15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

Įvyko didžiausio ir efektyviausio pasaulyje lėktuvo variklio bandymas

„Rolls-Royce“ baigė pirmuosius savo didžiulio variklio „UltraFan“ antžeminius bandymus ir teigia, kad jis yra bent 10 proc. efektyvesnis nei bet kuris kitas šiuo metu naudojamas didelis aviacinis variklis. Šis anglies ir titano gražuolis lėktuvuose bus pradėtas naudoti 2030 m., rašo „New Atlas“.
„Rolls-Royce UltraFan“ variklis
„Rolls-Royce UltraFan“ variklis / „Rolls-Royce“ nuotr.

Nepaisant bauginančio „UltraFan“ variklio dydžio, jis yra įspūdingai lengvas, nes didžioji dalis šių milžiniškų 3,56 m menčių gaminama iš anglies kompozito, o priekiniams kraštams tvirtumo ir atsparumo suteikia titanas.

Variklis taip pat sumažina triukšmą 35 proc.

Bendrovės teigimu, šis variklis yra 10 proc. efektyvesnis už taupiausią rinkoje esantį variklį – „Rolls-Royce Trent XWB“ – ir gali padėti oro linijų bendrovėms sutaupyti milijardus dolerių degalų sąskaita.

Teigiama, kad variklis bus visiškai sertifikuotas ir 2030-aisiais pradėtas montuoti siauro ir plataus profilio lėktuvuose.

Be to, kad taupys pinigus, ši sistema taip pat padės sumažinti oro linijų išmetamo anglies dioksido kiekį – tai nedidelis, bet reikšmingas žingsnis švaraus skrydžio link, be to, ji praktiškai panaikins kietųjų dalelių išmetimą ir maždaug 40 proc. sumažins azoto oksido išmetimą.

„Rolls-Royce“ pastatė visiškai naują bandymų centrą Derbyje, Jungtinėje Karalystėje, specialiai tam, kad atitiktų „UltraFan“ reikalavimus – tai pirmas visiškai naujas variklio projektas, kurį bendrovė turėjo išbandyti per maždaug 54 metus. Gruodžio mėn. sumontuoto technologinio demonstratoriaus pirminiai antžeminiai bandymai jau baigti.

„Rolls-Royce“ nuotr./„Rolls-Royce UltraFan“ variklis
„Rolls-Royce“ nuotr./„Rolls-Royce UltraFan“ variklis

„Technologijos, kurias bandome pagal šią programą, gali patobulinti dabartinius ir ateities variklius. Štai kodėl šis pranešimas yra toks svarbus – mes esame istorijos kūrimo liudininkai. Tai esminis pokytis variklių efektyvumo didinimo srityje. Kartu su tvariaisiais aviaciniais degalais efektyvesni dujų turbinų varikliai taps svarbiausiu veiksniu siekiant pramonės tikslo – iki 2050 m. pasiekti nulinį grynąjį skrydžio lygį. Šiandien esame dar arčiau šio tikslo įgyvendinimo“, – teigė „Rolls-Royce“ generalinis direktorius Tufanas Erginbilgicas..

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais