„Intel“ ir „Microsoft“ slaptasis ginklas prieš „Apple“ – kompiuteriai „hibridai“

Procesorių gamintoja „Intel“ su savo partneriais ruošiasi didžiausiai reklaminei kampanijai per pastarąjį dešimtmetį, kurios ašimi taps itin lengvi ir ploni „ultrabook“ nešiojamieji kompiuteriai. O „Microsoft“ šiais metais turėtų išleisti kardinaliai atnaujintą operacinę sistemą „Windows 8“ su naująja „Metro“ vartotojo sąsaja, pritaikyta įrenginiams su lietimui jautriais ekranais. Šie produktai yra kritiškai svarbūs abiem kompanijoms. Tačiau jų slaptasis ginklas yra dar vienu žingsniu priekyje.
„Windows 8“ pristatymo akimirka
„Windows 8“ pristatymo akimirka / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Technologijų rinkos analizės ir rinkodaros tyrimų bendrovės „Creative Strategies Inc.“ vadovas Timas Bajarinas svetainėje Techland.time.com pateikia savo požiūrį į „Intel“ ir „Microsoft“ perspektyvas.

„Ultrabook“ kompiuteriai veikiau yra natūrali nešiojamųjų kompiuterių evoliucijos pakopa, o ne revoliucija, ką norėtų įpiršti „Intel“. Jie sukurti išnaudojant nuolatinį rinkos vystymąsi: elektronikos dalys tampa mažesnės, lengvesnės, plonesnės, o baterijos – patvaresnės. Dauguma vartotojų, kurie pastaruosius penkerius metus turėjo tampytis gana stambius ir nepatogius nešiojamuosius kompiuterius, galėtų užduoti teisėtą klausimą „Intel“ ir kompiuterių gamintojams: „Kur taip ilgai užtrukote?“ Juk „Apple“ savo ploną, lengvą ir patvarų „MacBook Air“ pristatė dar prieš penkerius metus, taip apibrėždama, kaip turėtų atrodyti „ultrabook“ kompiuteris.

„Ultrabook“ kompiuterių kaina ir paini „Metro“ vartotojo sąsaja gali prilėtinti šių produktų įėjimą į rinką šiais metais, tačiau nubrėš aiškią liniją ateičiai.

„Windows 8“ atveju, „Microsoft“ taip pat seka evoliucijos keliu, pritaikydama vartotojo sąsają lietimui jautriems ekranams. Čia vėlgi peršasi klausimas: kur ji taip ilgai užtruko? Juk „Apple“ mobiliąją operacinę sistemą „iOS“ pristatė dar prieš penkerius metus, o „iPad“ jau prekiaujama dvejus metus.

Taigi vėluojantys „Intel“ ir „Microsoft“ produktai susidurs su keliomis sudėtingomis problemomis. „Ultrabook“ atveju, šių kompiuterių kainos svyruos apie 800–900 dolerių (2000–2400 Lt), nors rinkoje gali pasirodyti ir kiek pigesnių modelių. Tiek kainuojantys kompiuteriai bus brangesni nei šiuo metu „einamiausi“ nešiojamieji kompiuteriai už 300–600 dolerių (800–1600 Lt).

„Windows 8“ naujoji „Metro“ sąsaja išpildyta puikiai ir ją patogu naudoti tiek telefonuose, tiek planšetiniuose kompiuteriuose, tačiau nešiojamajame kompiuteryje tai yra nepatogu, kadangi jis neturi lietimui jautraus ekrano. O kompiuterių gamintojai tokių ekranų nediegia, nes įrenginio kaina padidėtų 100–150 dolerių. Jei bandėte „Windows 8“ ir „Metro“ sąsają, suprantate, kaip nepatogu ją valdyti naudojant įprastinį „trackpad“. Tai gali būti šios operacinės sistemos Achilo kulnas.

Reikia pastebėti, kad prieš tris savaites „Microsoft“ išleido rekomendacijas sekančios kartos „trackpad“ valdikliams, kuriais būtų patogiau valdyti „Metro“ vartotojo sąsają. Tačiau tą reikėjo padaryti mažiausiai prieš metus, kad išleidžiant „Windows 8“ rinkoje jau būtų naujų nešiojamųjų kompiuterių, pritaikytų „Metro“ sąsajai. Kitas variantas – „Microsoft“ galėjo šįmet išleisti tik planšetiniams kompiuteriams pritaikytą „Metro“, o vėliau pritaikyti ją nešiojamiesiems kompiuteriams. Dabar vartotojai, bandydami naudoti „Windows 8“ „Metro“ sąsają su rinkoje esančiais kompiuteriais, gali susidurti su nepatogumais, o supratę, kad naudotis ja nepatogu, nusisuks nuo šios operacinės sistemos.

Veikiausiai pastebėjote, kad „Apple“ nešiojamieji ir staliniai kompiuteriai neturi lietimui jautrių ekranų. Vietoje to kompanija sukūrė patogesnius „trackpad“ valdiklius (integruotus ir prijungiamus), taigi naudojimasis kompiuteriu tampa artimesnis „lietiminiam“ telefonų „iPhone“ ar planšečių „iPad“ valdymui.

Mano vertinimu, „ultrabook“ kompiuterių kaina ir paini „Metro“ vartotojo sąsaja gali prilėtinti šių produktų įėjimą į rinką šiais metais, tačiau nubrėš aiškią liniją ateičiai. Vis dėlto aš tikiu, kad „Intel“ ir „Microsoft“ savo planuose turi slaptą ginklą, kuris padės išlaikyti rinkos pozicijas ir grąžins vartotojų susidomėjimą jų produktais.

Šis slaptasis ginklas yra naujas „formos faktorius“, šiuo metu dažnai vadinamas „hibridu“. Tai planšetinis kompiuteris, prie kurio galima prijungti klaviatūrą, arba nešiojamasis kompiuteris su atjungiama klaviatūra. Galite pagalvoti, kad tai vienas ir tas pats, bet iš tiesų tai yra du labai skirtingi sprendimai, ypač dizaino prasme.

Pirmuoju atveju visas dėmesys skiriamas planšetiniam kompiuteriui, o klaviatūra tėra jo priedas – papildomas įvesties įrenginys, ir nieko daugiau. „iPad“ atveju yra daugybė tokių priedų pavyzdžių.

Antruoju atveju tai turėtų būti pirmiausia plonas nešiojamasis kompiuteris, panašus į „ultrabook“, kurio ekraną galima atjungti nuo korpuso ir nešiotis tarsi planšetę. Mano manymu, šis variantas ir bus slaptasis ginklas, kurį „Microsoft“ ir „Intel“ gali panaudoti prieš „Apple“ ir bent kuriam laikui priverstų šią kompaniją vytis konkurentus, bent jau verslo segmente. Be to, toks sprendimas gali būti patrauklus tiems vartotojams, kuriems svarbiau nešiojamasis kompiuteris ir fizinė klaviatūra, o planšetė yra tik antraeilis produktas.

Čia dabartinei „Apple“ strategijai gali būti mestas iššūkis. Vienoje pusėje ji turi „iPad“, kuris vienas kovoja už savo rinkos dalį, o kitoje „MacBook Air“ – „ultrabook“ kompiuterį, kuris taip pat kovoja už savo rinkos dalį kaip atskiras produktas. Abu jie turi savo operacines sistemas, ir nors po „Mountain Lion“ atnaujinimo „OS X“ pasipildė daug „iOS“ primenančių savybių, tai vis dar yra dvi skirtingos, individualios operacinės sistemos.

Jei bus pasiūlytas tinkamas sprendimas, vartotojai galės nusipirkti „ultrabook“ su „Windows 8“ ir atjungiamu ekranu – taigi vietoje dviejų įrenginių užteks įsigyti vieną.

Pristačius „Windows 8“, kurią patogu naudoti su nešiojamojo kompiuterio pagrindu sukurtu „hibridu“, „Microsoft“ ir „Intel“ suteikia šių dviejų pasaulių privalumus viename įrenginyje. Kai įrenginys yra naudojamas kaip „ultrabook“, vartotojai gali dirbti su „Windows 7“ primenančia vartotojo sąsaja, prie kurios yra įpratę. Tačiau kai ekranas atjungiamas ir naudojamas kaip planšetinis kompiuteris, įsijungia „Metro“ vartotojo sąsaja ir įrenginio centrine ašimi tampa lietimui jautrus ekranas.

Jei bus pasiūlytas tinkamas sprendimas, vartotojai galės nusipirkti „ultrabook“ su „Windows 8“ ir atjungiamu ekranu – taigi vietoje dviejų įrenginių užteks įsigyti vieną. Tyrimai rodo, kad už tokį produktą vartotojai jau yra linkę mokėti per 1 tūkst. dolerių ar daugiau, o tai kompiuterių gamintojams yra priimtinas sandoris.

„Intel“ tai žino ir tiki, kad per 50 proc. „Windows“ planšetinių kompiuterių bus „hibridai“. O „Microsoft“ bus suinteresuota tokių įrenginių pasiūla rinkai, ypač jei „Windows 8“ nešiojamųjų kompiuterių pardavimai bus menkesni, nei planuota.

Ar kas nors gali pakišti koją tokiai „Microsoft“ ir „Intel“ strategijai? Jei „Apple“ pritaikys savo inovatyvias dizaino žinias ir sukurs „hibridą“, kuris sujungs „iPad“ ir „MacBook Air“ į vieną įrenginį, ji gali sutrukdyti konkurentėms užimti šią rinką. Iš kitos pusės, taip pasielgdama ji patvirtintų, kad konkurenčių sprendimas yra teisingas. Visgi jai reikėtų pasiskubinti, kadangi jau aišku, kad dar šiais metais rinkoje pasirodys mažiausiai keturi „hibridai“ su „Windows 8“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis