Išgyvenimas gamtoje su fizika: tai turi žinoti kiekvienas

Penktadienį Klaipėdos universiteto (KU) metodinio STEAM centro Fizikos-Inžinerijos laboratorijoje įvyko patyriminė veikla „Išgyvenimas gamtoje su fizika“. Edukacijos metu dalyviai sužinojo, kaip pasitelkus mokslo žinias greitai ir efektyviai sušilti gamtoje sudėtingiausiomis oro sąlygomis, ar net išgyventi ekstremaliose situacijose. Šių gudrybių mokė laboratorijos metodininkas Vilius Skarbalius ir laborantas Tomas Daukšas.
Klaipėdos STEAM centre mokoma, kaip išgyventi ekstremaliomis sąlygomis
Klaipėdos STEAM centre mokoma, kaip išgyventi ekstremaliomis sąlygomis / KU nuotr.

Dalyviai išmoko pasigaminti vandeniui atsparius, ilgai degančius ugnies „įkurtukus“ iš parafino ir vatos padelių. Taip pat kiekvienas galėjo pasigaminti šildytuvą iš vario ir acetono.

„Jei tau reikia ugnies – tai turi žinoti, kaip ją įkurti greitai, efektyviai ir patikimai. Ar gamtoje, ar namuose – principai tie patys. Daugelis žmonių naudoja makulatūrą židiniui įkurti, bet daug paprasčiau yra pasigaminti „įkurtuką“, kuris užsidega net nuo kibirkšties, dega iki 8–10 minučių ir beveik neužima vietos. Tokios žinios gali padėti tiek išgyvenimo situacijose, tiek kasdienybėje“, – pasakojo laboratorijos metodininkas Vilius Skarbalius.

KU nuotr./KU Steam laboratorija
KU Steam laboratorija / KU nuotr.

KU metodinio STEAM centro vadovė prof. dr. Aelita Bredelytė pabrėžė, kad tokios edukacijos yra svarbios ne tik mokslo populiarinimui, bet ir realioms situacijoms gyvenime.

„Dažnai pamirštame, kad mokslas nėra vien teorija – jis tiesiogiai pritaikomas praktikoje. Suvokdami fizikos dėsnius, galime efektyviau pasiruošti įvairioms ekstremalioms situacijoms. Šios edukacijos ne tik plečia žinias, bet ir gali padėti realiai išsaugoti sveikatą ar net gyvybę“, – sakė prof. dr. A. Bredelytė.

Centro vadovė taip pat atkreipė dėmesį į STEAM centro svarbą ugdant mokslo smalsumą ir kritinį mąstymą.

„STEAM edukacijos suteikia galimybę kiekvienam patirti mokslą praktiškai – ne tik klausytis teorijos, bet ir eksperimentuoti, analizuoti, spręsti problemas realiose situacijose. Tai plečia ne tik žinių bagažą, bet ir kitus svarbius gebėjimus: kūrybiškumą, kritinį mąstymą bei gebėjimą taikyti mokslą kasdieniame gyvenime. Tokios patyriminės veiklos skatina žmones domėtis mokslu ir suprasti, kad jis yra visur aplink mus“, – pabrėžė prof. dr. A. Bredelytė.

KU nuotr./Aelita Bredelytė
Aelita Bredelytė / KU nuotr.

Edukacijoje dalyvavusi Klaipėdos universiteto darbuotoja dalinosi įspūdžiais:

„Buvo labai įdomu, kad viską galėjome atlikti savarankiškai, o puikiausia, kad visas medžiagas, iš kurių buvo gaminami šilumos šaltiniai galima rasti namuose. Įgavome naudingų žinių, bet tikiuosi, kad pavyks išvengti tokių ekstremalių sąlygų, kad prireiktų šiuos įgūdžius panaudoti kasdienybėje“, – savo įspūdžiais dalijosi Goda.

KU metodinis STEAM centras kviečia moksleivius, mokytojus ir kitus mokslo entuziastus dalyvauti būsimose edukacinėse veiklose, kurios apima platų temų spektrą – nuo ląstelių tyrinėjimo iki robotų valdymo ir visatos pažinimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
LEA kviečia seną katilą keisti nauju šilumos siurbliu. Pasinaudojus skiriamomis dotacijomis galima sutaupyti net iki 90 proc. šilumos siurblio kainos
Reklama
6 Juodkalnijos perlai – kurį kurortą rinksitės jūs?
Reklama
Geras regėjimas be akinių ir kontaktinių lęšių – tik 699 Eur abiems akims, operaciją atliekant Vilniaus klinikoje „Naujas regėjimas“
Reklama
Gyvenimas ant upės kranto – Nemuno vingyje iškilo 38 sklypų kvartalas „Druskininkų slėnis“