„Temu“ yra itin žemų kainų internetinės prekybos platforma iš Kinijos. Tai – vienos didžiausių Kinijos e. prekybos platformų „Pinduoduo“ vakarietiška atšaka, prekiaujanti labai pigiais produktais, pavyzdžiui, sportbačiais, vaikų žaislais ir stebėjimo kameromis, dažniausiai siunčiamais iš Kinijos į Vakarų rinkas.
Šioje internetinėje parduotuvėje galima rasti kilimų pūkų surinkėją už 0,45 euro, vyriškus sniego batus už 12,47 euro, moteriškų apatinių komplektą už 3,23 euro, megztą kostiumėlį moterims už 2,79 euro ar kardiganą už 2,09 euro.
Užpernai ši platforma išplėtė savo veiklą į Vakarų šalis, 2022 m. rudenį pradėdama veiklą Jungtinėse Valstijose, o 2023 m. balandį – keliolikoje Europos Sąjungos šalių, įskaitant Lenkiją, Belgiją, Prancūziją ir Vokietiją. Šiuo metu ji lietuvių kalba prieinama ir Lietuvos pirkėjams.
„Temu“ priklauso tarptautinei prekybos grupei „PDD Holdings“, kurios steigėjas yra milijardierius iš Kinijos Colinas Huang. Bendrovė perkėlė savo tarptautinės veiklos biurą iš Šanchajaus į Dubliną, o „Temu“ save populiarina keliais būdais – pasitelkusi agresyvią reklamą socialinėje erdvėje, taip pat bendradarbiaudama su nuomonės formuotojais.
Tačiau tiek Lietuvoje, tiek kitose Europos šalyse pasigirsta rimtų įtarimų „Temu“ atžvilgiu.
Apie tai socialiniame tinkle „Instagram“ prakalbo ir stilistė Aistė Svarauskaitė.
Ji 15min teigė, kad temą apie elektroninę parduotuvę „Temu“ iškėlė todėl, kad savo socialiniuose tinkluose daug kalba apie tvarią madą, atsakingą vartojimą ir pirkimą.
„Deja, bet tokios platformos, kurios pardavinėja daiktus už centus ir pirkėjus vilioja neįtikėtinai žemomis kainomis bei papildomomis akcijomis, su atsakingu pirkimu neturi nieko bendra. Turbūt daugelis pastebėjo, kad „Temu Lietuva“ reklamų – pilni socialiniai tinklai. Kai reklama tau siūlo įsigyti rankinę už vos kelis eurus, smalsumas dažną nugali bent pasidomėti giliau, kitą – ir įsigyti. Į tokias platformas reikia žiūrėti itin atsargiai“, – komentavo A.Svarauskaitė.
Pasak jos, visų pirma, daiktas, į kurio kainą įeina produkto gamyba, medžiagos, sandėliavimas, žmonių darbas, siuntimas, marketingas ir dar daugybė kitų eilučių – negali kainuoti taip pigiai. Be to, jos teigimu, svarbu ir tai, kad pirkti tokiose platformose gali būti nesaugu dėl šioje platformoje galimai renkamų duomenų.
Pastaruosius įtarimus plačiau panagrinėjo 15min.