Europos Komisija nurodė, kad „Google“, „Facebook“, „Twitter“, „Mozilla“ ir industrijos grupės padarė „tam tikrą pažangą“, vykdydamos savo pažadus kovoti su netikromis naujienomis pašalinant netikras paskyras ir tikrinant įtartinus tinklalapius.
Tačiau iki gegužės, kai bus renkamas naujas Europos Parlamentas, „mums reikia eiti toliau ir greičiau", sakė Europos saugumo komisaras Julianas Kingas.
„Nenorime pabusti kitą dieną po rinkimų ir suprasti, kad mums derėjo padaryti daugiau“, – pridūrė jis.
Komisaras kalbėjo Europos Komisijai paskelbus savo pirmą ataskaitą apie tai, kaip interneto veikėjai tesi praėjusių metų pabaigoje praktikos kodekse duotus pažadus kovoti su dezinformacija.
Pasak Europos Komisijos, iki rinkimų kampanijos pradžios ES valstybėse narėse „reikia papildomų veiksmų, kad būtų užtikrintas visiškas politinių reklamų skaidrumas“.
Komisija taip pat paragino platformas leisti naudoti jų duomenis tyrimams ir užtikrinti bendradarbiavimą tarp platformų ir ES valstybių narių per skubaus įspėjimo sistemą (RAS), kuri, kaip planuojama, turi pradėti veikti kovo mėnesį.
Ši sistema sudarys sąlygas valstybėms narėms dalytis duomenimis ir analize apie propagandos kampanijas ir skatinti tai, ką blokas vadina objektyvia komunikacija apie jo vertybes ir politiką.
„Nuolat adaptuotis“
Už bendrąją skaitmeninę rinką atsakingas Europos Komisijos pirmininko pavaduotojas, buvęs Estijos premjeras Andrusas Ansipas sakė: „Pasirašiusieji (praktikos kodeksą) ėmėsi veiksmų, pavyzdžiui, suteikė žmonėms naujų būdų daugiau sužinoti apie pranešimo ar reklamos šaltinį. Dabar jie turėtų užtikrinti, kad šie įrankiai būtų prieinami visiems visoje ES, stebėti jų veiksmingumą ir nuolat adaptuotis prie naujų priemonių, kurias naudoja tie, kas skleidžia dezinformaciją.“
A.Ansipas, kurio šalis po dešimtmečius trukusio sovietų valdymo itin nepatikliai vertina Maskvą, perspėjo, jog Rusija dezinformaciją įtraukia į savo karinę doktriną ir strategiją, norėdama skaldyti Vakarus.
Maskva ne kartą neigė įtarimus, kad pastaraisiais metais įsilauždavo į kompiuterių tinklus ir panaudodama dezinformaciją kišdavosi į kitų šalių rinkimus.
Europos Komisija perspėjo, kad galėtų imtis „reguliavimo veiksmų“, jei interneto platformos nesilaikys pažadų pagal pasirašytą Kovos su dezinformacija veiksmų kodeksą.
Pirmadienį, Europos Komisijos ataskaitos paskelbimo išvakarėse, „Facebook“ pristatė naujus įrankius prieš kišimąsi į politiką internete.
Šios JAV technologijų milžinės viceprezidentas, buvęs Didžiosios Britanijos ministro pirmininko pavaduotojas Nickas Cleggas Briuselyje sakė, kad naujieji metodai bus prieinami nuo kovo pabaigos ir padės „padaryti politinę reklamą tinkle „Facebook“ skaidresnę“.
Pagal naująsias taisykles labai įvairioms politinėms reklamoms, susijusioms su Europos Parlamento rinkimais gegužės 23–26 dienomis, reikės specialaus leidimo ir aiškios nuorodos, kas už jas sumokėjo.