Japonija šiuo metu gynybai naudoja „Mitsubishi F-2“, „Mitsubishi F-15J“ ir naujuosius F-35A. Gali pasirodyti, kad Japonija naudoja savos gamybos naikintuvus, tačiau abu „Mitsubishi“ yra amerikiečių kūriniai – F-2 yra F-16, o F-15J – F-15 versija. Tiesiog Japonija, skatindama savo pramonę, sutarė, jog naikintuvus jos pajėgoms gamins „Mitsubishi Heavy Industries“.
F-35A yra labai svarbūs naikintuvai Japonijai, tačiau ši Azijos valstybė taip pat nori pakeisti ir senstančius F-2 ir F-15J. Kadaise buvo planuojama tai padaryti įsigyjant F-22 naikintuvus, tačiau JAV pabūgo, kad taip slaptos technologijos gali nutekėti į nedoras rankas. Taigi, senųjų naikintuvų pamainos tenka ieškoti šalies industriniuose pajėgumuose.
Šiuo metu darbai nėra pradėti – tik nubrėžta laiko linija. Tikimasi iki spalio pasirinkti gamintoją, 2024 metais jau turėtų būti pagamintas pirmas naikintuvas, kuris jau 2028-aisiais turėtų pakilti pirmajam skrydžiui. Galiausiai, 2031 metais turėtų prasidėti serijinė gamyba ir naujasis orlaivis prisidės prie Japonijos oro pajėgų. Manote, kad tai – labai ilgas laikas naikintuvo kūrimui? Naikintuvai yra tokios pažangios mašinos, kad jiems iš tikrųjų reikia tiek laiko. Kita vertus, skubus kūrimas būtų ir brangesnis – kaštų išdėstymas per dešimtmetį palieka daugiau pinigų metiniame biudžete kitiems gynybos reikalams.
Beje, kalbant apie kainą – Japoniško naikintuvo kūrimas tikriausiai bus toks brangus, kad šalis gali nuspręsti pardavinėti šiuos ginklus kitoms šalims. Šis klausimas yra gana jautrus, nes niekas nenori taip lengvai atiduoti savo ką tik sukurtų technologijų. Šis naikintuvas pasižymės STEALTH technologijomis, kurios tikrai domina ir Kiniją, Rusiją ir Šiaurės Korėją.
Ar Japonija gali tai padaryti viena? Galbūt, bet tokių ambicijų tikrai neturi. Šalyje yra gaminami reaktyviniai varikliai, o ir „Mitsubishi Heavy Industries“ patirtis bei technologijų išmanymas tikrai pravers. Bet vystyti variklius greičiausiai padės Jungtinės Karalystės, o STEALTH technologijas – JAV kompanijos.