Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Išaiškinta, kad vartotojų šnipinėjimas leidžia „Google“ spausti konkurentus

Įmonė „Google“, kaip „Android“ OS kūrėja, turi prieigą prie operacinės sistemos naudojimo statistikos kiekvieno vartotojo išmaniajame įrenginyje. Tačiau, remiantis nauja informacija, „Google“ renkamų duomenų apimtis yra platesnė nei tikėtasi, o panaudojimo tikslas – ne tik sistemos veikimo ir vartotojų patirties gerinimas.
„Google Android“ talismanas
„Google Android“ talismanas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Remiantis leidiniu „The Information“, įrankis „Android Lockbox“ seka programėlių paleidimo dažnį ir naudojimosi trukmę, taip pat naudojimąsi programėlėmis šalies mastu. Oficialiai tai apibūdinama kaip „paslauga, kuri renka neskelbtinus „Android“ vartotojų duomenis“, nors jos renkami duomenys yra anonimizuoti ir su konkrečiomis paskyromis nesusieti.

„Lockbox“ yra „Google“ mobiliųjų paslaugų paketo dalis. Tame pačiame pakete rasite ir „Gmail“, „Drive“bei kitas programėles ir paslaugas. Tačiau paaiškėjo, kad „Google“ naudoja iš „Android Lockbox“ gautus duomenis trečiųjų šalių (konkurentų) programėlių ir vartotojų įpročių socialiniuose tinkluose analizei.

„The Information“ nurodo, kad „Google“ naudodamasi šiuo įrankiu, stebėjo „TikTok“ vartotojų elgesį, o gauta informacija padėjo kuriant socialinį tinklą „YouTube Shorts“.

„Google“ prisipažino renkanti tam tikrą informaciją apie trečiųjų šalių programėles, tačiau tai daranti su vartotojų sutikimu.

„Android“ vartotojai dažnu atveju sutinka su naudojimosi sąlygomis ir privatumo politika nė neperskaitę visų sąlygų. Įprastai prie renkamų duomenų nurodomi baterijos sunaudojimo resursai, programėlių naudojimosi dažnis ir mobiliojo ryšio, Wi-Fi ar Bluetooth ryšio kokybė. Šie duomenys renkami tam, kad būtų pagerinta naudojimosi patirtis. Tačiau, panašu, kad „Google“, šnipinėdama konkurentų programėles, stengiasi ne tik dėl vartotojų, bet ir dėl savęs.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos