Ispanijos reguliuotoja pradėjo tyrimą dėl „Google“ piktnaudžiavimo

Ispanijos konkurencijos priežiūros institucija pradėjo tyrimą „Google“ atžvilgiu dėl įtariamos antikonkurencinės praktikos, turinčios įtakos naujienų agentūroms ir spaudos leidiniams.
„Google“ logotipas
„Google“ logotipas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tyrimu bus siekiama nustatyti, ar „Google“ ir jos patronuojančioji įmonė „Alphabet“ piktnaudžiavo „dominuojančia padėtimi“ Ispanijos rinkoje, sakoma antradienį paskelbtame konkurencijos priežiūros tarnybos CNMC pranešime.

„Konkrečiai tokia praktika apima galimą nesąžiningų komercinių sąlygų taikymą spaudos leidinių leidėjams ir naujienų agentūroms, įsteigtoms Ispanijoje, siekiant naudoti autorių teisių saugomą jų turinį“, – pridūrė reguliuotoja.

Tyrimas pradėtas gavus Ispanijos atgaminimo teisių centro (CEDRO) skundą.

Pranešime nenurodytas laikotarpis, kurį apims tyrimas, nei kokios sankcijos „Google“ gali sulaukti, jei bus įrodyta bendrovės kaltė.

Europos Sąjunga ir kelios valstybės narės pastaraisiais metais ėmėsi veiksmų, skirtų neleisti tokioms JAV technologijų milžinėms kaip „Google“ slopinti konkurencijos, išvengti mokesčių ir gauti pelno iš naujienų turinio nemokant mokesčių.

Skaitmeninės milžinės nuolat sulaukia kritikos dėl agresyvaus dominavimo rinkose.

2022 metų liepos mėnesį Europos Parlamentas priėmė Skaitmeninių rinkų aktą, siekdamas pažaboti didžiųjų technologijų įmonių dominavimą rinkoje, o pažeidėjoms gresia baudos, galinčios siekti iki 10 proc. jų metinių pasaulinių pardavimų.

Vien tik „Google“ Briuselis skyrė daugiau nei 8 mlrd. eurų baudų už piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi rinkoje.

ES taip pat parengė autorių „gretutinių teisių“ sampratą, leidžiančią žiniasklaidos priemonėms reikalauti kompensacijos už naudojimąsi jų sukurtu turiniu.

Po pradinio pasipriešinimo „Google“ ir „Facebook“ sutiko mokėti Prancūzijos žiniasklaidos priemonėms už straipsnius, rodomus žiniatinklio paieškos rezultatuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis