"Northrop Grumman" neseniai grąžino JAV kariniam jūrų laivynui pirmąjį lėktuvą E-6B "Mercury", įmontavusi į jį penkis naujus komplektus, kurie pagerina "lėktuvo valdymo, kontrolės ir ryšių funkcijas", teigiama bendrovės interneto svetainėje paskelbtame pranešime.
Visi atnaujinimo darbai buvo atlikti pagal "Northrop Grumman" ir JAV karinio jūrų laivyno 111 mln. dolerių vertės sutartį.
"Northrop Grumman modernizuodama orlaivius naudoja pažangiausias technologijas ir taip remia Karinių jūrų pajėgų misiją užtikrinti išlikimą, patikimumą ir ištvermę užtikrinančias oro valdymo, kontrolės ir ryšių paslaugas tarp Nacionalinės vadavietės ir JAV strateginių bei nestrateginių pajėgų, kad būtų užtikrinta nuolatinė misijų parengtis", - sakė Scott Pfeiffer, "Northrop Grumman" platformų palaikymo ir misijų parengties viceprezidentas Scott Pfeiffer.
E-6B "Mercury" iš esmės yra skraidantis vadavietė, padedanti perduoti Nacionalinės vadovybės - aukščiausios institucijos, kuri sprendžia, ar paspausti "raudonąjį mygtuką" - ir JAV branduolinių pajėgų nurodymus.
Atsižvelgiant į jo galimą vaidmenį branduolinio karo metu, šis lėktuvas dažnai vadinamas "pasaulio pabaigos" lėktuvu.
Idėja ta, kad ore esantis vadavietė yra kur kas patikimesnis ryšių punktas karinėms vadovybėms krizės, tarkime, branduolinio karo, atveju. Net jei nutiktų blogiausia, "E-6B Mercury" lėktuvų parkas leis sprendimų priėmėjams palaikyti ryšį su branduolinių ginklų pristatymo sistemomis.
JAV turi mažiausiai 16 šių lėktuvų, kurie pirmą kartą pakilo 1989 m. paskutiniais Šaltojo karo metais Lėktuvo korpusas iš tikrųjų yra militarizuota komercinio lėktuvo "Boeing 707" versija. Jis gali skristi be sustojimo daugiau kaip 15 valandų be degalų papildymo, tačiau taip pat gali būti papildytas degalais skrydžio metu ir išlikti ore 72 valandas.