JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ technologijų direktoriaus Rimanto Benečio teigimu, Agile metodologija nėra panacėja visiems verslo sektoriams, kadangi viską lemia sėkmingas jų taikymas ir darbuotojų kompetencija. Vis dėlto ši metodika leidžia organizacijai dirbti lengviau, greičiau ir paprasčiau, o kartais padeda išvengti ir sunkiai ištaisomų klaidų.
Agile nuo įprastų projektų valdymo modelių pirmiausia skiriasi tuo, kad projektas nėra įgyvendinamas visas iš karto, o viskas yra tiksliai suplanuota mažais etapais: sudaromas veiksmų planas, nustatomi tikslai ir prioritetai, taip yra paprasčiau suvaldomi ne tik kliento, bet ir produkto kūrėjų lūkesčiai. Tokiu būdu pavyksta sėkmingai išvengti požiūrio neatitikimų, biudžeto svyravimų ar projekto vykdymo nesklandumų bei nesusikalbėjimų.
Agile tinka ne visiems
„Vienas išskirtinių IT sektoriaus bruožų yra tai, kad labai retai pasitaiko atvejų, kada yra tiksliai aišku, ką reikia sukurti ir ko tiksliai klientas nori. Paprastai tai išaiškėja jau sukūrus produktą ar užbaigus dalį projekto. Todėl procesai, kai iš anksto stengiamasi užbėgti įvykiams už akių ir išsiaiškinti pilną produkto apimtį jau yra iš anksto pasmerkti žlugti. Kadangi kiekviename didesniame projekte yra labai didelis skaičius kintamųjų, o juos teisingai suprasti ar nuspėti yra sunkiai įmanoma, todėl efektyviau yra kiekvieną užduotį įgyvendinti etapais“, – teigia IT ekspertas.
R. Benečio teigimu, Agile geriausia tinka toms veikloms, kur yra labai sunku prognozuoti toli į ateitį arba ta ateitis itin greitai kinta. IT sektorius labai gerai tai iliustruoja, tačiau tai gali būti gera metodologija ir kituose sektoriuose. Pagrindinė nauda, kurią duoda Agile metodologija tai tikslingas laiko naudojimas ten, kur tai yra reikalinga.
„Agile leidžia koncentruotis į tuos darbus, kurie yra aiškūs ir leidžia keisti prioritetus, jei yra matoma, kad kai kurie sprendimai nebuvo teisingi. Tai leidžia tikslingai planuoti laiką ir susikoncentruoti į svarbiausias užduotis. Taip pat viskas yra stipriai paremta žmonių kompetencija ir jų geranoriškumu pasiekti rezultatą, todėl sėkmingam jos taikymui labai svarbūs yra ir darbuotojai, ir vadovai“, – įsitikinęs technologijų direktorius.
Formuoja kultūrinį pokytį
Anot R. Benečio, nors ir jokia metodologija nepakeis žmonių kompetencijos ar supratimo, tačiau vienas iš didžiausių šios metodikos pranašumų yra tai, kad ji paremta tuo, kad didelė dalis proceso valdymo yra atiduodama komandai, kuri gali efektyviai sustyguoti visus procesus. Ypač svarbus yra skaidrumas ir kad visas procesas veiktų taip, kad būtų suprantamas už komandos ribų esantiems žmonėms.
„Agile „Devbridge“ kompanijoje yra „de facto“ standartas. Galbūt pradžioje stengėmės prisitaikyti prie klientų norų ir dirbti kitaip, tačiau šiandien mes matome, kad naudodami kitas metodologijas atnešame mažiau naudos ne tik klientams, bet ir patys sau. Agile metodologija yra vienas iš būtinų elementų, kad galėtume dirbti efektyviau. Jau ir daugelis mūsų klientų Šiaurės Amerikoje ir Vakarų Europoje naudoja šią metodologiją, tiesiog visi jie yra skirtingame subrendimo lygyje. Kadangi sėkmingai tai praktikuojame jau daug metų, tai leidžia mums padėti ir klientams siekti efektyvumo ir įdiegti jų versle gerąsias praktikas“, – sako R. Benetis.
Operatyvus prioritetų valdymas
„Devbridge“ atstovo teigimu, klaidinga sakyti, kad Agile metodologija didina darbuotojų produktyvumą, ji tiesiog padeda efektyviai valdyti laiką ir didžiausią dėmesį skirti toms veikloms, kurios tuo metu yra svarbiausios įmonei.
„Ne Agile metodologija atneša efektyvumą, o jos teisingas taikymas. Labai dažnai įmonėje, kurioje oficialiai yra naudojamas Agile, efektyvumo rodikliai išauga arba tai leidžia pamatyti tikrą situaciją ir laiku pastebėti kritines situacijas. Koronavirusui įsisiautėjus daugelyje pasaulio šalių, staiga buvo uždaryti ir vieno didžiausio mūsų įmonės kliento biurai Indijoje. Gresiant milžiniškiems nuostoliams ir visiškam veiklos sustabdymui, globali „Devbridge“ projekto komanda buvo paprašyta kelerius metus kuriamą produktą paleisti į rinką 4 mėnesiais anksčiau nei buvo suplanuota. Priešingu atveju, klientas būtų privalėjęs visiškai sustabdyti savo veiklą.
Būtent sėkmingas Agile taikymas leido produktą pristatyti į rinką 4 kartus greičiau negu įmonė planavo“, – sėkmingą pavyzdį pateikia technologijų direktorius.