsime iššūkius ir, pasinaudodami simuliaciniais žaidimais, mėginsime visa tai išspręsti. Situacijų bus įvairių: stovyklautojams reikės kurti savo logotipus, išsiaiškinti, kas yra jų tikslinis klientas, nuspręsti, kaip save pristatinės socialiniuose tinkluose, o svarbiausia – sukurti abejingų nepaliekantį finalinį verslo idėjos pristatymą“, – teigė vienas stovyklos organizatorių.

Prisikvietė garsių bendrovių

Tai įgyvendinti vaikams padės profesionalai, jie pasidalys savo patirtimi, padės moksleiviams išspręsti kasdienes užduotis. Lektoriai, anot pašnekovo, mokys visko – nuo pagrindinių tikslų išsikėlimo iki to, kaip komanda turėtų atrodyti ir kaip kalbėti, rengiant verslo idėjos pristatymą investuotojams.

Su vaikais dirbs „Google“, „Vinted“, „Bored Panda“, „Homo Eminens“, „Reach for Change“, „The Milk“, „Startup Lithuania“ ir kitų įmonių atstovai.

„Pavyzdžiui, „Reach for Change“ ir „Homo Eminens“ pirmąją stovyklos dieną suteiks konsultacijas stovyklautojų komandoms – nuo ko pradėti vystyti savo verslo idėjas, kaip identifikuoti savo stiprybes ir silpnybes, kas yra tiesioginis tavo idėjos gavėjas. „Reach for Change“ akcentuos, kad verslo sėkmė gali būti matuojama ne tik pinigais, bet ir socialiniu poveikiu, paliesdami socialinio verslo temą“, – pasakojo A.Laška.

Jis pridūrė, kad kuriant savo prekės ženklą, vaizdinį identitetą, planuojant socialinių tinklų strategiją į pagalbą ateis „Bored Panda“ ir „The Milk“ agentūra bei Paulius Ambrazevičius.

Vienų patraukliausių darbdavių – „Google“ ir „Vinted“, prasidėjusių nuo nedidelių startuolių, atstovai papasakos, su kokiais iššūkiais teko susidurti įvairiais organizacijos gyvavimo etapais, bei motyvuos nepasiduoti net ir suklupus.

Lietuvoje besikuriančius startuolius kuruojančios „Startup Lithuania“ atstovai papasakos, kas laukia realiame startuolių pasaulyje ir nuo ko reikėtų pradėti norint kurti savo verslą.

Ar vaikai tam ne per jauni?

Paklaustas, ar 11–12 metų vaikai tokiems dalykams nėra per jauni, A.Laška sakė, kad vaikai turi daugybę originalių, netradicinių minčių bei sumanymų: „Tačiau neretai mes į jas nesureaguojame ir nepastebime, kokį potencialą iš tiesų turi jų idėjos. Mes siekiame išgirsti tai, ką vaikai turi mums pasakyti, ir tuomet padėti jiems įgyvendinti jų svajones. Stovyklos metu komandos išmėgins savo jėgas su tikromis auditorijomis ir realiais investuotojais, tačiau visa tai vyks žaidimo forma.“

Suprantame, jog 11 metų vaikui tikrai nėra reikalo elgtis tarsi suaugusiam, ir tai pabrėžiame bendraudami su visais stovyklos partneriais.

„CodeAcademy Kids“ atstovas pabrėžė, kad simuliacijos pobūdžio užsiėmimai yra puiki proga pamėginti teoriškai įgyvendinti savo idėjas be jokios didelės rizikos, o svarbiausia – pasisemti įkvėpimo bei įgauti pasitikėjimo savimi.

„Suprantame, jog 11 metų vaikui tikrai nėra reikalo elgtis tarsi suaugusiam, ir tai pabrėžiame bendraudami su visais stovyklos partneriais“, – teigė jis.

A.Laškos teigimu, vaikai kviečiami į įvairias verslumo stovyklas, tačiau tokia, kokią organizuoja „CodeAcademy Kids“, vyks pirmą kartą. Visų pirma dėl to, kad nėra stovyklų, kuriose mokymus vestų tokių garsių įmonių atstovai.

„Mums be galo pasisekė, jog esame įsikūrę lietuviškajame Silicio slėnyje – „Vilnius Tech Park“, kuriame ir vyks stovykla“, – pabrėžė jis.

Stovyklos organizatoriai, viešoji įstaiga „CodeAcademy Kids“, yra programavimo akademija, skirta moksleiviams. Joje vaikai mokosi plačiausiai naudojamų programavimo kalbų bei grafinio dizaino pagrindų. Moksleiviai gali rinktis iš keturių programų – kompiuterinių žaidimų dizaino, internetinių svetainių kūrimo, mobilių aplikacijų kūrimo ir prekinio ženklo kūrimo.

A.Laška pasakojo, kad jauniausiam „CodeAcademy Kids“ mokiniui yra vos septyneri.

„Kai kurie moksleiviai jau ateina su konkrečiomis idėjomis, kurioms įgyvendinti reikia, pavyzdžiui, internetinio puslapio. Tokiu atveju jiems naudingiausia rinktis internetinio puslapio kūrimo programą, kurioje galės patys įgyvendinti savo projektą“, – teigė pašnekovas.

A.Laška tikino, jog kiekvienas akademijos moksleivis jau yra kažką sukūręs: „Vienų produktai turi daugiau funkcijų, kitų – mažiau, tačiau kiekvienu moksleiviu didžiuojamės ir stengiamės pamatyti stipriąsias jų puses, kad galėtume pastūmėti pačia tinkamiausia linkme.“

Jo teigimu, pavyzdžiui, Kauno filiale „CodeAcademy Kids“ moksleiviai padeda Simonui Vakariui Savickui sukurti platformą socialiniam projektui „Išgirsk mane“.

„Tai devynerių metų vaiko idėja, skirta tėvams ir vaikams bendrauti tarpusavyje ir taip sumažinti kylančių konfliktų kiekį dėl bendravimo ir supratimo stokos“, – pasakojo jis.

Paklaustas, ar žino atvejų, kad mokyklinio amžiaus vaikas jau uždirbtų iš savo idėjų, A.Laška teigė, kad atvejų yra daug ir įvairių: „Kas „Counter Strike“ serverį susikuria, kas „Lineage“, kuriame kitiems žaidėjams siūlo turėti VIP sąlygas ar žaidimo papildymus. Būdų užsidirbti ir įgauti pasitikėjimo savimi yra be galo daug, dėl to ir organizuojame „Silicon Valley“ stovyklą – norime įkvėpti moksleivius mąstyti dideliais mastais ir nebijoti realizuoti savo idėjų, visgi amžius, išsilavinimas ir darbo patirtis nebėra vieninteliai sėkmės faktoriai. Jeigu gali aiškiai įvardyti problemą ir jos sprendimą, nesvarbu, kiek tau metų ir kokią patirtį turi – gali suburti aplink save kompetentingų žmonių komandą, kuri padės tau įgyvendinti tavo idėją.“

Stovykla vyks pirmąsias tris liepos savaites, Vilniaus Technologijų parke „Vilnius Tech Park“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų