Internetas pernai: soc. tinklų ir pažinčių programėles keitė „LinkedIn“

Pernai žmonės keliones keitė nuotolinio bendravimo platformomis, o pasibaigus vasarai iš soc. tinklų ir pažinčių programėlių persikėlė į profesionalus vienijantį soc. tinklą „LinkedIn“, internetinių kursų platformas ir susirašinėjimo programėles iš kurių didžiausio populiarumo sulaukė „Viber“. Tokias tendencijas pranešime spaudai atskleidžia agreguoti anoniminiai „Bitės“ tinklo duomenys.
Socialiniai tinklai
Socialiniai tinklai / 123RF.com nuotr.

„Pandemijos metu žmonės taip gerai prisitaikė dirbti bei mokytis nuotoliniu būdu, kad net ir jai pasibaigus, tą toliau sėkmingai įgyvendina. Pernai praėjus vasarai daug žmonių dėmesio sulaukė ir socialinis tinklas „Linkedin“, kuris tampa vis populiaresniu Lietuvoje“, – pranešime žiniasklaidai sako Gintas Butėnas, „Bitė Lietuva“ technologijų direktorius.

Pasibaigus vasarai – daugiau tobulėjimo, mažiau soc. tinklų

Prasidėjus darbingiausiam metų laikui programėlėje „Instagram“ duomenų kiekis spalį, lyginant su rugpjūčiu, sumažėjo daugiau nei 11 proc, pažinčių programėlės „Tinder“ – apie 5 proc. Tuo metu profesionalus vienijantis soc. tinklas „Linkedin“ pasibaigus vasarai kaip tik sulaukė didesnio populiarumo – spalį, lyginant su rugpjūčiu, žmonės jame išnaršė 11 proc. daugiau duomenų.

Naršymas augo ir nuotolinio bendravimo programėlėse: „Zoom“ lapkritį, lyginant su paprastai atostogų mėnesiu rugpjūčiu, augo net 118 proc., „Microsoft Teams“ – 91 proc. Ryški mokymosi, žinių siekimo tendencija – žmonės buvo aktyvūs ir internetinėse kursų platformose: gruodį lyginant su rugpjūčiu duomenų srautas „Coursera“ augo 53 proc., „Udemy“ – 51 proc.

„Pasibaigus vasarai socialinių tinklų vietą užima darbų paieškos ir kasdienes užduotis lengvinantys įrankiai. Įdomu, kad nuo pat pandemijos pradžios didžiulius augimo šuolius demonstravusios platformos „Zoom“ ir „Microsoft Teams“ vis dar išlieka duomenų augimo lyderėmis. Akivaizdu, kad daugybė susitikimų vis dar vyksta virtualiai“, – sako „Bitės“ technologijų direktorius.

Sumažėjęs navigacijos programėlių populiarumas

Pasibaigusi vasara ir nauja koronaviruso banga gerokai pakoregavo ir lietuvių keliavimo įpročius. Gruodį, lyginant su rugpjūčiu, ypač krito navigacijos programėlės „Google Maps“ (56 proc.) ir apgyvendinimo paslaugas siūlančios platformos „Booking“ (47 proc.) duomenų srautas.

„Pasibaigus vasarai žmonės mažiau laiko skyrė kelionėms juos pasivijus mokslo metų ir naujų darbų sezono rūpesčiams. Navigacijos programėlės „Google Maps“ populiarumo kritimas dar kartą patvirtina, kad daugelis vis dar dirba nuotoliniu būdu, rečiau keliauja į susitikimus. O atvėsus orams net ir laisvalaikiu renkasi pramogas arčiau namų“, – teigia G.Butėnas.

„Whatsapp“ praradęs lyderio pozicijas

Pernai metais antrąjį pusmetį sunaudotų mobiliųjų duomenų kiekį „Viber“ yra populiariausia susirašinėjo programėlė. Antroje vietoje liko „Telegram“, trečioje – „Skype“. Įdomu tai, kad programėlėje „Viber“ žmonės išnaršė dukart daugiau duomenų nei „Facebook Messenger“ ir triskart daugiau nei „WhatsApp“.

Bitė nuotr./Duomenų srautas BITĖS tinkle
Bitė nuotr./Duomenų srautas BITĖS tinkle

„Pernai „WhatsApp“ pranešus, kad bus atnaujinta programėlės naudotojų duomenų politika, kilo nerimas dėl žmonių susirašinėjimo privatumo. Nemažai ištikimų „WhatsApp“ naudotojų šią programėlę pakeitė konkurentų produktais. Didžiausio populiarumo tuo metu susilaukė „Signal“, tačiau aprimus situacijai, nemaža dalis žmonių vis tik pasiliko prie kitų alternatyvų – „Viber“ „Telegram“ ir kitų“, – sako „Bitės“ technologijų direktorius.

Pasibaigus vasarai, pastebimas visų susirašinėjimo programėlių tendencingas populiarumo augimas. Didžiausias pokytis, rugpjūtį, lyginant su spaliu, užfiksuotas „Skype“ – net 83 proc.

Žmonės programoje rinkosi tiek vaizdo, tiek įprastus garso skambučius, atskleidžia duomenų srautas.

Šventes praleido namuose

Didžiąsias metų šventes lietuviai pasitiko šeimos rate, todėl per Kūčias skambučiais ir SMS žinutėmis artimuosius ir draugus sveikino rečiau. Lyginant su įprastu penktadieniu, skambučių srautas „Bitės“ tinkle sumažėjo daugiau nei 48 proc., o SMS žinučių – daugiau nei 36 proc.

Per Kalėdas lietuviai sveikinimus ne kartu švenčiantiems artimiesiems ir draugams perdavė ir telefonu. Lyginant su įprastu šeštadieniu, per Kalėdas SMS žinučių srautas išaugo daugiau nei trečdaliu, o didžiausią piką pasiekė rytą – 10–11 val. Šiomis valandomis beveik ketvirtadaliu, lyginant su įprastu šeštadieniu, išaugo ir skambučių srautas.

Naujuosius metus žmonės taip pat sutiko draugų ir artimųjų apsupty: gruodžio 31 d. trumpųjų žinučių srautas, lyginant su įprastu penktadieniu, sumažėjo daugiau nei penktadaliu, o skambučių – daugiau nei aštuntadaliu. Daugiausia SMS žinučių žmonės siuntė praėjus 30–45 min. po vidurnakčio. Jų srautas, lyginant su įprasta naktimi, padidėjo net keliolika kartų.

Įdomių pokyčių pastebėta ir mobiliųjų duomenų vartojime. Leisdami laiką vieni su kitais žmonės rečiau naršė socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Instagram“, „TikTok“. O Kalėdinius ir Naujametinius sveikinimus daugiausia perdavė per susirašinėjimo programėlę „Viber“ – užfiksuotas daugiau nei 100 proc. duomenų augimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis