15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Informacinės ir ryšių technologijos mokyklose: daug mokinių negauna tai, ko reikia, o mokytojams reikia daugiau mokymo ir paramos

Europos mokiniai ir mokytojai noriai naudojasi informacinėmis ir ryšių technologijomis, kompiuterių skaičius nuo 2006 m. padvigubėjo, dauguma mokyklų turi interneto prieigą, tačiau informacinių ir ryšių technologijų naudojimo ir įgūdžių lygis labai nevienodas. Europos Komisijos paskelbto skaitmeninių technologijų naudojimo Europos mokyklose tyrimo rezultatai rodo, kad reikia pagerinti šiuos įgūdžius ir padėti mokytojams juos tobulinti.
Vaikas žaidžia su kompiuteriu
Vaikas su kompiuteriu / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pagrindiniai tyrimo rezultatai:

  • Tik vienas iš keturių 9 metų amžiaus mokinių mokosi skaitmeninėmis technologijomis puikiai aprūpintoje mokykloje, t. y. mokykloje su nauja įranga, sparčiu plačiajuosčiu ryšiu (10 megabaitų per sekundę ir daugiau) ir tinklais (interneto svetaine, e. paštu mokiniams ir mokytojams, vietiniu tinklu, virtualia mokymosi aplinka).
  • Tokiose skaitmeninėmis technologijomis puikiai aprūpintose mokyklose mokosi tik pusė šešiolikmečių.
  • 20 % vidurinių mokyklų mokinių niekada arba beveik niekada nesinaudojo kompiuteriu pamokose.
  • Padėtis šalyse labai skiriasi. Skandinavijos šalyse (Švedijoje, Suomijoje, Danijoje) įranga geriausia, o Lenkijoje, Rumunijoje, Italijoje, Graikijoje, Vengrijoje ir Slovakijoje geros įrangos trūksta labiausiai.
  • Nemažoje dalyje mokyklų stacionarius kompiuterius keičia nešiojamieji ir planšetiniai kompiuteriai.
  • Įrangos trūkumas nereiškia domėjimosi stygiaus: yra šalių, kuriose kompiuterinė įranga naudojama daugiausia, tačiau ji yra prasčiausia (pvz., Bulgarija, Slovakija, Kipras, Vengrija).
  • Mokiniams būtina naudotis informacinėmis ir ryšių technologijomis ir namuose, ir mokykloje.
  • Dauguma mokytojų mano, kad reikia iš esmės keisti informacinių ir ryšių technologijų naudojimo politiką.
  • Paprastai mokytojai teigiamai vertina informacinių ir ryšių technologijų naudojimą mokymo tikslais.
  • Tačiau informacinių ir ryšių technologijų naudojimo mokymas mokytojams retai privalomas, todėl dauguma mokytojų šiuos įgūdžius lavina laisvalaikiu savarankiškai.
  • Mokytojai kompiuteriais dažniau naudojasi ruošdamiesi pamokoms nei per pačias pamokas.

Tyrimo rekomendacijos:

  • Reikalingas integruotas požiūris į informacinių ir ryšių technologijų naudojimą mokyklose, t. y. reikia ne tik investuoti į infrastruktūrą, bet ir skirti daugiau dėmesio mokytojų mokymui, skatinti mokytojus per pamokas naudoti informacines ir ryšių technologijas, įkurti informacinių ir ryšių technologijų koordinatorių pareigas.
  • ES lygmeniu Europos Komisijai rekomenduojama padėti mažinti informacinių ir ryšių technologijų naudojimo mokyklose netolygumus skirtingose šalyse, remti su naujoviškais mokymo metodais susijusius projektus, nuolat stebėti pažangą informacinių ir ryšių technologijų naudojimo ir skaitmeninių įgūdžių tobulinimo srityse.
  • Tyrimą atliko Europos mokyklų tinklas ir Lježo universitetas. Tai trečiasis informacinių ir ryšių technologijų naudojimo mokyklose tyrimas, tačiau pirmasis, kuriame tiesiogiai apklausti ir mokiniai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais