01 20

Perspėja dėl itin pigias prekes siūlančios platformos „Temu“: ką turėtumėte įvertinti prieš pirkdami joje

Pastaruoju metu socialiniuose tinkluose dėmesį patraukia internetinės parduotuvės „Temu“ reklama, vedanti į lietuvišką jos versiją, kur siūlomos itin pigios prekės iš Kinijos. Internetinė prekyvietė, kurios šūkis yra „apsipirkinėk kaip milijardierius“, leidžia vartotojams mažomis kainomis pirkti tiesiogiai iš Kinijos gamintojų. Vis dėlto randasi įspėjimų, kad čia apsipirkinėjant gali kilti rizikų. 15min aiškinosi, kaip yra iš tiesų.
„Temu“ el. parduotuvė
„Temu“ el. parduotuvė / Ekrano nuotr.

„Temu“ yra itin žemų kainų internetinės prekybos platforma iš Kinijos. Tai – vienos didžiausių Kinijos e. prekybos platformų „Pinduoduo“ vakarietiška atšaka, prekiaujanti labai pigiais produktais, pavyzdžiui, sportbačiais, vaikų žaislais ir stebėjimo kameromis, dažniausiai siunčiamais iš Kinijos į Vakarų rinkas.

Šioje internetinėje parduotuvėje galima rasti kilimų pūkų surinkėją už 0,45 euro, vyriškus sniego batus už 12,47 euro, moteriškų apatinių komplektą už 3,23 euro, megztą kostiumėlį moterims už 2,79 euro ar kardiganą už 2,09 euro.

Užpernai ši platforma išplėtė savo veiklą į Vakarų šalis, 2022 m. rudenį pradėdama veiklą Jungtinėse Valstijose, o 2023 m. balandį – keliolikoje Europos Sąjungos šalių, įskaitant Lenkiją, Belgiją, Prancūziją ir Vokietiją. Šiuo metu ji lietuvių kalba prieinama ir Lietuvos pirkėjams.

„Temu“ priklauso tarptautinei prekybos grupei „PDD Holdings“, kurios steigėjas yra milijardierius iš Kinijos Colinas Huang. Bendrovė perkėlė savo tarptautinės veiklos biurą iš Šanchajaus į Dubliną, o „Temu“ save populiarina keliais būdais – pasitelkusi agresyvią reklamą socialinėje erdvėje, taip pat bendradarbiaudama su nuomonės formuotojais.

Tačiau tiek Lietuvoje, tiek kitose Europos šalyse pasigirsta rimtų įtarimų „Temu“ atžvilgiu.

Apie tai socialiniame tinkle „Instagram“ prakalbo ir stilistė Aistė Svarauskaitė.

Ji 15min teigė, kad temą apie elektroninę parduotuvę „Temu“ iškėlė todėl, kad savo socialiniuose tinkluose daug kalba apie tvarią madą, atsakingą vartojimą ir pirkimą.

„Deja, bet tokios platformos, kurios pardavinėja daiktus už centus ir pirkėjus vilioja neįtikėtinai žemomis kainomis bei papildomomis akcijomis, su atsakingu pirkimu neturi nieko bendra. Turbūt daugelis pastebėjo, kad „Temu Lietuva“ reklamų – pilni socialiniai tinklai. Kai reklama tau siūlo įsigyti rankinę už vos kelis eurus, smalsumas dažną nugali bent pasidomėti giliau, kitą – ir įsigyti. Į tokias platformas reikia žiūrėti itin atsargiai“, – komentavo A.Svarauskaitė.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektroninė prekyba
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektroninė prekyba

Pasak jos, visų pirma, daiktas, į kurio kainą įeina produkto gamyba, medžiagos, sandėliavimas, žmonių darbas, siuntimas, marketingas ir dar daugybė kitų eilučių – negali kainuoti taip pigiai. Be to, jos teigimu, svarbu ir tai, kad pirkti tokiose platformose gali būti nesaugu dėl šioje platformoje galimai renkamų duomenų.

Pastaruosius įtarimus plačiau panagrinėjo 15min.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis