Išmaniųjų telefonų rinkos raida: kiek svarbios technologijos, o kiek – stilius?

Išmanieji telefonai jau kurį laiką tapo neatsiejama kiekvieno jauno žmogaus gyvenimo dalimi. Statistiniai duomenys rodo, kad Vakarų valstybių jaunimo (nuo 18 iki 34 metų) tarpe šiuos išmaniuosius įrenginius turi daugiau nei 90 proc. apklaustųjų. Beprecedentis išmaniųjų telefonų populiarumas ir prieinamumas išryškino vieną įdomesnių technologinio pasaulio tendencijų.
Išmanusis telefonas
Išmanusis telefonas / 123RF.com nuotr.

Panašu, kad jaunimas įrenginius vis labiau renkasi atsižvelgiant į jų stilių bei madą. Pastarieji aspektai tampa tiek svarbūs, kad jiems nusileidžia net technologiniai įrenginio pajėgumai.

Nauji poreikiai

Sunku būtų pagalvoti, kad technologinis išmaniųjų telefonų progresas kada nors sustos. Net su technologija, kuri gyvuoja jau ne vienerius metus, išmaniųjų telefonų kūrėjai kasmet sugeba kažkuo nustebinti. Pavyzdžiui, išmaniųjų telefonų baterijos kiekvienais metais pasižymi vis ilgesniu veikimu, o jų kameros – geresne kokybe. Ypač kalbant apie naktinę fotografiją, kai fotografuoti naktį šiandien galime ne prasčiau nei dieną. Visgi be visų šių kasmet tobulėjančių telefonų funkcijų vartotojai pradeda dairytis ir kažko naujo, išskirtinio.

Turint tai galvoje, natūraliai kyla klausimas, kas per veiksnys išskiria tokį kasdien ir visų naudojamą prietaisą kaip išmanusis telefonas? Atsakymas paprastas – jo išvaizda. Jei dar prieš dešimtmetį vartotojai išmaniuosius įrenginius rinkosi pagal galingumo parametrus, šiandien šis pasirinkimas priklauso nuo patrauklios telefono spalvos ir dizaino. Ekspertai teigia, kad prie šio pokyčio, neabejotina, labiausiai prisidėjo jauniausioji, bet jau dabar pokyčius išmaniųjų rinkoje diktuojanti Z karta (gimę tarp 1997 ir 2010 metų).

Ne tik išmanūs, bet ir reiklūs

Vykdomos apklausos rodo, kad jauniausieji vartotojai prie išmaniųjų telefonų vidutiniškai praleidžia apie 4 valandas per dieną. Be to, net 78 proc. iš jų mano, kad išmanusis įrenginys yra svarbiausia priemonė naršant kibernetinėje erdvėje. Sociologai teigia, kad Z kartos atstovai yra vieninteliai, kurie nuo pat savo gyvenimo pradžios gyvena jau išmaniųjų telefonų eroje.

Asmeninio archyvo nuotr./Urtė Eidžiūnaitė
Asmeninio archyvo nuotr./Urtė Eidžiūnaitė

Būtent dėl pastarosios priežasties jų požiūris į išmaniuosius telefonus skiriasi nuo vyresniųjų. Šiandien gyvename laikais, kai už labai panašią kainą siūlomi mažai kuo besiskiriantys produktai, o ryškūs technologiniai skirtumai tarp skirtingų prietaisų – gerokai sumažėję. Būtent todėl jauni žmonės labiausiai akcentuoja naudojimosi telefonu patirtį bei įrenginių dizainą. Dėl to išmanusis telefonas jau senokai yra prietaisas, skirtas atlikti ne vien tik komunikacijos funkcijas, bet ir būdas išsiskirti.

Jauniausiems telefonų naudotojams vis svarbesnis kriterijus, renkantis išmanųjį įrenginį – ar jis yra „ant bangos“. Tą rodo ir išmaniųjų įrenginių pardavimų stebėjimai. Jaunimas išmaniuosius telefonus perka ne tuomet, kai senieji telefonai yra netinkami vartoti ar veikia lėtai, bet tada, kai pamato, jog jų senasis prietaisas „atsilieka“ nuo vyraujančių išmaniųjų rinkos tendencijų. Taigi, pirkti masina ne tiek poreikis, kiek naujumo ir išskirtinumo siekis. Ir tai neturėtų stebinti. Ankstesniais dešimtmečiais jaunimas savo vidinį pasaulį atskleisdavo per drabužių ar muzikos stilių, o dabar tokią pat išsiskyrimo funkciją atlieka ir masiškai paplitę išmanieji telefonai.

Išmaniųjų telefonų kūrėjai reaguoja

Išmaniųjų telefonų kūrėjai privalo mąstyti apie ateitį ir nuolat stebėti, kokios tendencijos formuoja vartotojų pasirinkimus. Pavyzdžiui, matydami, kad tokia didelė vartotojų grupė kaip jaunimas teikia didesnį dėmesį stiliui, gamintojai turi į tai reaguoti. Ir, kaip matyti iš pastarųjų metų telefonų pristatymo renginių, gamintojai tam tikrai pradeda skirti daugiau dėmesio. Į stilių orientuoti ir dizainu išsiskiriantys išmanieji telefonai dominuoja tiek flagmanų, tiek ir biudžetinių telefonų kategorijose.

123RF.com nuotr./
123RF.com nuotr./

Konkrečių pavyzdžių toli ieškoti taip pat nereikia. Dar prieš keletą metų pirmą kartą pasirodę pirmieji pereinančių spalvų telefonų modeliai buvo išpirkti beveik akimirksniu. Ir nors gamintojai drauge pristatė lygiai tuos pačius modelius, kurie skyrėsi tik dizainu, bet akimirksniu išpirkti buvo būtent „stilingieji“.

Tiesa, svarbiomis tampa ne tik blizgios bei į šviesą reaguojančios telefonų nugarėlės. Išmaniųjų telefonų gamintojai vis labiau įsiklauso į vartotojų poreikius ir siūlo inovatyvius dizaino sprendimus. Pavyzdžiui, lenktos ekrano kraštinės ar pilną telefono korpusą apimantis ekranas. Reikėtų paminėti ir solidesnius metalinius telefono korpuso kraštus, kurie iš išmaniųjų rinkos beveik išstūmė plastmasinius jų pirmtakus.

Matant šį vaizdą, darosi aišku, kad išmaniųjų telefonų kūrėjai artimiausiu metu madingumo veiksnio, kuriant savo telefonus, tikrai nepamirš. Panašu, kad naujos stiliaus tendencijos ar išskirtiniai telefonai mūsų laukia jau net visai artimoje ateityje.

Urtė Eidžiūnaitė yra „Huawei“ produktų mokymų vadovė Lietuvoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis