Jau po dvejų metų „Apple“ žada dar vieną revoliuciją, bet ne išmaniuosiuose telefonuose

Ieškodama „iPhone“ įpėdinio, kompanija „Apple“ ketina iki 2019 metų sukurti papildytosios realybės šalmą. Parduotuvių lentynose jis turėtų pasirodyti jau 2020 metais.
Timas Cookas demonstruoja naująjį „iPad Pro“
Timas Cookas demonstruoja naująjį „iPad Pro“ / „Scanpix“/AP nuotr.

Kitaip nei dabartinės kartos papildytosios realybės šalmai, kuriems skaičiavimo pajėgumus ir ekraną suteikia išmanusis telefonas, „Apple“ įrenginys turės savo ekraną ir veiks naudodamas naują lustą bei specializuotą operacinę sistemą, teigia su situacija susipažinę šaltiniai. Kūrimo grafikas labai agresyvus ir dar gali kisti, sakė žmonės, sutikę laisvai kalbėti tik užtikrinus anonimiškumą.

Virtuali realybė (VR) panardina naudotojus į skaitmeninį pasaulį, o papildytoji realybė (Augmented Reality – AR) atvaizdus ir duomenis pateikia ant tikro pasaulio uždėtame sluoksnyje. „Apple“ vadovui Timui Cookui AR atrodo mažiau izoliuojanti nei VR ir turint tokį revoliucinį potencialą, kaip ir išmanieji telefonai. Jis aptarė šią technologiją laidoje „Good Morning America“ ir, kalbėdamas apie pajamų augimą, skyrė jai beveik tiek pat dėmesio, kaip ir didėjantiems pardavimams.

„Jau dabar regime dalykus, pakeisiančius tai, kaip dirbame, žaidžiame, bendraujame ir mokomės,“ sakė jis pastarojo vizito metu. „Paprasčiau tariant, tikime, kad AR visam laikui pakeis naudojimąsi technologijomis“.

„Apple“ nuo komentarų susilaikė.

Kad su AR susijusių projektų komandą „Apple“ pradėjo burti prieš porą metų, „Bloomberg“ pranešė kovą. Kalbama, kad anksčiau „Dolby Labs“ inžinieriams vadovavusio Mike'o Rockwello grupė dabar išaugo iki kelių šimtų inžinierių visuose „Apple“ skyriuose. Išsibarsčiusi Cupertino ir Sunnyvale biuruose, komanda kuria kelis techninės ir programinės įrangos projektus, bendru kodiniu pavadinimu T288.

Pirmasis komandos produktas buvo „ARKit“ įrankių rinkinys, kuriuo programuotojai kuria AR programėles naujausiems „iPhone“ ir „iPad“ įrenginiams, kurie, panaudojus ekranus, kameras ir procesorius, sukuria virtualias 3-D vartotojo sąveikas apsipirkimui internete, lavinimuisi ir žaidimams. Tai buvo tarpinis žingsnis, suteikęs „Apple“ galimybę išbandyti technologiją su jau egzistuojančiais produktais.

Kitas žingsnis – sukūrimas šalmo su įtaisytu ekranu, galinčiu transliuoti tiesioginį 3D vaizdą ir nenusodinančiu baterijos – daug sudėtingesnė užduotis. T.Cookas pripažino tai, nesename interviu „The Independent“ sakydamas: „Bet kas, ką netrukus galėtumėte išvysti rinkoje, nebūtų tai, kas galėtų ką nors patenkinti“. Kalbėdamas apie ekrano kūrimo sunkumus, vyr. dizaineris Jony Ive'as praėjusį mėnesį sakė, kad „yra tam tikros idėjos ir laukiame, kol technologija šią idėją prisivys“.

Kaip ir ankstesnių produktų atveju, „Apple“ nelūkuriuoja, kol kas nors sukurs lustą, galintį aptarnauti jų AR šalmą. Kompanija kuria jį pati ir tai bus panaši koncepcija kaip ir „Apple Watch“ „sistema pakete“. Tokiuose lustuose galima sutalpinti daugiau komponentų – grafinius procesorius, DI lustus, CPU – į mažesnį plotą, nei standartiniuose procesoriuose; jie taip pat naudoja mažiau energijos.

Nauja operacinė sistema, kurios darbinis pavadinimas „rOS“ (realybės operacinė sistema) yra paremta „iOS“ – „iPhone“ operacine sistema. Kaip „tvOS“ diegiama į „Apple TV“, „macOS“ veikia „Mac“ kompiuteriuose ir „watchOS“ veikia „Apple Watch“ laikrodžiuose, „rOS“ įkvėps gyvybę „Apple AR“ šalmui. Geoffas Stahlis, buvęs „Apple“ žaidimų ir grafikos programinės įrangos vadybininkas, yra vienas iš „rOS“ programinės įrangos grupės vadovų.

„Apple“ dar neapsisprendė, kaip vartotojai kontroliuos šalmą ir paleis programėles, bet tiria liečiamuosius skydelius, aktyvavimą balsu per „Siri“ ir galvos judesiais. Inžinieriai kuria įvairiausių programų prototipus, nuo naudojimosi žemėlapiu ir teksto rašymo iki sudėtingesnių užduočių, tarkime, virtualių susirinkimų kambarių ir 360 laipsnių vaizdo leistuvų. Kompanija planuoja šalmo sujungimą su atskira „App Store“ versija, kur vartotojai galėtų parsisiųsti turinį lygiai taip pat, kaip tai atlieka su „iPhone“, „Watch“, „Apple TV“ ir „Mac“.

Kadangi „Apple“ neturi nuosavo visiškai veikiančio šalmo, bandymo tikslais inžinieriai pradėjo naudoti „HTC Vive“. Jie taip pat turi įrenginį, panašų į „Oculus Gear VR“ šalmą, kuris naudoja „iPhone“ ekraną, kameras ir lustus. „Apple“ parduoti įrenginio neplanuoja, tik ketina naudoti jį AR programų bandymams kitais metais.

Nors šalmo reikės laukti dar bent porą metų, „Apple“ nori palengvinti programuotojams naujų AR savybių perkėlimą į „iPhone“. Todėl kompanija planuoja jau 2018 metais išleisti naują „ARKit“ programinių įrankių rinkinio versiją. Naudodami vadinamą nuolatinio sekimo technologiją, jie galėtų padėti programuotojams sukurti programas, kurios tiksliai prisimintų, kur skaitmeninis objektas buvo virtualioje erdvėje; nusisuki, o objektas tebėra ten. Šiais įrankiais taip pat bus lengviau kurti daugelio žaidėjų AR žaidimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos